ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت سامسونگ به موبایلی بدون حاشیه با دو نمایشگر اشاره دارد

با گذشت مدت های طولانی از آغاز ترند نمایشگرهای بدون حاشیه، تصور عرضه اسمارت فون هایی در آینده که صرفاً شبیه به یک نمایشگر بزرگ هستند چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. اما ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

با گذشت مدت های طولانی از آغاز ترند نمایشگرهای بدون حاشیه، تصور عرضه اسمارت فون هایی در آینده که صرفاً شبیه به یک نمایشگر بزرگ هستند چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. اما پتنت اخیر سامسونگ نشان می دهد که موبایل های آینده می توانند چیزی بیشتر از این باشند؛ شاید یک نمایشگر بزرگ در جلو و یک نمایشگر کوچک تر در پشت.

البته قرار دادن یک نمایشگر ثانویه روی موبایل های هوشمند ایده چندان جدیدی نیست. ال جی قبلاً این کار را با موبایل V20 انجام داده و میزو هم از موبایل Meizu Pro 7 با نمایشگر پشتی رونمایی کرد. حتی موبایل های یوتافون هم این ایده را به مرحله بعدی بردند و همراه با نمایشگر ثانویه e-ink از راه رسیدند. بنابراین ایده سامسونگ جدید نیست اما شاید این کمپانی برای عرضه دیوایسی برنامه ریزی کرده باشد که نمایشگر ثانویه آن کارآمدتر از نمونه های مشابه است.

با نگاهی به تصویر درج شده در مستندات سامسونگ، نمایشگر ثانویه دستگاه که اندازه کمتری داشته و احتمالاً رزولوشن پایین تری را به نمایش در می آورد می تواند به عنوان نمایشگر همیشه روشن مورد استفاده قرار گیرد و مصرف باتری را کاهش دهد. البته گرچه مزایای چنین نمایشگری بی شمار هستند، اما محل قرارگیری آن اندکی عجیب به نظر می رسد و منطقاً نمایشگر ثانویه باید در بخش پایینی قرار گیرد.

در واقع اگر به موبایل های فعلی سامسونگ یا هر تولیدکننده دیگر نگاه کنید، ماژول دوربین فضای زیادی از بخش بالایی پنل پشتی را اشغال می کند. حتی اگر دوربین ها کوچکتر شوند، این طرح خاص تا حد زیادی غیرممکن به نظر می رسد. با این حال تصور کنید اگر اسکنر اثر انگشت دستگاه، زیر این نمایشگر ثانویه قرار بگیر.؛ در این صورت قطعاً دستگاه مورد اشاره جذابیت خاصی برای مشتریان خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی