ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین صفحه وینیل LP تاریخ که ۷۰ سال از ساختش می‌گذرد، دوباره تولید شد

به تازگی کمپانی تولید‌کننده‌ی HMV با همکاری برند سونی ۵۰۰ نسخه از اولین صفحه وینیل تاریخ که ۷۰ سال از تولیدش می‌گذرد را دوباره تولید کرد تا طرفدارن این نوع موسیقی بتوانند نسخه‌ای از آن را داشته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

به تازگی کمپانی تولید‌کننده‌ی HMV با همکاری برند سونی ۵۰۰ نسخه از اولین صفحه وینیل تاریخ که ۷۰ سال از تولیدش می‌گذرد را دوباره تولید کرد تا طرفدارن این نوع موسیقی بتوانند نسخه‌ای از آن را داشته باشند. علاوه بر این کمپانی یاد شده با ارسال این صفحه به کتابخانه بریتانیا، سعی کرده تا نمونه‌ای از این آهنگ و صفحه‌ی تاریخی در این مکان آرشیو گردد.

روی این نسخه، کنسرت ویولن مندلسون در می مینور به ثبت رسیده که در واقع به تکنوازی ویولونیست مشهور اکراینی یعنی ناتان میلشتین اختصاص دارد و ارکستر سمفونی پیلارمونیک نیویورک، وی را همراهی می‌کند. نسخه‌ی اولیه این صفحه تاریخی در واقع اولین نمونه‌ی صفحه‌های موسیقی LP یا رکورد‌های موسیقی طولانی است.

در آن زمان فرمت ۱۲ اینچی این صفحه‌های جدید اجازه می‌داد که قطعات طولانی‌تری ضبط شده و بدین شکل صنعت موسیقی به طور کلی دگرگون گردد.

موزه‌دار قسمت موسیقی کتابخانه بریتانیا معتقد است که ظهور صفحه وینیل LP در واقع گامی بلند برای صنعت موسیقی و دوستداران آن به شمار می‌رود. او در توضیح این مسئله می‌گوید:

«قبل از ظهور این صفحه‌ها تولیدکنندگان تنها می‌توانستند که ۳ دقیقه روی یک سمت از این صفحه‌ها موسیقی ضبط کنند اما صفحات LP به علت شیار‌های باریکتر و سرعت چرخش کمتر خود قادر بودند که آهنگ‌های ۲۰ دقیقه‌ای را هم روی خود جا دهند. این مسئله موجب شد که تولیدکنندگان بتوانند قطعات کلاسیک را نیز به طور کامل روی آنها ضبط کنند.»

به تازگی گزارش شده که فروش‌ صفحه های موسیقی در حال افزایش است و در سال گذشته ۴.۱ میلیون نسخه از آنها در جهان به فروش رسیده است. این در حالی است سال ۲۰۰۷ میلادی تنها ۲۰۵ هزار صفحه فروش شده بود.

خریداران این صفحه‌ها از چندین دلیل برای تهیه‌ آنها به جای دانلود یا روش های دیگر عنوان می‌کنند. آنها که بیشتر نوازندگان و فعالان بخش موسیقی هستند، باور دارند که موزیک ثبت شده روی این گوشی‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

تماشا کنید: موسیقی چه تأثیری بر ذهن و جسم انسان دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۵ تیر ۱۳۹۷

    خوبه

مطالب پیشنهادی