ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل پلی امنیت اپ‌های آفلاین به اشتراک گذاشته شده را هم تامین می‌کند

در بعضی کشورها که هنوز سرعت اینترنت به اندازه کافی خوب نیست، دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها از فروشگاه گوگل پلی چالش‌های خودش را دارد. به همین خاطر هم دارندگان دیوایس‌های اندرویدی معمولا ترجیح می‌دهند فایل‌های نصب ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در بعضی کشورها که هنوز سرعت اینترنت به اندازه کافی خوب نیست، دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها از فروشگاه گوگل پلی چالش‌های خودش را دارد. به همین خاطر هم دارندگان دیوایس‌های اندرویدی معمولا ترجیح می‌دهند فایل‌های نصب برنامه‌ها را به کمک بلوتوث یا  اپلیکیشن‌های اشتراکی از دیگران بگیرند و بدون نیاز به اینترنت، آن‌ها را روی گوشی‌هایشان نصب کنند.

روش بدی نیست ولی مشکل اینجاست که در این راه جایگزین، چون اپ‌ها از فیلترهای امنیتی گوگل پلی عبور نکرده‌اند بنابراین احتمال دارد به ویروس‌هایی آلوده باشند. جدا از اینکه اگر گوگل پلی این اپ‌ها را تشخیص ندهد، بروزرسانی هم دریافت نمی‌کنند. حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده، گوگل برنامه دارد تا امنیت اپ‌های آفلاین به اشتراک گذاشته شده را نیز تامین می‌کند.

به زودی گوگل یک سری فراداده امنیتی را به فایل‌های نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی اضافه خواهد کرد که به واسطه آن‌ها، نه تنها امنیت اپلیکیشن‌های به اشتراک گذاشته شده بیشتر می‌شود بلکه قابلیت بروزرسانی را نیز دارند. در واقع با وجود این فراداده‌های امنیتی حتی اگر برنامه‌ها به صورت آفلاین نصب شده باشند، گوگل باز می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند.

هر وقت هم کاربر به اینترنت وصل شد، اپلیکیشن‌ها به کتاب خانه گوگل پلی او اضافه می شوند و اپدیت های متداوم را دریافت می‌کنند.  گوگل گفته که سازندگان برای پیاده‌سازی این ویژگی، نیازی به اعمال تغییرات در برنامه‌هایشان را نخواهند داشت. البته به‌خاطر اضافه شدن فراداده‌های امنیتی، حجم فایل‌های نصب اپلیکیشن‌ها کمی افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ww_ea
    ww_ea | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    فقط خدا کنه به برنامه های کرک شده و پچ شده که به صورت افلاین نصب می کنیم گیر نده

مطالب پیشنهادی