ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرواز آزمایشی نخستین هواگرد تمام الکتریکی کشور نروژ با موفقیت انجام شد

در حالی که روز به روز شرکت های بیشتری به ساخت هواگردهای الکتریکی و عمودپرواز تمایل نشان می دهند، برنامه ریزی برای استفاده از این هواگردها به عنوان سرویس هایی شبیه به تاکسی در مناطق ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

در حالی که روز به روز شرکت های بیشتری به ساخت هواگردهای الکتریکی و عمودپرواز تمایل نشان می دهند، برنامه ریزی برای استفاده از این هواگردها به عنوان سرویس هایی شبیه به تاکسی در مناطق پرجمعیت بدان معناست که در آینده نزدیک، شاهد بهره گیری تجاری از این ماشین ها خواهیم بود.

هواگرد تمام الکتریکی

در حال حاضر گمان می رود که سرویس های تاکسی های هوایی تا 7 سال دیگر به صورت تجاری شروع به کار خواهند کرد؛ اما طی هفته ای که گذشت، کشور نروژ شاهد نخستین پرواز هواگرد تمام الکتریکی Alpha Electro G2 خود بود که توسط کمپانی Pipistrel ساخته شده است.

همانطور که انتظار می رفت، این پرواز موفقیت آمیز تنها چند دقیقه به طول انجامید. آنطور که کتیل اسلاویک-اولسن، وزیر حمل و نقل نروژ می گوید، این پرواز آزمایشی «ثابت کرد که سرویس های تجاری مبتنی بر هواگردهای الکتریکی رویایی دور نیستند؛ بلکه واقعیتی هستند که تا چند سال دیگر قابل دسترسی خواهد بود».

کشور نروژ به خاطر تعداد زیاد جزایر و فلات هایی که دارد، منطقه ای ایده آل برای سرویس های این چنینی و سفرهای کوتاه به حساب می آید. به گفته Pipistrel، موتور هواگرد دونفره Alpha Electro توانی 50 کیلوواتی داشته و به یک باتری 21 کیلووات ساعتی مجهز شده که برای پروازی یک ساعته کفایت می کند. مسافت قابل پیمایش این هواگرد هم اکنون معادل 130 کیلومتر است و بدون مسافر، وزنی 350 کیلوگرمی دارد.

چالش کنونی هواگردهای الکتریکی، وزن زیاد باتری و مسافت قابل پیمایش کم است اما انتظار می رود که این چالش ها نیز طی سال های پیش رو از میان برداشته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی