ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات فهرست شرکت‌های واردکننده موبایل با ارز دولتی را اعلام کرد

ساعاتی پس از اظهار نظر آذری جهرمی در خصوص حضور افراد سودجو در پشت پرده‌ی گران شدن موبایل، وزارت ارتباطات یکی از بزرگ‌ترین قدم‌هایش را به سوی شفافیت برداشت و بالاخره لیست شرکت‌هایی که برای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۷

ساعاتی پس از اظهار نظر آذری جهرمی در خصوص حضور افراد سودجو در پشت پرده‌ی گران شدن موبایل، وزارت ارتباطات یکی از بزرگ‌ترین قدم‌هایش را به سوی شفافیت برداشت و بالاخره لیست شرکت‌هایی که برای واردات موبایل، ارز دولتیِ ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بودند را منتشر کرد.

روابط عمومی وزارت ارتباطات در همین رابطه گفته است:

«از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۹ خردادماه به ۴۰ شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است که ۳۰ شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده‌اند. رقم کل ارز اختصاص یافته به ۴۰ شرکت مذکور ۲۲۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۰۶ یورو را شامل می‌شود که تا کنون محموله‌هایی با مجموع رقم ۷۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۶۰ یورو با عاملیت ۳۰ شرکت وارد کننده از گمرک ترخیص شده است.»

لیست شرکت‌هایی که برای واردات موبایل ارز دولتی دریافت کرده بودند، به ترتیب میزان ارزش سفارشات به شرح زیر است:

وزیر ارتباطات امروز گفته بود که گرانی های غیرمعمول تلفن همراه در کشور نشان می دهد که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی 4200 تومانی گوشی وارد کرده اند اما بر اساس بهای ارز آزاد محاسبه و به مردم عرضه می‌کنند.

البته سابقه انتشار لیست‌های مختلف، از بدهکاران بانکی گرفته تا شرکت‌هایی که به شکل قانونی مبادرت به وارد کردن موبایل می‌کنند و اما به شکل عجیبی تلفن همراه در بازار به قیمت ارز آزاد فروش می‌رود، نشان دهنده آن است که در نهایت نباید انتظار رخ دادن اتفاق چندان ویژه‌ای را داشت، هرچند طرح رجیستری از ابتدا آمده بود تا با چنین مشکلاتی مقابله کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • D-A
    D-A | ۴ تیر ۱۳۹۷

    تازه اینکه چیزی نیست. کلی پیدا کردن که کیا دلار زیاد خریدن که قیمت رو ببرن بالا و با این کارشون به مملکت و جیب مردم و روابط بین کشوری، ضرر زدن. بعد قوه قضایی گفت که نمیشه کاریشون کرد.?
    الان اگه یه نفر بی حجاب بره تو خیابون یقشو میگیرن و کلی انگ ضد اجتماع و آمریکا پرست و سیاسی و غیره بهش میزنن که به غلط کردن بیفته. در صورتی که نه در قانون و نه در دین چیزی به عنوان مجازات بد حجابی نداریم. ولی مجازات برای ضربه زدن به کشور و مردم داریم.
    چه خبره؟
    حالا وقت انتخابات که شد دوباره بهمون کلی امید میدن که بیاین پای صندوق تا کشورتون رو آباد کنیم!
    هر طرف این مملکت سالهاست که داره به وضوح کارهایی انجام میشه که براشون مجازات هست اما هیچی و هیچی.
    نمونه دیگه اش بازار میوه و تره بار!
    نمونه دیگه اش سکه!
    نمونه دیگه اش ساختمان سازی!
    نمونه دیگه اش..............!
    این نوشته از دله، تروخدا حذفش نکن دیجیاتو.

    • yosof
      yosof | ۴ تیر ۱۳۹۷

      این تزهای سیاسی، منو یاد تزهایی میندازه که پارسال میدادین

      • Mr NoBody
        Mr NoBody | ۵ تیر ۱۳۹۷

        تزهای تو رو ک هر روز میشنویم هر چقدرم منفی میگیری باز کم نمیاری

  • Ehsan Farahani Asil
    Ehsan Farahani Asil | ۴ تیر ۱۳۹۷

    خواهش می کنم این کامنت رو انتشار بدین.
    دوستان لطفا آخرین تغییرات روزنامه رسمی شرکت نودیس پرداز رو تو اینترنت بررسی کنید. خیلی جالبه، 28 روز پیش تازه اجازه واردات موبایل رو به اساس نامه خودش اضافه کرده. و بعد از 28 روز پیش یا به نظر من قطعا قبل از 28 روز پیش 29 میلیون یورو ارز واسه واردات گرفته. از همه جالب تر اینکه موبایل های اپل رو چند برابر قیمت داره می فروشه. کافی اسم شرکت رو جستجو کنید تا ببینید 10000 سایت به نام این شرکت میاد که همگی قیمت های پرت دارن می فروشن. یعنی با دلار 7000 الی 8000 تومان.

    • molavy
      molavy | ۴ تیر ۱۳۹۷

      من اینو سرچ کردم ندیدم. لطفا آدرسش رو بدید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی