ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فالکون هوی
علمی

اسپیس اکس در مناقصه ارسال ماهواره نظامی توسط فالکون هوی برنده شد

اسپیس اکس در مناقصه ای 130 میلیون دلاری برای ارسال ماهواره محرمانه نیروی هوایی آمریکا به واسطه فالکون هوی برنده شده است. ماهواره نظامی «AFSPC-52» قرار است توسط راکت فالکون هِوی و در سال 2020 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

اسپیس اکس در مناقصه ای 130 میلیون دلاری برای ارسال ماهواره محرمانه نیروی هوایی آمریکا به واسطه فالکون هوی برنده شده است.

ماهواره نظامی «AFSPC-52» قرار است توسط راکت فالکون هِوی و در سال 2020 به فضا ارسال شود. در جریان به دست آوردن این قرارداد، کمپانی اسپیس اکس موفق شده شرکت «United Launch Alliance» یا به اختصار «ULA» را شکست دهد؛ شرکتی که حاصل همکاری مشترک لاکهید مارتین و بوئینگ است.

یکی از دلایلی که کمپانی ها در مقابل یکدیگر قرار داده می شوند، رقابت برای کاهش هزینه نهایی اجرای پروژه برای دولت است. در سوی مقابلِ اسپیس اکس، ارسال راکت «دلتا 4» متعلق به ULA در حدود 350 میلیون دلار هزینه بر می داشت.

اولین ارسال راکت فالکون هوی به 18 بهمن ماه باز می گردد؛ راکتی که خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک را به فضا برد. «گوئِین شاتوِل» مدیرعملیاتی ارشد و رئیس هیئت مدیره اسپیس اکس درباره قرارداد اخیر گفته:

«از نیروی هوایی برای تأیید فالکون هوی، اعطای این مأموریت مهم و همچنین اعتماد و اطمینان به کمپانی ما متشکرم. اسپیس اکس خرسند است که به ارائه پیشنهاد به صرفه ترین و قابل اطمینان ترین سرویس ارسال [محموله های فضایی] به مالیات دهندگان ادامه دهد که این مورد برای مأموریت های فضاییِ امنیت ملی حیاتی است».

فالکون هوی

اسپیس اکس هنوز تاریخ دقیقی برای ارسال دومین راکت فالکون هوی را اعلام نکرده. البته ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت اعلام کرده بود به 3 تا 6 ماه زمان نیاز است، اگرچه ممکن است این ارسال تا ماه اکتبر (مهر تا آبان ماه) نیز به طول انجامد. در مأموریت بعدی بیش از 20 ماهواره به فضا ارسال می شود، در حالی که مأموریت سوم حدوداً برای پایان سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

ایلان ماسک پیش از این گفته بود که توسعه و ساخت فالکون هوی هزینه ای 500 میلیون دلاری روی دست کمپانی گذاشته. البته با تخیفیف هایی که این شرکت ارائه می دهد می تواند بر رقبایی از جمله ULA پیروز شود. ماسک انتظار دارد با افزایش مشتریان، فالکون هوی به سود دهی برسد.

او در نهایت اعلام کرده: «عالی ترین موضوع در مورد فالکون هوی این است که کلاس جدیدی در محموله ها ایجاد کرده». به گفته او فالکون هوی می تواند بیش از هر راکت دیگری در جهان محموله حمل کند و حتی می تواند محموله ها را مستقیم و بدون توقف به سیاره پلوتون ارسال کند.

 

تماشا کنید: آغاز عصر نوین سفرهای فضایی؛ اسپیس اکس راکت فالکون هوی را با موفقیت پرتاب کرد 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲ تیر ۱۳۹۷

    مناقصه نیست احتمالا !؟ فک کنم پروژه ها مناقصه داده میشن و فروش ملک و زمین یا وسایل مزایده

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۲ تیر ۱۳۹۷

      از توجهتان متشکرم. اصلاح شد.

  • molavy
    molavy | ۲ تیر ۱۳۹۷

    الکی نگید اونجا همه چیز از هم جداست
    اقتصاد از نظامی گری
    علم از سیاست
    هنر از سیاست
    فقط دروغ می گید

مطالب پیشنهادی