ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلک آوت
ویجیاتو - بازی

همه‌ی آنچه از بخش بتل رویال Call Of Duty: Black Ops 4 می‌دانیم

چند هفته‌ای از معرفی بازی مورد انتظار Treyarch یعنی Call Of Duty: Black Ops 4 می‌گذرد. عنوانی که جاه طلبی‌های خود را ادامه داده و اعلام کرده در نسخه‌ی پیش رو، بخش بتل رویال برای ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

چند هفته‌ای از معرفی بازی مورد انتظار Treyarch یعنی Call Of Duty: Black Ops 4 می‌گذرد. عنوانی که جاه طلبی‌های خود را ادامه داده و اعلام کرده در نسخه‌ی پیش رو، بخش بتل رویال برای اولین بار به این سری از بازی‌ها اضافه می‌شود. بتل رویال که این روز‌ها با عناوین مطرحی همچون فورتنایت و پابجی به یکی از محبوب ترین و مورد توجه ترین سبک‌های بازی تبدیل شده، کم کم همه‌ی شرکت‌های بزرگ را به سمت خود می‌کشاند. تا حدی که Treyarch با اضافه کردن بتل رویال به بازی، احتمالا قید بخش داستانی را زده است.

ما هم مثل شما نسبت اضافه شدن بخش بتل رویال به Black Ops 4 هیجان زده‌ایم. به همین دلیل سری به مقاله‌ی The Verge به قلم Nick Statt زدیم و ترجمه‌ی آن را برای شما عزیزان آماده کردیم. با ما همراه باشید.


یکی از بزرگترین و مورد توجه ترین معرفی‌ها قبل از مراسم E3 امسال، به بازی جدید Call Of Duty یعنی Black Ops 4 تعلق داشت. این بازی که برای اولین بار در ماه مارچ رونمایی شد از بخش بتل رویال، مشابه آنچه که در بازی‌های فورتنایت و پابجی دیده‌ایم بهره‌مند خواهد بود. نام این ماد در بازی بلک آوت (Blackout) است و فعلا کمپانی Treyarch و اکتیویژن –ناشر بازی- اطلاعات زیادی از این بخش را اعلام نکرده‌اند.

ما می‌دانستیم که در این بازی با بزرگترین نقشه‌ی تاریخ سری بازی‌های Call Of Duty‌ مواجه هستیم. چیزی حدود ۱۵۰۰ برابر بزرگتر از نقشه‌ی قدیمی و کلاسیک Nuketown. علاوه بر این می‌دانستیم که در این نقشه می‌توان از وسایل نقلیه‌ی مربوط به زمین، هوا و آب استفاده کرد. بیشتر از این‌ها چیزی به ما گفته نشد.

متاسفانه Treyarch در مراسم E3 امسال بلک آوت را در اختیار ما قرار نداد تا آن را خودمان مورد ارزیابی قرار دهیم. اما توانستیم با رئیس استودیو یعنی دن بانتینگ صحبت‌هایی داشته باشیم. کسی که می‌توانست کمی بیشتر راجع به جزئیات این بخش قبل از عرضه در ماه اکتبر صحبت کند. در ادامه‌ همه‌ی صحبت‌های بانتینگ راجع به بلک آوت را مشاهده خواهید کرد.

بلک آوت سیستم منحصر به فردی از سلامت را خواهد داشت

یکی از المان‌های جذاب بلک آوت که دن بانتیگ راجع به آن صحبت کرد، سیستم منحصر به فرد سلامت در بازی بود که شبیه به هیچ یک از بازی‌های قبلی Call Of Duty نیست. این سیستم در بخش مولتی پلیر Black Ops 4 هم وجود دارد. جایی که می‌توانید بعد از هر رویارویی با دشمن نوار سلامت خود را مجددا پر کنید. البته این موضوع کمی زمان بر خواهد بود. (در تجربه‌ی من از بازی چیزی حدود ۳۰ ثانیه طول کشید. البته از مقدار واقعی زمان آن مطمئن نیست.)

برای بلک آوت، Treyarch از سیستم مشابهی استفاده کرده اما پیچیدگی‌های جزئی خودش را دارد. بانتینگ در این باره می‌گوید:

ما سیستم سلامت بازی را به صورت بنیادین تغییر داده‌ایم. نه فقط در بخش اصلی مولتی پلیر بلکه بتل رویال هم چنین است.

در بلک آوت، پکیج‌های متنوعی برای بازیابی خون از دست رفته وجود دارد. مشابه بانداژ ها و جعبه‌ کمک‌های اولیه در پابجی.

بلک آوت

تعداد  نهایی بازیکنان همچنان در هاله‌ای از ابهام

شاید یکی از مهمترین سوالاتی که مردم راجع به بلک آوت داشته باشند مربوط به تعداد بازیکنان در بخش بتل رویال باشد. بعضی بازی‌ها –حتی نسخه‌های پیشین Call Of Duty- تا حدی به سبک بتل رویال ناخنک زده‌اند. بخش‌هایی از این بازی‌ها وجود داشتند که به بازیکنان تنها می‌توانستند در هر دور از بازی یکبار کشته شوند و حتی در بعضی از بازی‌ها تعداد بازیکنان به ۶۴ نفر رسید. اما فورتنایت و پابجی موفق شدند این تعداد را به ۱۰۰ نفر برسانند. در نقشه‌ای که به هیچ عنوان خبری از بازگشت مجدد به بازی وجود ندارد.

برای آنکه بلک آوت موفق شود، نیاز دارد تا همه‌ی مسائل را بسنجد. بانتینگ در این باره می‌گوید:

ما هنوز به نتیجه‌ی نهایی در زمینه‌ی تعداد بازیکنان در هنگام عرضه‌ی بازی‌ نرسیده‌ایم.

او اضافه می‌کند که این موضوع ارتباط تنگاتنگی با اندازه‌ی نهایی نقشه و همچنین برخی تست‌ها از بازی توسط Treyarch دارد. این شرکت در تلاش است تا مطمئن شود بازی بیش از اندازه طول نمی‌کشد و همچنین خیلی زود به پایان نمی‌رسد. امیدواریم به زودی جزئیات بیشتری در این باره منتشر شود.

ارتفاع در نقشه‌ی بلک آوت نقش مهمی خواهد داشت

بانتینگ با اشاره به تریلر ویدیویی بازی بلک آوت که برجی عظیم را به تصویر می‌کشید اعلام کرد که ارتفاع نقش مهمی در بلک آوت ایفا می‌کند. در پابجی و فورتنایت، بهره بردن از ارتفاعات می‌تواند بسیار مفید باشد و به شما اجازه می‌دهد تا بخش‌های مهم بدن خود را از دشمن در امان نگه دارید، در حالی که دشمن را به طور کامل مشاهده می‌کنید. همچنین در این بازی‌ها –به این دلیل که با یک بار کشته شدن بازی تمام می‌شود- استفاده از ارتفاعات می‌تواند منجر به پیروزی در یک بازی شود.

بیشتر نقشه‌ها در Call Of Duty از ارتفاعات بهره‌مند نیستند. عموما یا تنها یک طبقه بالاتر از سطح اصلی بازی یا ساختمان‌هایی که یکی دو طبقه بلند تر هستند تمام ارتفاعی است که در Call Of Duty می‌بینیم. اما بانتینگ می‌گوید بلک آوت از برج‌های بسیار بلندی بهره‌مند خواهد بود که می‌تواند تجربه‌ی بازی Call Of Duty را به کلی تغییر دهد. خصوصا برای تک تیرانداز‌های خبره و کارکشته.

هنوز اطلاعی از فاکتور‌های محیطی، لوتینگ یا جایزه‌ها در بازی وجود ندارد

یکی از اصلی ترین المان‌های بازی‌های بتل رویال فاکتور‌های محیطی است که بازیکنان را به مسیر‌ها و فضاهای خاص و تنگ تری محدود می‌کند. مثل طوفان در فورتنایت و دیوار آبی مرگ در پابجی. به استفاده از این متد، بازیکنان نمی‌توانند در تمام مدت بازی تنها یک جا مخفی شوند و به همین دلیل حرکت‌های آن‌ها باید با محاسبات و برنامه‌ریزی‌های خاصی صورت پذیرد.

بانتینگ از المان مشابه در بلک آوت صحبتی نکرد. اما با توجه به گفت و گویی که داشتیم، به نظر می‌رسد به طور حتم Treyarch‌ برنامه‌ای خاص در نظر دارد. چرا که در غیر این صورت نیازی نبود تا این حد روی حضور هلی کوپتر‌ها و قایق‌ها تاکید داشته باشند. علاوه بر این، اهمیت کشتن‌های متوالی هم مورد بحث است. اینکه عملکرد مناسب هر بازیکن در Call Of Duty چطور بازیکنان را تحسین می‌کند و چه اسلحه‌های قدرتمندتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اگرچه بانتینگ گفت که پیشرفت در حین بازی اتفاق می‌افتد، اما اشاره‌ای به بخش لوتینگ در بازی نداشت. موضوعی که شاید به این معنی باشد که هر بازیکن از ابتدا با تجهیزاتی خاص شروع می‌کند و در طول بازی با پیشرفت‌هایی مواجه می‌شود.

بازی Call Of Duty: Black Ops 4 برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر ۲۰ مهر امسال به بازار خواهد آمد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ??
    ?? | ۱ تیر ۱۳۹۷

    هرچی به black ops 8 فک میکنم مغذم بخار میشه (( گرافیک بلک اوپس یک رو با چهار مقایسه کنید ...
    اوه اوه بلک اوپس ۸ چی میشع!))

  • mohammad.progamer84
    mohammad.progamer84 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    هنوز اعصابم‌ از‌دستش خورده بزارین از این حالت در بیایم بعد پست جدید ازش بزارین????????????

مطالب پیشنهادی