ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطع اینترنت الجزیره و عراق برای جلوگیری از تقلب در امتحانات

گزارش شده دولت‌های دو کشور‌ الجزیره و عراق برای جلوگیری از تقلب در امتحانات به روش‌های افراطی روی آورنده‌اند. آنها با قطع اینترنت کل کشورشان سعی کرده‌اند که قدمی در راه درست برداشته و تقلب را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

گزارش شده دولت‌های دو کشور‌ الجزیره و عراق برای جلوگیری از تقلب در امتحانات به روش‌های افراطی روی آورنده‌اند. آنها با قطع اینترنت کل کشورشان سعی کرده‌اند که قدمی در راه درست برداشته و تقلب را ریشه کن کنند.

پیش از این وزیر آموزش الجزیره به رادیوی ملی این کشور گفته بود که به مدت ۵ روز اینترنت کل الجزیره روزانه به مدت ۲ ساعت قطع خواهد شد و همچین طی این مدت کاربران قادر نخواهند بود به پلتفرم فیسبوک دسترسی داشته باشند.

چندی پیش سوالات یک دبیرستان به صورت گسترده در فضای مجازی لو رفته بود و به نظر می‌رسد اتخاذ چنین تصمیمی بیشتر بدین علت بوده است.

وزیر آموزش الجزیره در این باره خاطر نشان کرد:

«ما برای جلوگیری از لو رفتم اطلاعات و سوالهای امتحانات سعی کردیم که از یک دیوایس به خصوص استفاده کرده و ایجاد ارتباط با اینترنت یا دسترسی به شبکه های اجتماعی را محدود کنیم.»

علاوه بر این اخلال‌گر های سیگنال تلفن همراه، ردیاب‌های وسایل فلزی .و دوربین های مدار بسته برای ۲۰۰۰ مرکز امتحانی در نظر گرفته شده تا از روند انجام صحیح و بدون تقلب امتحانات جلوگیری به عمل آید.

عراق نیز روند مشابعی را در پیش گرفته است. این کشور که دو سال است چنین روشی را بر می‌گزیند، برای بار سوم سراغ قطع اینترنت رفته است.

بدین صورت که قرار است به مدت دو هفته، روزانه دو ساعت اینترنت کشور قطع شود تا دیگر دانش آموزی نتواند از فضای مجازی برای تقلب استفاده کند.

پیش از این نیز بسیاری از کشور‌های جهان نظیر هند، اتیوپی و ... برای جلوگیری از تقلب دانش آموزان، اینترنت کل کشورشان را قطع کرده بودند.

به همین حاضر یک گروه فعال در حوز‌ه‌ی حمایت از حقوق بشر که کمپین‌هایی برای فراهم آوردند اینترنت آزاد تلاش می‌کند، سعی کرد نگرانی‌های خود را قطع سراسری اینترنت الجزیره و عراق به به گوش جهانیان برساند چرا که آنها معتقدند عدم دسترسی کاربران به اینترنت می‌تواند مرگ و زندگی یک انسان را رقم زند.

 

تماشا کنید: کوالکام با سه ویدیوی جدید از مزایای کامپیوترهای همیشه متصل می گوید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۳ تیر ۱۳۹۷

    کشور های جهان سوم همینن دیگه
    یکی نیست بگه مدت هاست که ملت با اینترنت کاراشون به صورت جدی انجام میدن فقط یه ذهن عقب مونده همچین کاری میکنه

    از اون ور کشور های اسکاندیناوی دارن قوانینی تصویب میکنن که دانش اموز ها باید هنگام امتحان به اینترنت دست رسی داشته باشن

    زمانی که سوالات درست طراحی بشن و به حفظیات نپردازن ترسی هم از اینترنت نخواهد بود

    • محمدی
      محمدی | ۴ تیر ۱۳۹۷

      تو لیست هلندم بودا

  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۳ تیر ۱۳۹۷

    خب لو رفته که رفته. دوباره طراحی می کنن.

مطالب پیشنهادی