ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

The Crew 2
ویجیاتو - بازی

۸ نکته‌ای که باید در مورد The Crew 2 بدانید

در یکی دیگر از سری مطالب ۸ نکته، به سراغ اثری می‌رویم که نسخه اول آن فروغ چندانی نداشت و خیلی در کسب رضایت بازیکنان و جامعه منتقدین موفق نبود. بله در مورد The Crew ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

در یکی دیگر از سری مطالب ۸ نکته، به سراغ اثری می‌رویم که نسخه اول آن فروغ چندانی نداشت و خیلی در کسب رضایت بازیکنان و جامعه منتقدین موفق نبود. بله در مورد The Crew 2 صحبت می‌کنم که حالا تا اندازه‌ای با نمایش‌هایش توانسته نظرها را به خود جلب کند و توسعه‌دهندگانش نیز سعی دارند با وعده و وعیدهای جذاب، بازیشان را بیشتر سر زبان‌ها بیندازند.

اما به هر حال این یوبیسافت است که وظیفه انتشار بازی را به عهده دارد و طی این سال‌ها دیگر این را می‌دانیم که پشت پرده این همه نمایش جذاب و وعده‌های شیرین چه می‌گذرد. البته شاید یوبیسافت این بار با The Crew 2 خلاف جریان همیشگی‌اش عمل کند و بالاخره اثری تحویلمان دهد که استحقاقش را داریم. پس به همین منظور بیایید با هم به مرور هشت نکته‌ای بپردازیم که شاید دانستنشان در مورد The Crew 2 خارج از لطف نباشد.

۱) تورنمنت‌ها همه جا هستند

The Crew 2

همانطور که احتمالا می‌دانید The Crew 2 قرار است یک بازی جهان باز باشد. این یعنی قادریم به هر جای این جهان زیبا سفر کنیم و چیزهایی ببینیم که شاید برای خیلی از ما جالب باشند.

اما شاید جالب‌ترین چیزی که در این محیط‌های پهناور شاهدش باشیم، تعامل خوب بازیکنان با جهان بازی باشد. تعاملی که ممکن است باعث ایجاد تورنمنت‌های احتمالی جذابی شود که پا گذاشتن در آن‌ها به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

۲) بازی در سرتاسر آمریکا جریان دارد

The Crew 2

دنبال یک جهان واقعی می‌گردید؟ خب نصیبتان شده. چرا که در The Crew 2 تقریبا وجب به وجب خاک آمریکا شبیه سازی شده. می‌گوییم تقریبا چون جهان بازی در اصل یه نسخه کوچک‌تر شده از آمریکاست و برخی مسیرها وسعتشان با دنیای واقعی برابری نمی‌کند.

اما در کل نگاه به جهان The Crew 2 جذابیت‌های خاص خودش را دارد و می‌توان با اجرای این اثر، حداقل به طور مجازی پا در خاک آمریکا گذاشت و زیبایی‌های طبیعی و شهری آن را از نزدیک لمس کرد.

۳) هر نوع وسیله نقلیه‌ای که بخواهید در بازی هست

The Crew 2

تقریبا هر نوع وسیله‌ نقلیه‌ای که فکرش را بکنید در The Crew 2 حضور دارد. از هواپیما و قایق بگیرید تا خودروهای پرسرعت و موتورهای کوهستان. هر چه بخواهید در عرض ثانیه‌ای برایتان آماده می‌شود تا در جهان آمریکا چیزی برای گشت و گذار کم نداشته باشید.

اینطور که توسعه‌دهندگان هم از بازیشان گفتند، گویا سراغ هر نوع وسیله نقلیه‌ای هم بروید با تنوع قابل قبول و خوبی رو به رو خواهید شد. پس اینطور به نظر می‌رسد که دستمان در The Crew 2 برای انتخاب میان ماشین‌های مختلف و دیگر وسایل نقلیه هم حسابی باز است و می‌توانیم بسته به سلیقه‌مان در محیط بزرگ بازی به گردش بپردازیم.

۴) در کسری از ثانیه از ماشین به هواپیما تبدیل شوید

The Crew 2

جذاب‌ترین بخش The Crew 2 مسلما ترنسفورم‌های جالب و منحصر به فردش هستند. خیلی راحت و با نگه داشتن یک دکمه، می‌توانید وسیله نقلیه خود را در چشم بر هم زدنی از قایق به ماشین و از ماشین به هواپیما تبدیل کنید و ادامه راهتان را با آن‌ها طی کنید.

ویژگی جالبی است نه؟ کمی حس و حال فیلم‌های ترنسفورمرز را تداعی می‌کند و این ایده جالبی برای یک بازی ریسینگ رقابتی است. جالب اینجاست که این ویژگی در برخی مواقع به عنصر اصلی گیم‌پلی و مسابقات بازی تبدیل می‌شوند و مجبور می‌شوید برای جلو زدن از دیگران، در یک لحظه از روی آسفالت به اوج آسمان‌ها بروید و در لحظه‌ای دیگر پا در جریان متلاطم آب‌ها بگذارید.

۵) امکان شخصی سازی وسائل نقلیه هم وجود دارد

The Crew 2

مگر می‌شود حرف از یک بازی ریسینگ باشد و حرفی از شخصی ‌سازی وسائل نقلیه به میان نیاید. اصلا یک بازی ریسینگ بدون ویژگی شخصی سازی، معنی جالبی پیدا نمی‌کند چه برسد به اینکه بخواهد با رقبای سرسختی که خوشبختانه این روزها تعدادشان هم کم نیست رقابت کند.

با این حال خوشبختانه The Crew 2 از داشتن این ویژگی بی‌بهره نیست و امکان شخصی سازی تمام وسائل نقلیه در بازی وجود دارد. البته توسعه‌دهندگان بازی فقط خبر از حضور این ویژگی داده‌اند و از دادن مابقی اطلاعات و اینکه این بخش در آخر تا چه اندازه غنی خواهد بود، طفره رفته‌اند.

۶) گرافیک بازی از نسخه اول خیلی بهتر است

The Crew 2

گرافیک اولین قسمت The Crew اصلا آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. آنقدر ساده و خشک بود که ارتباط برقرار کردن با آن به شدت سخت می‌شد. The Crew را از نظر بصری اصلا نمی‌شد یک بازی نسل هشتمی واقعی دانست و به جز محیط بزرگش چیزی برای عرضه در اختیار نداشت.

اما گویا توسعه‌دهندگان متوجه نقص بزرگ بازی اولشان شده‌اند و حالا سعی کرده‌اند با ارتقا و بهبود موتور گرافیکی بازی، کمی زیبایی به بازی تزریق کنند. این یعنی اگر بازی در حد و اندازه همان تریلرهایش هم ظاهر شود، با گرافیک خوب و پرقدرتی رو به رو خواهیم شد که برای خیره کردن چشم‌ها، نیازی به دست و پا زدن بیش از حد ندارد.

۷) همیشه باید آنلاین باشید

The Crew 2

شاید چیزی که در مورد The Crew 2 توی ذوق می‌زند این است که باید به طور مداوم حین تجربه آن به اینترنت متصل باشیم. از این قضیه خیلی هم نمی‌شود دفاع کرد، مگر آنکه عاشق چالش‌های آنلاین باشید که آن وقت قضیه کاملا فرق می‌کند.

با این حال توسعه دهندگان تصمیم خودشان را گرفته‌اند و آنلاین بودن دائمی را برای همه ما اجباری کرده‌اند. البته امیدواریم که طبیعت آنلاین The Crew 2 این بار تبدیل به یک نقطه قوت برای بازی تبدیل شود و آنقدر محتوای مختلف در اختیار بازیکنان قرار بگیرد که دیگر بهانه‌ای برای ایراد گرفتن به بازی در این خصوص وجود نداشته باشد.

۸) بازی کی عرضه می‌شود؟

The Crew 2

در آخر هم بگذارید به این موضوع اشاره کنم که از تاریخ انتشار The Crew 2 خیلی دور نیستیم. به زمان عرضه بازی کمتر از دو هفته باقی مانده و اگر از آن دست افرادی هستید که مدام دارید برای شنیدن زوزه موتورهای قدرتمند موجود در The Crew 2 لحظه شماری می‌کنید، باید گفت که این اثر در تاریخ ۸ تیر ماه (۲۹ ژوئن) برای اکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پی‌سی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی