ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون دو سیم کارته
تکنولوژی

سامسونگ به دنبال تولید چیپست A13 اپل در آیفون های سال 2019 است

آخرین بار در سال 2015 میلادی بود که سامسونگ تولید چیپست های A9 اپل برای آیفون های سری 6 را برعهده داشت و بعد از آن این کمپانی کره ای، قرارداد تولید چیپست های اپل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۶

آخرین بار در سال 2015 میلادی بود که سامسونگ تولید چیپست های A9 اپل برای آیفون های سری 6 را برعهده داشت و بعد از آن این کمپانی کره ای، قرارداد تولید چیپست های اپل را به TSMC باخت؛ شرکتی تایوانی که هم اکنون تولید انبوه پردازنده A12 اپل را برعهده دارد. با این حال بنابر گزارش های تازه، کمپانی سامسونگ امیدوار است که شرایط را طی سال آتی میلادی مجدداً به نفع خود تغییر دهد.

در حال حاضر، TSMC در تولید پردازنده سال 2018 ساکنین کوپرتینو از فرآیند جدید 7 نانومتری بهره می گیرد و گفته می شود که از سه ماهه سوم 2018 نیز به استفاده از تکنولوژی لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) روی خواهد آورد که دقت بیشتری در طراحی قطعات خواهد داشت. با این حال، تکنولوژی مورد اشاره ریسک های خاص خود را نیز دارد و شاید TSMC تا زمانی که به تکنولوژی چیپ های 5 نانومتری دست نیابد، استفاده از این فرآیند را به تعویق بیندازد؛ که در این صورت، سامسونگ در جایگاه بسیار بهتری نسبت به همتای تایوانی خود خواهد یافت.

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، سامسونگ از همین حالا در تکنولوژی EUV نسبت به TSMC برتری دارد و هم اکنون برای تولید چیپ های 7 نانومتری با این تکنولوژی آماده است. به تبع همین موضوع، سامسونگ امیدوار است که قادر به ترغیب اپل برای واگذاری تولید چیپ های سال آتی میلادی باشد.

در نهایت اگرچه بعید به نظر می رسد که اپل، سامسونگ را به  تنها تامین کننده چیپ های A13 تبدیل کند، ظرفیت های اخیراً افزایش یافته سامسونگ می توانند دلیلی قانع کننده برای همکاری مجدد اپل با کره ای ها باشد. هرچه نباشد با افزایش تعداد تامین کنندگان و در صورت موافقت آنها، هزینه های تولید تا میزان مشخصی کاهش می یابد و از طرف دیگر، دستیابی به میزان معینی از تولیدات تضمین می شود و بازار با عدم تعادل میان عرضه و تقاضا مواجه نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۵ تیر ۱۳۹۷

    غلط کرد با شما باز گنده نمایی شروع شدش ماه گذشته امریکا تولید اسنپدراگونم تو کره متوقف کرد

  • parseh
    parseh | ۵ تیر ۱۳۹۷

    خب به ما چه اخه ؟ میگه میشه خرید مه بخوایم بریم مقایسه هم بکنیم

مطالب پیشنهادی