ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم ZTE توسط آمریکا
تکنولوژی

مجلس سنا به بازگشت تحریم ZTE رأی مثبت داد؛ احتمال وتوی ترامپ [به روز رسانی]

در حالی که ایالات متحده و ZTE در زمینه لغو تحریم ها به توافق رسیده بودند، به تازگی (در 28 خرداد ماه) مجلس سنای آمریکا به بازگرداندن ممنوعیت ها برای شرکت چینی رأی داده است. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۵

در حالی که ایالات متحده و ZTE در زمینه لغو تحریم ها به توافق رسیده بودند، به تازگی (در 28 خرداد ماه) مجلس سنای آمریکا به بازگرداندن ممنوعیت ها برای شرکت چینی رأی داده است.

موضوع تحریم ZTE از آنجایی آغاز شد که این کمپانی چینی به دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران و کره شمالی متهم شده بود. کمپانی مورد بحث از ماه آوریل، تحت ممنوعیت صادر شده توسط دپارتمان تجارت از دریافت هر گونه فناوری از شرکت های آمریکایی برای مدت 7 سال منع شده بود.

البته بر اساس توافق چند هفته قبل، ZTE قبول کرد که یک میلیارد دلار جریمه را به ایالات متحده پرداخت کند تا ممنوعیت های فلج کننده مرتبط با کسب و کارهای کلیدی از جمله فروش گوشی های هوشمند پایان یابد.

تحریم ZTE

بنا بر رأی مجلس سنا قرار است ZTE مجدداً از دریافت محصولات و نرم افزارهای آمریکایی منع شود. با این حال هنوز مشخص نیست که موضوع بازگشت به شرایط پیشین از طریق بدل شدن به قانون اجرایی خواهد شد یا خیر. قرار است نمایندگان جلسه ای با کاخ سفید برگزار کنند تا با مذاکره، از وتو کردن این موضوع توسط دونالد ترامپ جلوگیری شود. پیش از این رئیس جمهور ایالات متحده از حامیان لغو شدن تحریم های مورد بحث بود.

اکنون سناتورهای هر دو جناح با اعلام اینکه ZTE برای امنیت ملی خطر به حساب می آید تهدید به متوقف کردن توافق حاصل شده با این کمپانی کرده اند. نمایندگانی از دو حزب در بیانیه ای مشترک اعلام کرده اند که حفاظت از مشاغل شهروندان آمریکا و امنیت ملی باید در توافق با کشورهایی از جمله چین در اولویت قرار گیرد.

تعداد رأی ها در ارتباط با موضوع بازگشت ممنوعیت های اعمال شده بر ZTE در مجلس سنا، 85 رأی موافق در برابر 10 رأی مخالف بوده. با این حال هنوز نمی توان با اطمینان گفت که تحریم های بر ضد این کمپانی چینی باز می گردد یا ZTE می تواند با شروط تعیین شده پیشین به فعالیت خود ادامه دهد.

 

به روز رسانی 1 (29 خرداد):

به دنبال رأی اخیر مجلس سنا، ارزش سهام ZTE به میزان 23.36 درصد کاهش یافت.

 

به روز رسانی 2 (2 تیر ماه):

بنا بر گزارش رویترز و به نقل از CNBC، در پی توافق حاصل شده، ZTE در هفته قبل یک میلیارد دلار جریمه را پرداخت کرده. البته کمپانی به این ادعا پاسخی نداده. همچنین قرار است 400 میلیون دلار سپرده را نیز نهایتاً تا دوشنبه جاری پرداخت نماید. به این ترتیب انتظار می رود تحریم های این کمپانی برداشته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    zte هم رفت تو قوطی

مطالب پیشنهادی