ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Google Measure
تکنولوژی

اپ Google Measure برای دیوایس های بیشتری در دسترس قرار گرفت

احتمالا با اپلیکیشن Google Measure، ابزاری که از سوی گوگل برای اندازه‌گیری اشیاء در محیط واقعیت افزوده توسعه یافته آشنا باشید. این ابزار کاربردی تا امروز فقط در انحصار موبایل‌هایی قرار داشت که از پروژه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

احتمالا با اپلیکیشن Google Measure، ابزاری که از سوی گوگل برای اندازه‌گیری اشیاء در محیط واقعیت افزوده توسعه یافته آشنا باشید. این ابزار کاربردی تا امروز فقط در انحصار موبایل‌هایی قرار داشت که از پروژه تانگوی گوگل پشتیبانی می‌کردند.

اما حالا که گوگل پشتیبانی از پروژه تانگو را متوقف کرده، اعلام شده که اپ Measure روی کلیه دیوایس‌های پشتیبانی کننده از ARCore اجرا می‌شود. ARCore پلتفرم جدید گوگل برای واقعیت افزوده است که ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد و برای طیف وسیعی از دیوایس‌های اندرویدی بهینه‌سازی شده است.

با این حساب، Google Measure اپلیکیشن بسیار خوبی است برای آنکه توانایی‌های این پلتفرم قدرتمند را به نمایش بگذارد. همانطور که از نام اپلیکیشن پیداست، با آن می‌توانید فاصله بین دو نقطه در دنیای واقعی را از طریق گرفتن دوربین موبایل به سمت آن‌ها بسنجید.

طبیعتا این اندازه‌گیری خیلی دقیق نیست و به اندازه یک متر یا خط‌کش در دنیای واقعی نمی‌توان روی آن حساب باز کرد، با این وجود حداقل برای تخمین زدن و داشتن ایده‌ای از اندازه تقریبی اشیاء می‌تواند مفید و مؤثر ظاهر شود. برای آنکه بهترین نتایج را از این اپلیکیشن بگیرید، بهتر است در محیطی با نور کافی باشید.

نسخه ۲.۰ اپ Google Measure هم اکنون در پلی‌استور منتشر شده و از تمام دیوایس‌های پشتیبان ARCore سازگاری دارد. اپلیکیشن را می‌توانید با مراجعه به این لینک دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۳ تیر ۱۳۹۷

    روی اس7 تست کردم . اصلا دقیق نبود ، خیلی سخت سطوح رو تشخیص میده و خیلی راحت گم میکنه ، محاسبه ش هم میز 140 سانتی رو از 100 تا 143 سانتیمتر تو حالت مختلف میگفت . وحشتناک به نور کافی و ایده آل نیاز داره

  • saeed
    saeed | ۳ تیر ۱۳۹۷

    با میت ۱۰ سازگاری نداشت

مطالب پیشنهادی