ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قهوه
علمی

نوشیدن مرتب قهوه قلب را جوان نگه می‌دارد

قهوه یکی از محبوبترین نوشیدنی های دنیاست اما از آنجایی که هر چیز خوشمزه‌ای در دنیا ضرر‌های خاص خودش را دارد، محققان شک و تردید هایی درباره آن مطرح می‌کردند. بدین ترتیب هنوز بسیاری نمی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

قهوه یکی از محبوبترین نوشیدنی های دنیاست اما از آنجایی که هر چیز خوشمزه‌ای در دنیا ضرر‌های خاص خودش را دارد، محققان شک و تردید هایی درباره آن مطرح می‌کردند. بدین ترتیب هنوز بسیاری نمی دانند که نوشیدن قهوه برای بدن مفید است یا اینکه ضررهایی زیادی به همراه دارد. با این حال اخیراً محققان متوجه شده‌اند که نوشیدن مرتب قهوه قلب را جوان نگه می‌دارد.

این تحقیق، سعی کرده تا تاثیر قهوه بر بیماری‌ها و اتفاقات بدنی نظیر دیابت و سکته‌‌ قلبی را مشخص کند و از راز این نوشیدنی محبوب پرده بردارد.

پیشتر محققان باور داشتند که نوشیدن قهوه با این که فرد را در کوتاه مدت پرانرژی و سرزنده می‌کند اما نوشیدن بیش از حد آن بدن را عادت داده و به نوعی اعتیاد آور است. علاوه بر این آنها ثابت کرده بودند که نوشیدن مقدار معینی قهوه در روز می‌تواند ریسک ابتلا به سکته‌ی قلبی و دیابت را بسیار پایین آورد اما حالا به نظر می‌رسد آنها می‌دانند نوشیدن قهوه چه تاثیر دقیقی بر بدن انسان می‌گذارد.

زیست شناسان دانشگاه دوسلدورف آلمان کشف کرده‌اند که نوشیدن مقدار متوسط قهوه می‌تواند میزان دریافت پروتئین به خصوصی را برای میتوکندری سلول‌های قلب انسان بالا ببرد.

به زبان ساده‌تر قهوه می‌تواند موجب شود که سلول‌های قلب بتوانند کار و فعالیت خود را بهتر انجام داده و سلول‌های پیر هم همانند نمونه های جوان‌تر کاراریی‌شان را حفظ کنند.

پژوهشگران مجبور شده بودند این موضوع را روی موش‌ها تست کنند و طی این آزمایش‌ها مشخص شد که سلول‌های قلب موش‌های مسن پس از نوشیدن قهوه کارایی موش‌های جوان‌تر را از خود نشان می‌دادند.

پس از این اتفاق محققین سعی کردند ببیند که قلب موش‌های پیر چگونه در برابر سکته‌ی قبلی مصنوعی عکس العمل نشان خواهند داد. آنها پس از اعمال یک سکته مصنوعی دیدند که قلب موش‌هایی که روزانه قهوه خورده‌اند به راحتی توانست سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کند.

بدین ترتیب دوستداران قهوه می‌توانند روز خود را بدون ذره‌ای نگرانی یا نوشیدن قهوه آغاز کنند. البته پژوهشگران هنوز باور دارند که مصرف زیاد قهوه می تواند ضرر‌های زیادی به همراه داشته باشد.

آنها خاطر نشان نموده‌اند که نوشیدن مرتب قهوه قلب را جوان نگه می‌دارد و می‌تواند برای بدن مفید باشد. ضمن اینکه این مقدار کم می‌تواند از اثرات منفی احتمالی نیز پیشگیری کند.

 

تماشا کنید: محققان MIT از قطرات آب به عنوان رابط کامپیوتری استفاده می‌کنند

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی