ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قیام پورت‌ها و بازار خوابیده ایران: بهترین بازی‌های گوشی در بهار 2018

سال گذشته مطلب بهترین بازی های اندروید و iOS بهار را با «فصلی نکوست» آغاز کردیم و این بار از «بازار خوابیده ایران» استفاده نمودیم؛ در سه ماهه سبز امسال اگرچه اسمارت‌فون‌ها یک قدم به کنسول‌ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

سال گذشته مطلب بهترین بازی های اندروید و iOS بهار را با «فصلی نکوست» آغاز کردیم و این بار از «بازار خوابیده ایران» استفاده نمودیم؛ در سه ماهه سبز امسال اگرچه اسمارت‌فون‌ها یک قدم به کنسول‌ها نزدیک‌تر شدند ولی از آن طرف بازی‌های ایرانی درخشش گذشته خود را از دست دادند و تنها هر چند وقت یک بار خبری از آمیرزا باعث می‌شد تا هیاهویی در بازار کساد داخل به راه بیافتد.

نه اینکه بازی‌های خوبی را در فصل بهار نداشتیم. در میان بازی‌های کلیشه‌ای O خلاقانه ظاهر شد، دریفت با شباهت‌هایش به آسفالت توانست تجربه‌ای متفاوت به ارمغان بیاورد و دنده دو: کلاسیک هم هر چند شباهت‌هایی به قسمت‌های قبلی داشت ولی استفاده از ماشین‌های قدیمی بازی را جذاب کرده بود.

با این حال وقتی که به صورت کلی به بازار بازی‌های ایرانی در این سه ماه نگاه می‌کنیم، تازه به ضعف‌هایش نسبت به گذشته پی می‌بریم. امیدواریم نمایشگاه TGC و عناوینی که در تابستان منتشر می‌شوند، به این روند خسته کننده پایان بدهند. اما با وجود بازار کساد داخلی، در بازار جهانی بازی‌های موبایل به موفقیت‌های خود با قدرت بیشتری ادامه دادند. آن هم به یک دلیل: پورت‌های گوشی.

در سه ماهه بهار پابجی موبایل و ARK: Survival Evolved به عرضه جهانی رسیدند و نسخه گوشی فورتنایت نیز در کنار رکوردشکنی‌هایش، حاشیه‌های زیادی به وجود آورد. عملکرد خوب این پورت‌ها روی گوشی و استقبال زیاد بازیکن‌ها نشان می‌دهند که موبایل دیگر تنها یک پلتفرم برای گیمرهای کژوال نیست و عناوین هاردکورپسندتر نیز شانس خیلی زیادی در این دیوایس‌ها دارند.

خوشبختانه توسعه‌دهندگان معروف هم به این موضوع پی‌برده‌اند و در نمایشگاه E3 امسال تایید شد که سه مجموعه معروف در آینده‌ای نزدیک به تلفن‌های هوشمند می‌آیند: الدر اسکرول، گیرز آو وار و Command & Conquer. خوب پیش از این مقدمه را طولانی نمی‌کنیم، با بهترین بازی های اندروید و iOS در سه ماهه بهار 2018 آشنا شوید.

13 - دنده دو: کلاسیک

  • بازی آنلاین است

دنده دو کلاسیک عنوان خوبی است، بازی استانداردهای درگ ریسینگ را رعایت کرده و به کمک ماشین‌های قدیمی‌اش یک تجربه کاملا متفاوت‌تر از دیگر بازی‌های مشابه داخلی ارائه می‌دهد. با این وجود چیزی که قسمت جدید دنده دو را به اثری ماندگار همانند دو نسخه قبل تبدیل نمی‌کند، تغییرات کم گیم‌ پلی است. به عنوان یک نسخه فرعی با پوسته‌ای کلاسیک، بازی ویژگی‌های زیادی برای سرگرم کردن دارد ولی اگر انتظار اثری متفاوت دارید، شاید کمی نا امید شوید.

دنده دو : کلاسیک

دنده دو : کلاسیک

سازنده: ارکا گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 114.5 مگابایت زبان:

12 - O

  • بازی آفلاین است

O که نامزد خلاقانه‌ترین بازی رویداد TGC هم شده، به خوبی نشان می‌دهد که با ساده‌ترین ایده‌ها نیز می‌توان یک تجربه خلاقانه به وجود آورد و نیازی به مکانیزم‌های پیچیده نیست. در این عنوان رکوردی، باید مراقب باشید تا خطوط به نقطه چین برخورد نکنند؛ در ابتدای بازی یک خط به دور دایره می‌چرخد و هر وقت مطمئن شدید خط نقطه چین را قطع نمی کند روی صفحه لمسی کلیک کنید. در ادامه هم تعداد خطوط بیشتر خواهند شد.

O

O

سازنده: Lake Horse قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 24 مگابایت زبان:

11 -  دریفت

دریفت

  • بازی آنلاین است

دریفت اثری پر اشکال‌تر از دنده دو کلاسیک به‌ حساب می‌آید اما بازی به خاطر ریسک سازنده در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد؛ بازی به خوبی پایش را از محدودیت‌هایی که توسعه دهندگان ایرانی به دور خودشان کشیده‌اند فراتر می گذارد و با تمام مشکلاتش چیزی را ارائه می‌دهد که نه تنها نسبت به نمونه‌های داخلی تفاوت‌هایی دارد بلکه خلاقیت‌هایی هم در آن دیده می‌شود. در این عنوان ماشین سواری شبیه به آسفالت، باید با ماشین‌های خود به مصاف دیگر بازیکن‌ها بروید.

دریفت

دریفت

سازنده: فن افزار قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 73.3 مگابایت زبان:

10 - Westworld

بازی وست ورلد

  • بازی آنلاین است

استودیوی Behaviour با نسخه موبایل وست ورلد نشان داد که دنیای سریال را خیلی خوب می‌شناسد و به تک تک جزییات توجه دارد. عنوانی که به دور از کلیشه‌های جا خوش کرده در بازی‌های فیلم/سریالی، سرگرم‌تان می‌کند. بازی کنترل پارکی با ربات‌های مختلف را به بازیکن می‌دهد و او باید با ساخت میزبان‌های بهتر، ارتقا پارک و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید سعی کند انسان‌هایی که به پارک سر می‌زنند را راضی نگه دارد. در این میان نیز ممکن است ربات هایی که به خودآگاهی می رسند مشکلاتی به وجود بیاورند.

Westworld

Westworld

سازنده: Behaviour Interactive قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 232.5 / 125.52 مگابایت زبان:

9 - Pocket Run Pool

Pocket Run Pool

  • بازی آفلاین است

«زک گیج» (Zach Gage) سی و سه ساله با Really Bad Chess نشان داد که استاد تغییر قوانین بازی‌های معروف است و چیزی که Pocket Run Pool را به اثری فوق‌العاده تبدیل کرده، حضور دوباره همین ویژگی در بازی است. Pocket Run Pool عنوانی با محوریت بیلیارد بوده و در بازی نیز باید سعی کنید توپ‌ها را به درون سوراخ‌ها بیاندازید اما با دو تفاوت بزرگ: تنها سه بار فرصت اشتباه دارید و هر سوراخ هم امتیاز مخصوص به خودش را خواهد داشت.

Pocket Run Pool

Pocket Run Pool

سازنده: Zach Gage قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 136.2 مگابایت زبان:

8 - Axe.IO

Axe.IO

  • بازی آفلاین و آنلاین است

بازی Axe.IO شاید هنوز برای گرفتن لقب «بهترین بازی سبک io» فاصله داشته باشد اما از بین عناوینی که از این فرمول استفاده کرده‌اند، با اختلاف سرگرم‌کننده‌تر است. بازی هم توانسته فرمول اصلی بازی‌های io را حفظ کند و هم با اضافه کردن عناصر جدیدی که برای این سبک تازگی دارند، نقاط ضعف عناوین مشابه را بپوشاند. بازی چهار حالت گیم‌پلی مختلف دارد و در تمام آن‌ها مهمترین کاری که انجام می‌دهید، پرتاب تبر خواهد بود. البته در ادامه شمشیر و زره نیز به نبردها اضافه می‌شوند اما همچنان مهمترین نقش را همین تبرها ایفا می‌کنند.

AXE.IO

AXE.IO

سازنده: Crescent Moon Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 232.5 / 60.38 مگابایت زبان:

7 - My Child Lebensborn

My Child Lebensborn

  • بازی آفلاین است

با واژه «جنگ» یاد چه چیزی می‌افتید؟ کشته‌های فراوان، خسارات جبران ناپذیر مالی، بیماری‌های مختلف و هر چیزی که بشریت را چند قدم به عقب می‌راند. My Child Lebensborn هم دست روی همین تلفات جنگ گذاشته، با این تفاوت که بازی از یک دریچه جدید به مشکلات این فاجعه انسانی نگاه می‌کند. در بازی به عنوان شخصیت اصلی، تصمیم می‌گیرید تا سرپرستی یک دختر/پسر را به‌عهده بگیرید. کودک داستان هم که زندگی خوبی با سرپرست جدیدش دارد اما مدرسه تمام تصورات او از دنیای بیرون را نابود می‌کند.

My Child Lebensborn

My Child Lebensborn

سازنده: Sarepta قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 393 / 98 مگابایت زبان:

6 - Shadowgun Legends

  • بازی آنلاین است

دوست دارید بدانید موبایل‌تان چه قدر قوی است؟ اگر آی‌دیوایس دارید پیشنهاد می‌کنیم Grid Autosport را نصب کنید ولی برای دارندگان دستگاه‌های اندرویدی فعلا گزینه‌ای بهتر از شادوگان لجندز وجود ندارد. بازی با تفاوت‌های مثبتش نسبت به دو قسمت قبلی، نه تنها یک جایگزین آبرومند برای دستینی به حساب می‌آید بلکه به خاطر الهام گرفتن از این عنوان معروف پلتفرم‌های خانگی، تجربه‌ای از سبک شوتر اول شخص را به وجود آورده که تاکنون نمونه‌ مشابهش را روی تلفن‌های هوشمند ندیده‌ایم.

Shadowgun Legends

Shadowgun Legends

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1600 / 768 مگابایت زبان:

5 - ARK: Survival Evolved

نسخه موبایل ARK Survival Evolved

  • بازی آنلاین است

در ساعات اولیه تجربه ARK: Survival Evolved اولین واکنشم این بود: پورت موبایل بازی همان عنوانی است که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدم. ARK تمام ویژگی‌های مهم بازی‌های سبک «بقا» (Survival) را جمع آوری کرده و آن‌ها را در دوربینی متفاوت به نمایش می‌گذارد، چیزی که مدت‌ها منتظرش بودیم. در این بازی بازیکن در محیطی مملو دایناسور و موجودات مختلف رها می‌شود و او باید بدون هیچگونه تجهیزاتی خودش را با شرایط وفق بدهد.

ARK: Survival Evolved

ARK: Survival Evolved

سازنده: Wildcard قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 مگابایت زبان:

4 - supertype

  • بازی آفلاین است

سوپرتایپ (supertype) ترکیبی از دو سبک «فیزیک» و «کلمات» است و در هر مرحله باید با تایپ حروف مناسب سعی کنید مربع‌های سیاه رنگ را بگیرید؛ وسط صفحه نقطه‌چین‌هایی وجود داشته و جای هر نقطه‌چین می‌توانید یک حرف نوشته یا حتی فاصله بگذارید. بعد از تایید حرف‌ها هم آن ها به سمت پایین سقوط می‌کنند. اگر بسته به شکل محیط و حروف انتخاب‌های درستی داشته باشید، حرف‌ها در مسیر سقوط مربع‌های مشکی رنگ را می‌گیرید. در غیر این صورت مجبورید دوباره و این بار با حرف‌های دیگری شانس‌تان امتحان کنید.

supertype

supertype

سازنده: Philipp Stollenmayer قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 31.3 / 30.66 مگابایت زبان:

3 - Tiny Bubbles

  • بازی آفلاین است

بیایید Tiny Bubbles را عنوانی در سبک «جور کردنی» (Tile-Matching) به حساب بیاوریم: بعد از کندی کراش بازی نتوانسته تا این اندازه خلاقیت به این سبک تزریق کند. Tiny Bubbles ایده‌های جدیدی دارد، هر چند مرحله یک بار با افزودن عناصر متفاوت تازگی‌اش را حفظ می‌کند و به کمک موسیقی آرامش بخش و رنگ بندی زیبا جذابیتش را افزایش می‌دهد. برای کسانی که از کلیشه‌های Tile-Matching خسته شده‌اند، Tiny Bubbles همان عنوانی است که منتظرش بودند.

Tiny Bubbles

Tiny Bubbles

سازنده: Pine Street Codeworks قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 162.3 / 75 مگابایت زبان:

2 - PUBG Mobile

بهترین بازی های اندروید

  • بازی آنلاین است

هر چند تا پیش از عرضه پابجی موبایل، بازی‌های زیادی همانند لیمبو یا اینساید راهشان را از پلتفرم‌های خانگی به تلفن‌های هوشمند پیدا کردند ولی با انتشار پابجی موبایل و در ادامه فورتنایت بود که متوجه شدیم گوشی‌های همراه چه پتانسیل‌های زیادی برای سودآوری از عناوین معروف را دارند. اگر در آینده اسمارت‌ فون‌ها بیشتر جدی گرفته شدند و پورت‌های بیشتری به این پلتفرم آمدند، فراموش نکنید که بخش زیادیش به پابجی موبایل و عملکرد خیلی خوب بازی باز می‌گردد.

PUBG Mobile

PUBG Mobile

سازنده: Tencent Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 / 1350 مگابایت زبان:

1 - Florence

بازی Florence

  • بازی آفلاین است

فلورانس (Florence) از آن دسته بازی ها نیست که ساعت‌ها پیرامونش بخوانید. هر چه قدر بگوییم گرافیک هنری بازی دلنشین است، استفاده از پازل ها برای روایت خلاقانه بوده، موسیقی آرام‌تان می‌کند و تمام این بخش‌ها به یک داستان زیبا منتهی شده‌اند همچنان خودتان باید به تجربه بازی بنشینید. بازی نیم ساعت فقط حال خوب است و با وجود اینکه همانند بقیه عناوین سبک اینترکتیو استوری، گیم‌پلی درگیر کننده‌ای هم ندارد اما به واسطه روایت عالی داستان ساده‌اش تا پایان درگیرتان می‌کند.

Florence

Florence

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 282/1000 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۱ تیر ۱۳۹۷

    معرفی بازی و اپلیکیشن جزو بهترین موارد سایت محسوب میشه و از آقای کریمی بابت توجه به این بخش و بروز نگه داشتنش تشکر میکنم

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱ تیر ۱۳۹۷

      خواهش می کنم و خوشحالم این دو بخش مورد توجهتون قرار گرفته.

  • Ahmad babaei
    Ahmad babaei | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    لطفا در مورد بازی kings of pool، گرافیکی ترین و بهترین بازی بیلیارد هم پست بزارین. ممنون

  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    حجم بازی پابجی موبایل رو فکرکنم اشتباه زدید
    بازی 1 گیگ و خورده‌ای هستش

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱ تیر ۱۳۹۷

      ممنون از تذکرتون، متن ویرایش شد

  • احد وصال
    احد وصال | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    قسمت دوم التو چند روز دیگه منتشر میشه واسه اندروید
    و این که جای چند بازی کچ اپ در این لیست خالی بود

مطالب پیشنهادی