ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری کوالکام و TSMC برای تولید چیپ اسنپدراگون ۷ نانومتری
تکنولوژی

کوالکام تولید چیپست های اسنپدراگون با معماری ۷ نانومتری را به TSMC می سپارد

کمپانی کوالکام این روزها در مرکز چند شایعه مهم قرار دارد. یکی از مهمترین این شایعات که اتفاقاً هر روز بر احتمال صحت آن افزوده می شود،‌ در خصوص شراکت دوباره این برند آمریکایی با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی کوالکام این روزها در مرکز چند شایعه مهم قرار دارد. یکی از مهمترین این شایعات که اتفاقاً هر روز بر احتمال صحت آن افزوده می شود،‌ در خصوص شراکت دوباره این برند آمریکایی با چیپ ساز بزرگ تایوانی TSMC است. شراکتی که قرار است تا چندی دیگر منجر به تولید نخستین چیپست های اسنپدراگون با معماری پیشروی ۷ نانومتری شود.

اگر چنین چیزی به حقیقت بپیوندد، سامسونگ به عنوان تولید کننده اصلی پردازنده های اسنپدراگون تا به امروز، دچار ضرری مهم می شود. به خصوص که احتمالاً TSMC به لطف فناوری اختصاصی FinFET در قلمروی ۷ نانومتری، به تنها سازنده چیپ های پرچمدار برای کوالکام تبدیل خواهد شد. انتظار می رود که نخستین سفارش بزرگ آمریکایی ها اواخر امسال و یا در آغاز سال آینده میلادی به دست تایوانی ها برسد.

همکاری کوالکام و TSMC برای تولید چیپ اسنپدراگون ۷ نانومتری

چیپ ساز بزرگ آسیایی همین حالا نیز وظیفه تولید مودم های پشتیبانی کننده از 5G را در تیراژی وسیع از مدیاتک دریافت کرده است. شنیده شده کوالکام نیز قصد دارد تولید مودم های نسل آینده خود را به TSMC بسپارد. مودم هایی که قرار است ورود تلفن های هوشمند آینده به نسل پنجم شبکه های موبایل را تضمین کند.

لازم به یادآوری است که کوالکام و TSMC سابقه همکاری طولانی مدتی با یکدیگر دارند، اما در چند سال گذشته و به لطف فناوری های پیشروی سامسونگ در زمینه تولید چیپ با معماری های ۱۴ و ۱۰ نانومتری، حجم این همکاری ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته بود. حال به نظر می رسد اوضاع در حال تغییر به نفع تایوانی ها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی