ورزشگاه کازان آرنا؛ میعادگاه دو تیم ایران و اسپانیا

ورزشگاه کازان آرنا؛ میعادگاه دو تیم ایران و اسپانیا

ورزشگاه کازان آرنا محل دیدار دو تیم ایران و اسپانیاست که امشب ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت. بازی امشب برای بیشتر مردم ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه دوست داریم تیم ملی فوتبالمان دوباره شبی خاطره‌انگیز و جذاب را برایمان رقم بزند.

در همین راستا، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران امشب دیدار ایران و اسپانیا را در کازان از نزدیک تماشا خواهد کرد. علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا برای حمایت از تیم ملی مقابل اسپانیا به روسیه سفر کرد و این بازی را از نزدیک در استادیوم کازان تماشا خواهد کرد.

دایی تا روز پنجشنبه در روسیه خواهد بود و سپس برای پیگیری تمرینات سایپا به ایران باز خواهد گشت.

همچنین نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از موافقت شورای تأمین استان تهران با پخش بازی فوتبال ایران و اسپانیا – در چارچوب مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه – در ورزشگاه آزادی با حضور خانواده‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه «این مجوز برای پخش این مسابقه فوتبال در استادیوم تختی نیز صادر شده است»، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت ضوابط و مقررات از سوی تماشاگران، امکان پخش مسابقه فوتبال ایران و پرتغال در این استادیوم نیز فراهم شود و این مقدمه‌ای برای حضور خانواده‌ها در استادیوم آزادی برای تماشای مسابقات زنده فوتبال باشد.

با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم تا همراه با روزیاتو نگاهی داشته باشید به ورزشگاه کازان آرنا روسیه واقع در شهر کازان.

ورزشگاه کازان آرنا در شمال شرقی شهر کازان و در سمت غربی رودخانه کازانکا قرار گرفته است

ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا

  • گنجایش ورزشگاه: ۴۵ هزار و ۳۷۹ نفر
  • سال گشایش ورزشگاه: جولای ۲۰۱۳
  • فاصله کازان تا مسکو: ۷۹۷ کیلومتر

برنامه بازی ها در جام جهانی ۲۰۱۸

  • مرحله گروهی: ۴ بازی
  • مرحله یک شانزدهم نهایی: ا بازی
  • مرحله یک چهارم نهایی: ۱ بازی

کازان به سرزمین مناره ها و اقلیت های مختلف شهرت دارد. در کرانه چپ رود ولگا و در کنار رودخانه زیبای کازانکا، کازان پایتخت جمهوری تاتارستان مانند نگینی در کشور پهناور روسیه می درخشد. شهر زیباییست که فقط ۳/۴۲۵ کیلومتر مربع مساحت دارد اما دنیایی از ساختمان های زیبا را درون خود جای داده است.

ورزشگاه کازان آرنا در شمال شرقی شهر کازان و در سمت غربی رودخانه کازانکا قرار گرفته است و فاصله آن تا مرکز شهر کازان ۶ کیلومتر است.

برای رفتن به ورزشگاه می توانید از تراموا ۵ یا ۶ استفاده کنید. تراموا ۵ از ایستگاه اصلی Passazhirsky در مرکز کازان حرکت می کند که در نزدیکی کرملین کازان قرار دارد. تراموا ۶ ، کازان آرنا را به بخش های شمال کازان متصل می کند که شما می توانید در توقف در کازان آرنا از آن پیاده شوید.

همچنین می توانید از اتوبوس ترولی (برقی) شماره ۷ که از مرکز کازان می گذرد برای رفتن به ورزشگاه استفاده کنید.

ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
ساخت این استادیوم به عنوان خانه جدید تیم لیگ برتر روبین کازان در سال ۲۰۱۰ در زمینی به ابعاد ۱۰۵ در ۶۸ متر و با بودجه ۴۵۰ میلیون دلاری کلید خورد.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
این ورزشگاه که توسط گروه معماری پوپولوس (populous) – طراح و مجری ورزشگاه ومبلی و ورزشگاه امارات شهر لندن، طراحی و اجرا شده است – در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
طرح اولیه ورزشگاه کازان آرنا بسیار شبیه به طرح ورزشگاه ماز  – استادیومی در ایرلند شمالی که هرگز  ساخته نشد – بود و به همین خاطر گروه معماران ملزم به تغییر آن شدند. 
در طرح اولیه یک پوسته نورانی در نما وجود داشت که بعد بتبال تجدید نظر گروه طراحان جای خود را به روکشی شیشه ای داد که یکی از بزرگ ترین صفحه نمایش های HD روی آن نصب است. این نما شامل ۳ پانل پلاسمایی با اندازه ۴۲۰۰ متر مکعب است.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
طراحی یکپارچه و منحصر به فرد این ورزشگاه، آن را به یکی از چشم انداز های شهری کازان تبدیل کرده است.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
بد نیست بدانید، اولین بازی در این ورزشگاه در آگوست سال ۲۰۱۳ برگزار شد و دو تیم روبین کازان و لوکوموتیو مسکو به تساوی ۱-۱ رسیدند.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
این ورزشگاه علاوه بر مسابقات فوتبال طیف وسیعی از سرگرمی ها، کنسرت و مراسم های فرهنگی را نیز میزبانی می کند.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
در بخش های مختلف این ورزشگاه فضاهای مختلفی برای استفاده های فرهنگی، تجاری و پزشکی تدارک دیده شده است.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
از جمله امکانات ورزشگاه کازان می‌توان به SkyBox اشاره کرد. اسکای باکس یک کابین بزرگ و راحت با نمای پانورامایی از زمین بازی است. این کابین مانند کابین هایی طراحی شده در ورزشگاه ها فوتبال آمریکایی یا دیگر ورزشگاه ها، علاوه بر امکان تماشای بازی به تماشاگر اجازه می دهد حین بازی در جلسات کسب و کار و مذاکرات خود نیز شرکت کند.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
کازان آرنا نیز مانند بسیاری از ورزشگاه های دنیا امکان بازدید از قسمت های مختلف ورزشگاه را در قالب تورهایی برای عموم فراهم آورده است.
ورزشگاه کازان آرنا میزبان بازی ایران و اسپانیا
بازدید کنندگان در طی این تورها می توانند از زمین بازی، جایگاه VIP، اتاق رسانه، اتاق ها، سالن کنفرانس و… بازدید کنند. این بازدید تقریبا ۶۰ دقیقه طول می کشد. هزینه ثبت نام این تور ۳۰۰ روبل است.

برخی از جاذبه های شهر کازان شامل موارد زیر است.

برج سویوم بایک

ورزشگاه کازان آرنا در شمال شرقی شهر کازان
برج سویوم بایک از زیباترین جاذبه های گردشگری کازان است. براساس افسانه ها، داستان آن اینگونه نقل می شود که شاهزاده سویوم بایک به خاطر اینکه با ایوان مخوف ازدواج نکند خود را از بالای برج به پایین انداخته. اما این برج ۱۰۰ سال بعد از حمله ایوان مخوف به کازان ساخته شده است.

کرملین کازان

ورزشگاه کازان آرنا در شمال شرقی شهر کازان
کرملین کازان از زیباترین دیدنی های کازان است که هرساله گردشگران زیادی از این مکان دیدن می کنند. کرملین در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و تنها بخش باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه است که قدمت بخش هایی از آن به قرن دهم میلادی بازمی گردد.

معبد همه ادیان

معبد همه ادیان، مجموعه ای عبادتگاهی از مذهب های مختلف مسیحیان، بوداییان، یهودیان، مسلمانان و معابد چینی و ژاپنی است که در کنار هم به پرستش خدای یکتا می پردازند. این بنا زیبا در سال ۱۹۹۴ توسط الدار خانوف ساخته شده که از برترین جاذبه های گردشگری کازان بشمار می رود.

موزه هرمیتاژ کازان

شهر کازان روسیه
موزه هرمیتاژ کازان از برجسته ترین موزه های این شهر است که هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. آثار ارزشمندی که در آن نگهداری می شود بازگوکننده ی تاریخ و سرنوشت روسیه است.

منبع: istadiums ، ایسنا ، نود
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود