ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به عملکرد سیستم Intelligent Scan در پرچمداران سامسونگ

چند سال پیش اضافه شدن حسگر اثر انگشت به تلفن های هوشمند کاربران را از وارد کردن گذرواژه برای باز کردن قفل دستگاه بی نیاز کرد. اما حالا با فراگیر شدن روش اسکن چهره حتی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

چند سال پیش اضافه شدن حسگر اثر انگشت به تلفن های هوشمند کاربران را از وارد کردن گذرواژه برای باز کردن قفل دستگاه بی نیاز کرد. اما حالا با فراگیر شدن روش اسکن چهره حتی لازم نیست دنبال حسگر اثر انگشت هم بگردید، فقط باید تلفن هوشمند را بلند کنید و مقابل صورت خود قرار دهید تا قفل دستگاه باز شود. سامسونگ از مدتی قبل امکان اسکن چهره و عنبیه چشم را برای کاربران پرچمدارانش فراهم کرده بود، اما در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس (بررسی دیجیاتو) با ترکیب کردن روش های قبلی از سیستم Intelligent Scan پرده برداشت. در این مطلب می خواهیم ببینیم روش جدید شرکت کره ای چیست و نسبت به نسل های قبلی چه تغییری کرده است.

قبل از این در پرچمداران سامسونگ یکی از روش های حسگر اثر انگشت، اسکن عنبیه یا اسکن چهره را انتخاب می کردید و از همان استفاده می کردید. اما در پرچمدار جدید دستگاه بسته به شرایط ترکیبی از همه روش ها را انتخاب می کند.

intelligent scan

اگر نور محیط کافی باشد، دستگاه با استفاده از دوربین جلوی بدنه یک نقشه ۲ بعدی از صورت کاربر تهیه کرده و آن را با تصویری که از قبل روی حافظه دارد مقایسه می کند. این اطلاعات با استفاده از سیستم سامسونگ ناکس حفاظت می شود تا کسی قادر نباشد بدون اجازه از کاربر به داده های ذخیره شده دسترسی داشته باشد.

اما در شرایط کم نور پرچمدار سامسونگ می داند که با استفاده از دوربین جلو نمی تواند چهره ی کاربر را به خوبی تشخیص دهد، پس از همان ابتدا به سراغ اسکنر عنبیه می رود. اگر باز هم در شناسایی کاربر ناموفق بود، این بار تلاش می کند در کنار اسکنر عنبیه از دوربین جلوی بدنه هم استفاده کند و با ترکیب هر دو تصویر قفل دستگاه را باز نماید.

intelligent scan

شرکت کره ای می گوید در پرچمدار اخیر دقت و کارایی اسکنر عنبیه و دوربین جلوی گوشی را بهبود داده تا دستگاه قادر باشد از فاصله ی دور تری کاربر را به درستی شناسایی کند. البته سامسونگ می گوید که همه ی این ساز و کار بر مبنای یادگیری ماشینی ساخته شده است. در حقیقت دستگاه با استفاده از روش یادگیری عمیق به مرور با چهره شما آشناتر می شود و دقت و کارایی عملکرد Intelligent Scan را بهبود می دهد.

به طور خلاصه، استفاده از روش Intelligent Scan یا اسکن هوشمند، سرعت و دقت باز شدن قفل گوشی شما را افزایش می دهد، به این شکل که دستگاه بر اساس میزان نور محیط، بهترین روش را برای شناسایی کاربر انتخاب می کند و حتی اگر این روش هم مناسب نبود، از ترکیب اسکن عنبیه با اسکن چهره برای تشخیص کاربر استفاده می کند. الگوریتم های یادگیری ماشینی هم به طور پیوسته در حال تلاش برای بهتر کردن عملکرد این قابلیت هستند.

intelligent scan

البته ناگفته نماند که بر اساس توضیحات سازنده روش Intelligent Scan نسبت به روش های دیگر (مثلاً حسگر اثر انگشت یا گذرواژه) امنیت بیشتری ندارد. مثلاً خود سامسونگ به شما اجازه نمی دهد از Intelligent Scan برای پرداخت های اینترنتی استفاده کنید، در حالی که همین کار با حسگر اثر انگشت امکان پذیر است. اما تردیدی وجود ندارد که در شرایط عادی و موقع استفاده روزمره، Intelligent Scan نسبت به روش های سنتی راحتی بیشتری به ارمغان می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MR.SRT
    MR.SRT | ۲ تیر ۱۳۹۷

    اس 9 پلاس دارم
    اصلا خوب نیست و همون تشخیص چهرست چون اصلا کاری با عینبیه نداره و با چشم بسته هم کار میکنه

    • MR.SRT
      MR.SRT | ۲ تیر ۱۳۹۷

      و هم اینکه خیلی کنده

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۳ تیر ۱۳۹۷

      توی شب فقط از اسکنر عنبیه استفاده میکنه

  • hook
    hook | ۲ تیر ۱۳۹۷

    به نظرتون این تبلیغ نیست؟

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲ تیر ۱۳۹۷

    گلکسی اس 9 شده شش میلیون تومن، اونوقت امکانات امنیتیش چه اهمیتی داره؟!

مطالب پیشنهادی