ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ کایرین 1020 پشتیبانی از فناوری 5g هواوی
تکنولوژی

چیپست کایرین 1020 با قدرت دو برابری و پشتیبانی از فناوری 5G اواخر ۲۰۱۹ از راه می رسد

چندی پیش شنیدیم که کمپانی چینی هواوی مشغول توسعه دو چیپ پردازنده جدید با نام های کایرین 710 و کایرین 980 است تا آنها را به طور مستقیم وارد رقابت با دو چیپ بسیار محبوب ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

چندی پیش شنیدیم که کمپانی چینی هواوی مشغول توسعه دو چیپ پردازنده جدید با نام های کایرین 710 و کایرین 980 است تا آنها را به طور مستقیم وارد رقابت با دو چیپ بسیار محبوب کوالکام یعنی اسنپدراگون های 710 و 845 کند. حال شنیده شده این همه ماجرا نیست، بلکه علاوه بر این ها غول چینی در حال کار روی یک پردازنده کاملاً جدید با نام کایرین 1020 است که با قدرتی دو برابری نسبت به نمونه های فعلی پشتیبانی از فناوری 5G را نیز برای موبایل های هواوی به ارمغان خواهد آورد.

طبق شنیده ها چیپ مورد بحث قرار است در واخر سال ۲۰۱۹ و همزمان با آغاز فراگیر شدن فناوری نسل پنجم شبکه های موبایل روانه بازار شود. اما پشتیبانی از 5G تنها ویژگی منحصر به فرد کایرین 1020 نخواهد بود، بلکه قرار است قدرت پردازشی چیپ مذکور بسیار فراتر از نمونه ها فعلی بوده و به عنوان مثال رکوردهای کایرین 970 -چیپ پرچمدار حال حاضر هواوی- را تا دو برابر افزایش دهد.

چیپ کایرین 1020 پشتیبانی از فناوری 5g هواوی

در خصوص قابلیت های مرتبط با پردازش های عصبی و هوش مصنوعی هم انتظارها از نخستین چیپ 5G هواوی بسیار بالا خواهد بود. شنیده شده کمپانی چینی تیمی بزرگ و مجرب از مهندسین را صرفاً برای توسعه این بخش گرد هم آورده تا تجربه ای منحصر به فرد را تا دو سال آینده به ارمغان بیاورند.

اما کدام موبایل به عنوان نخستین میزبان چیپ کایرین 1020 روانه بازار می شود؟ طبق پیش بینی ها دو موبایل میت 30 و میت 30 پرو نخستین موبایل های هواوی هستند که با بهره مندی از چیپ مورد بحث از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد. در این فاصله نیز انتظار می رود که دو موبایل پرچمدار دیگر هم با چیپ ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Farahani
    Mahdi Farahani | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    دسخوش یک دنیا بزودی...

مطالب پیشنهادی