ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از ۱۰۰ کارمند آمازون از جف بزوس خواستند که نرم افزار تشخیص چهره به پلیس نفروشد

به تازگی جمعی از کارمندان آمازون، نامه‌ای برای جف بزوس ارسال کردند و طی آن از او خواسته‌اند که دیگر نرم افزار تشخیص چهره به نیروی پلیس نفروشد. علاوه بر این، آنها خواستار کنسل شدن ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به تازگی جمعی از کارمندان آمازون، نامه‌ای برای جف بزوس ارسال کردند و طی آن از او خواسته‌اند که دیگر نرم افزار تشخیص چهره به نیروی پلیس نفروشد. علاوه بر این، آنها خواستار کنسل شدن قراداد‌های کاری این شرکت با کمپانی Palantir شده‌اند.

گزارش شده که بیش از ۱۰۰ نفر از کارمندان آمازون این نامه را امضا کرده اند  و در میان آنها نام چند برنامه نویس ارشد نیز به چشم می‌خورد.

نامه‌ی یاد شده به فعالیت و همکاری آمازون با پالانتیر و دیگر شرکای آمازون یعنی که در حوز‌ه های مهاجرت و نیرو‌های گمرکی فعالیت می‌کنند، اشاره دارد. شرکت پالانتیر، یک کمپانی تکنولوژی محور آمریکایی است که فناوری و تجیهزات پیشرفته مورد نیاز نیرو‌های پلیس را فراهم می‌آورد و چند وقتی از طریق همکاری با آمازون تکنولوژی تشخیص چهره منحصر به فردی برای نیرو‌های پلیس آمریکا به ارمغان آورده است.

در این نامه، کارکنان آمازون درخواست دیگری هم داشته‌اند. آنها تقاضا کرده‌اند لیست آژانس‌های اجرای قانون و نیرو‌های پلیسی که اکنون از فناوری تشخیص چهره‌ی ویژه آمازون استفاده می‌کنند، منتشر شود تا دیگر هیچ نقطه‌ی تاریکی در همکاری آمازون با آنها به چشم نخورد.

به تازگی اعتراض کارکنان شرکت‌های فناوری در زمینه‌ی قراداد این شرکت‌ها با نیرو‌های پلیس و ارتش بسیار زیاد شده و بسیاری از این افراد نمی‌خواهند که نرم افزار‌های تولید شده توسط آنها بر علیه انسان‌ها دیگر یا برای ایجاد نظارت شدید بر عموم جامعه استفاده گردد.

پیش از این نیز  همکاری گوگل با پنتاگون اعتراض کارکنانش را برانگیخت و  بیش از سه هزار کارمند این شرکت در نامه‌ای به ساندار پیچای خواستار لغو این قرارداد شدند.

ماجرا آنقدر بالا گرفت که چندی پیش تعدادی از کارمندان گوگل با استعفای دسته‌جمعی خودشان به موضوع همکاری با پنتاگون واکنش نشان دادند. پس از این ماجراها گوگل تصمیم گرفت عبارت «شرور نباشید» را از منشور اخلاقی خود حذف کرد و عده‌ای آن را مرتبط با فعالیت‌های اخیر شرکت دانستند.

کمپانی گوگل بالاخره تصمیم گرفت به خواسته‌ کارکنانش تن دهد و قرداد جنجال برانگیز همکاری با پنتاگون (وزرات دفاع آمریکا) را تمدید نکند. با این تصمیم ساکنین مانتین ویو به تمام دنیا اعلام کردند که گوگل شرور نیست.

اکنون نوبت به کارکنان آمازون رسیده تا طی نامه‌ای اعتراض خود را به مسائلی این چنینی ابراز کنند. حال باید دید جف بزوس در زمینه چه تصمیمی خواهد گرفت و عاقبت این نامه به کجا خواهد رسید؟

تماشا کنید: اولین هواپیمای اختصاصی آمازون «Prime Air» رونمایی شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza
    Reza | ۲ تیر ۱۳۹۷

    پرنده ای به نام اسکل وجود داره . چنتا از این پرنده ها یه جا جمع بشن میشن اسکلها ، مثل این کارمندان آمازون

    • agha
      agha | ۲ تیر ۱۳۹۷

      ??????

مطالب پیشنهادی