ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Crew Dragon
تکنولوژی

تصویری از فضاپیمای Crew Dragon اسپیس اکس در حال آزمایش توسط ناسا منتشر شد

ایلان ماسک به تازگی تصویری از فضاپیمای Crew Dragon به همراه بخش مخصوص حمل محموله های آن در حال سپری کردن فرایند آزمایش را منتشر کرده است. Crew Dragon در کنار استارلاینر بوئینگ قرار است ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

ایلان ماسک به تازگی تصویری از فضاپیمای Crew Dragon به همراه بخش مخصوص حمل محموله های آن در حال سپری کردن فرایند آزمایش را منتشر کرده است.

Crew Dragon در کنار استارلاینر بوئینگ قرار است در ماه های آتی فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرده یا از آنجا به زمین برسانند. ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس اکس خبر از ارسال کپسول Crew Dragon به ناسا به منظور آزمایش های بدون سرنشین داده است.

این کپسول اکنون به مرکز آزمایش «پلام بروک» در اوهایو ارسال شده. در این مکان بزرگترین مخزن خلاء گرمایی جهان قرار دارد؛ مخزنی که به منظور آزمایش مقاومت تجهیزات در دماهای بسیار بالا و در خلاء کاربرد دارد.

Crew Dragon

مخزن خلاء این مرکز در نوع خود از دو حیث منحصر به فرد است؛ اول از نظر اندازه بزرگ و دیگری از نظر قابلیت آن برای شبیه سازی دقیق شرایطی که ماهواره ها و فضاپیماها در فضا با آن روبرو می شوند.

همچنین قرار است تحت بخشی از فرایند آزمایش، فضاپیمای مورد بحث در محفظه جاذب صدا قرار داده شود تا از کارکرد صحیح سیستم های الکتریکی آن اطمینان حاصل شود. این محفظه اتاقی است که به طور ویژه به گونه ای طراحی شده که تمامی صداهای تولید شده یا امواج الکترو مغناطیسی را جذب کند. به این ترتیب شرایط فضا شبیه سازی می شود. مخزن جذب صدا در واقع ساکت ترین مکان روی زمین به حساب می آید.

Crew Dragon
تصویری از فضای داخلی Crew Dragon که پیش از این منتشر شده بود.

این کپسول به گونه ای طراحی شده که انسان ها را به مریخ ببرد. Crew Dragon کاملاً خودران است و می تواند تا 7 انسان را به کره ماه یا ایستگاه فضایی بین المللی برساند. پیش از این (در ماه آوریل سال جاری میلادی) نمونه ای از کپسول دراگون، محموله ای به وزن حدود 2.7 تن را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرده بود.

اسپیس اکس همچنین قصد دارد مشابه با راکت های چند بار مصرف فالکون 9، از کپسول های دراگون نیز در چندین پرواز بهره ببرد. این شرکت امیدوار است که کپسول Crew Dragon تا سال 2022 محموله باری و تا 2024 انسان ها را به مریخ ببرد. هنوز مشخص نیست اولین پرواز این کپسول در چه زمانی انجام می شود. با این حال احتمال می رود که تا انتهای سال جاری میلادی یا مدتی پس از آن اولین پرواز نمایشی بدون سرنشین آن انجام شود.

 

تماشا کنید: پرواز دراماتیک موشک اسپیس اکس به تصادفی در بزرگراه منجر شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی