ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
تکنولوژی

اینستاگرام از مرز ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه عبور کرد

همزمان با رونمایی از IGTV، اینستاگرام اعلام کرد که از مرز ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه عبور کرده است؛ آماری فوق‌العاده برای این شبکه اجتماعی که طی هشت سال بدست آمده و با سرعتی باورنکردنی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

همزمان با رونمایی از IGTV، اینستاگرام اعلام کرد که از مرز ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه عبور کرده است؛ آماری فوق‌العاده برای این شبکه اجتماعی که طی هشت سال بدست آمده و با سرعتی باورنکردنی رو به افزایش است.

انگار همین دیروز بود که اینستاگرام به طور انحصاری برای پلتفرم iOS منتشر شد. این موضوع در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد و اندکی بعد از آمدن اپلیکیشن به آیفون، اندرویدی‌ها هم توانستند از این شبکه اجتماعی خلاق روی موبایل‌هایشان بهره‌مند شوند.

دو سال بعد، یعنی سال ۲۰۱۲ فیسبوک به عنوان غول شبکه‌های اجتماعی وقت اینستاگرام را با رقم باورنکردنی ۱ میلیارد دلار به زیر مجموعه‌های خود اضافه کرد. دقیقا از همان زمان بود که به لطف دستگاه تبلیغاتی عظیم فیسبوک، نمودار رشد کاربران این شبکه اجتماعی سیر صعودی به خود گرفت به طوری که بعد از گذشت هشت سال امروز به جایگاهی رسیده که بیش از یک میلیارد نفر در ماه از آن استفاده می‌کنند.

اینستاگرام

اینستاگرام نرخ رشد فعلی خود را ۵ درصد (در هر فصل سال) اعلام کرده که نه تنها از اسنپ‌چت، رقیب مستقیم اپلیکیشن بلکه از خود کمپانی مادر آن یعنی فیسبوک هم بیشتر است. اگر چه فیسبوک از منظر تعداد کاربران فعال در ماه با آمار ۲/۱۹۶ میلیون نفر نسبت به اینستاگرام برتری دارد، اما در نرخ رشد با آمار ۳/۱۴ درصد در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

وبسایت eMarketer پیش‌بینی می‌کند که اینستاگرام با روند رشد فعلی بتواند فقط امسال رقمی بالغ بر ۵/۴۸ میلیارد دلار سود را از طریق تبلیغات عاید خود کند که نسبت به سال گذشته با ۷۰% افزایش مواجه خواهد بود. همچنین اعلام شده که شبکه اجتماعی مذکور به تنهایی ۲۸.۲% از سود خالص فیسبوک از پلتفرم موبایل را تأمین می‌کند.

کوین سیستروم، مدیر عامل اینستاگرام در واکنش به یک میلیاردی شدن اپلیکیشن این چنین می‌گوید:

«اینستاگرام حالا یک اجتماع بین‌المللی از یک میلیارد نفر است! از زمان لانچ ما در سال ۲۰۱۰ تا امروز، ما با شگفتی شاهد رشد و شکوفایی آن بوده‌ایم. این دستاورد بزرگی است، بنابراین همگی از شما تشکر می‌کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    یه خبر بی ربط ولی عالی
    قسمت دوم التو ماهه دیگه واسه اندروید میاد
    تو گوگل پلی زده به زودی ..شاید هفته بعد

  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    ببینیم کی میشه ک فیلترش کنن

  • Masoud Z3
    Masoud Z3 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    ناموسا به پاس این افتخار، یه اپدیت بدین که سرعت دایرکتشو ببره بالا ? خسته شدیم از بس گفتیم اینجا پیام دیر میاد بیا تلگرام ??

    • saeed tgn suq
      saeed tgn suq | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

      این ک عالیه??

    • Moslem Safavi
      Moslem Safavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

      عوضش شماره میگیری :))

مطالب پیشنهادی