ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۴ عادت انکارناپذیر مدیران موفق و فوتبالیست های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸

چند وقتی است که میلیون‌ها نفر به تماشای مسابقات جام جهانی پرداخته و تلاش روز افزون بسیاری از ستارگان دنیا را مشاهده می‌کنند. در این مسابقات، فوتبالیست هایی که میلیارد‌ها دلار درآمد دارند، برای سربلندی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

چند وقتی است که میلیون‌ها نفر به تماشای مسابقات جام جهانی پرداخته و تلاش روز افزون بسیاری از ستارگان دنیا را مشاهده می‌کنند. در این مسابقات، فوتبالیست هایی که میلیارد‌ها دلار درآمد دارند، برای سربلندی کشورشان تلاش بسیار زیادی کرده و سعی دارند با پیراهن کشور خود افتخار آفرینی کنند.

البته آن چیزی که از پشت قاب تلویزیون و در زمین فوتبال قابل مشاهده‌ نیست، تلاش‌ها و عادت‌های منحصر به فرد این بازیکنان است که میان میلیارد‌ها نفر، آنها را به افرادی موفق تبدیل کرده‌ است.

باید توجه داشت که این افراد دیگر تنها ستارگان فوتبال نیستند بلکه مدیرانی موفقند و تنها بخش کمی از درآمدشان را از طریق فوتبالشان کسب می‌کنند. درآمد کلی آنها به تبلیغات و برند شخصی خودشان وابسته است که به خصوصیت‌های منحصر به فرد و عملکرد عالی آنها در داخل و خارج زمین بستگی دارد.

حال با بررسی ۴ عادت انکارناپذیر برخی از ستارگان جام جهانی متوجه می‌شویم که کدام خصوصیت آنها باعث شده که به بالاترین درجه موفقیت دست یابند و به اسطوره‌‌های کشورشان تبدیل شوند.

۱. نظم و رعایت کردن برنامه‌ زمانی دقیق

اولین و آخرین تفاوت افراد موفق با دیگران، نظم آنهاست. شما هر چه قدر هم که توانمند بوده یا از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی بهره مند باشید، باز هم اگر منظم نباشید و هر کار را در وقتی معین به پایان نرسانید، نخواهید توانست به موفقیت برسید.

این مسئله برای ورزشکاران حرفه ای و به خصوص فوتبالیست ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. آنها مجبورند در تمامی ساعت‌های زندگیشان، برنامه‌ی معینی را رعایت کرده و استاندارد بالایی برای خود در زمینه‌های مختلف به ارمغان آورند.

حفظ رژیم غذایی، تنظیم زمان تمرینات شخصی، پوشیدن لباس‌های مناسب و مهمتر از همه خواب کافی از مسائلی است که افراد موفق باید همیشه به آن توجه کنند.

مثال زدنی خود، در ۳۲ سالگی همانند جوانی ۲۰ ساله به هوا می‌پرد و چندین متر بالاتر از دیگران به توپ ضربه بزند.

این مسئله نشان می‌دهد که او هیچگاه به خاطر تفریح بیشتر یا خوشگذرانی، برنامه‌ی زمانی خود را دچار تغییر نکرده و طبق آن زندگی می‌کند. به گفته‌ی خود او هر کس منظم نیست باید با موفقیت خداحافظی کند.

۲. خستگی ناپذیری و ممارست

بسیاری از مربیان زمانی که از بازیکنان موفق یا اسطوره‌ها صحبت می‌کنند، همواره به این مطلب اشاره دارند که آنها نه تنها از تمرین خسته نمی‌شدند بلکه پس از رفتن همه بازیکنان، ساعت‌ها به تمرین خصوصی می‌پرداختند. دیوید بکهام معروفترین و خوشتیپترین فوتبالیست دنیا می‌تواند مثالی در اینباره باشد.

او پیش از این که در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری کند و به یک چهره سرشناس در زمینه مد و کارآفرینی تبدیل گردد، یک پسر بچه کوچک بود که ساعت‌ها در زمین فوتبال تنها می‌ماند و زیر باران به تمرین ضربات آزاد و کاشته می‌پرداخت.

به گفته‌ی سر آلکس فرگوسن که او هم یکی از موفقترین مربی‌ها و مدیران جهان است، بکهام همواره بعد از رفتن همه به تمرین ضربات آزاد می‌پرداخت و به همین دلیل بود که بهترین کاشته زن دنیا لقب گرفته بود. چندین سال پیش  زمانی که بکهام پست ضربه آزاد یا کرنر می‌ایستاد، تمامی طرفدارن منچستر یونایتد از جای خود بلند می‌شدند چرا که به احتمال قوی گل دیگری در کار بود.

بکهام پس از اتمام دوران فوتبالی خود در بسیاری از تبلیغایش نقش کاشته زن را ایفا کرده و به گفته‌ی او هنوز افرادی پیدا می‌شوند که در خیابان به وی برخورد کرده و از او می‌خواهند پشت یک ضربه‌ی کاشته بایستد.

۳. اعتماد به نفس و امید به آینده

بسیاری از فوتبالیست‌ ها و مهاجمان نمی توانند به توانایی‌های خود اطمینان کرده و پس از خراب کردن چندین موقعیت، به کلی اعتماد به نفسشان را از دست می دهند. به باور بسیاری از مردم شکست مقدمه پیروزی است و اگر با تجربه یک شکست، دست از فعالیتمان بکشیم، مسلماً در تمامی زندگی خود با موفقیت مواجه نخواهیم شد.

یک باور درونی خاص نظیر اعتماد به نفس، خصوصیت منحصر به فرد اشخاص موفق به شمار می‌رود. گفته شده که انسان‌ها زمانی دست از تلاش خود برمی‌دارند که بسیار به موفقیت نزدیکند. چه بسا در همان لحظه که دیگر روحیه‌ای برایتان نمانده بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان داده و موفق شوید.

همین چند روز پیش بود که نیمار با ممارست هر چه تمام‌تر در دقیقه ۹۷ بازی با کاستاریکا موفق شد اولین گل خود در جام جهانی را به ثمر برساند. او پس از پایان بازی بر زمین نشست و گریه سر داد. وی بعداً اشاره کرد که برخلاف تصور همگان زندگی شخصی، کاری و فوتبالی او در حالت خوبی نیست. به نظر می‌رسد اینکه او توانسته اعتماد به نفسش را حفظ کرده و تا پایان بازی ناامید نشو،د موجب شده تا امیدی تازه به کالبد وی و تیمش تزریق شود.

۴. اشتهای سیری ناپذیر برای موفقیت

آخرین عادتی که به آن اشاره می‌شود، عادت اسطوره‌های بی بدیل است چرا که بسیاری از بازیکنان پس از رسیدن به دستاورد‌های معمولی، دیگر تلاش قبلی خود را به کار نمی‌بندند و پس از مدتی نزول می‌کنند.

به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان، دستاورد هایی که به سختی به دست  فرد می‌رسد، موجب می‌شود که آن شخص آبدیده شده، قدر موفقیت را دانسته و به سراغ دستاورد بعدی برود.

بسیاری از افراد موفق، بسیار سختی کشیده‌اند و بعد از شکست‌های فراوان موفق شده‌اند یک فرصت به خصوص را از دست نداده و قدم قدم به موفقیت نزدیک شوند. فوتبالیست‌ ها این مسئله را شاید راحت تر درک کنند. آنها ماه‌ها، روزها و ساعت ها به تمرین و بازی می‌پردازند تا شاید در پایان سال به موفقیت و یک جام دست یابند.

در این موقعیت آنها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ اول آنهایی هستند که این موفقیت را کافی می‌دانند و به تفریح و استراحت می‌پردازند اما دسته دوم نمی توانند به دستاورد‌های کوچک بسنده کنند و به تلاش خود ادامه می‌دهند چرا که آنها از ساختن چالش‌ برای خود لذت می‌برند.

درباره‌ی این موضوع می‌توان به زیدان اشاره کرد. او سال گذشته تمامی افتخاراتی که یک بازیکن یا یک مربی می‌توانست به آنها دست یابد را کسب کرد. این مسئله نه تنها موجب نشد که او از تلاشش کم کند بلکه باعث شد پس از کسب تمامی این افتخارات، رکورد‌ی نظیر قهرمانی‌ سه دوره‌ی پی در پی جام قهرمانان اروپا را ثبت کند که شاید دیگر هیچ انسانی نتواند به آن دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی