ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایمپلنت کنترل کننده قند خون
علمی

ایمپلنت کنترل کننده قند خون مجوز عرضه به بازار را دریافت کرد

پس حدود یک سال بررسی سرانجام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز ورود به بازار ایمپلنت کنترل کننده قند خون موسوم به «continuous glucose-monitor» (به اختصار CGM) را صادر کرد. ایمپلنت مذکور می تواند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

پس حدود یک سال بررسی سرانجام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز ورود به بازار ایمپلنت کنترل کننده قند خون موسوم به «continuous glucose-monitor» (به اختصار CGM) را صادر کرد.

ایمپلنت مذکور می تواند به مدت بیش از سه ماه در زیر پوست کاربر قرار گرفته و در فواصل زمانی کوتاه میزان گلوکوز قند خون او را از طریق یک اپلیکیشن موبایل به نمایش بگذارد. این یک دستاورد بزرگ به حساب می آید. چرا که نمونه های پیشین که روی پوست قرار می گرفتند تنها قادر به ارائه سرویس تا ۱۰ روز بودند. این نخستین بار است که یک CGM ایمپلنتی مجوز FDA را دریافت می کند.

ایمپلنت کنترل کننده قند خون

نکته مهم آن است که سنسور مورد بحث می بایست تنها از طریق مراکز بهداشتی معتبر در بدن بیمار وارد و یا از آن خارج شود و این طور نیست که افراد عادی بتوانند خودسرانه این کار را انجام دهند. شیوه کار سنسور نیز نسبتاً‌ ساده است. در سطح بخش حسگر آن ترکیبی فلورسنت وجود دارد که در تماس با گلوکوز تولید نور می نماید. از روی شدت نور تولیدی می توان سطح قند موجود در خون فرد را تشخیص داد. نتیجه اندازه گیری ها هر ۵ دقیقه به موبایل کاربر ارسال می شود.

ایمپلنت کنترل کننده قند خون که با نام تجاری «Eversense» شناخته می شود، طوری طراحی شده تا در بدن افراد ایجاد حساسیتی نکند. طبق بررسی FDA، تنها کمتر از یک درصد احتمال آن وجود دارد که بدن بیمار به این ایمپلنت واکنش منفی نشان دهد.

ایمپلنت کنترل کننده قند خون

البته ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که در گزارش سازمان و غذا و داروی آمریکا اشاره ای به میزان دقت Eversense در مقایسه با دیگر متدهای رایج سنجش قند خون نشده است، بنابراین برای تعیین این پارامتر نیاز است تا بررسی های مجزایی صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲ تیر ۱۳۹۷

    بنظر براي يك وسيله ي كاشته شونده در پوست سه ماه كم باشه

    بخصوص كه مدام بايد هر سه ماه كاشته و برداشته بشه

    اگر ميشد كيت اش رو بدون خارج كردن كامل اش عوض كرد باز بهتر بود!

  • pendar
    pendar | ۲ تیر ۱۳۹۷

    ایران میاد؟ قیمتش چنده؟

  • فرشاد
    فرشاد | ۲ تیر ۱۳۹۷

    مرگ بر آمریکا

  • Reza
    Reza | ۲ تیر ۱۳۹۷

    سه ماه زمان کمیه

مطالب پیشنهادی