ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

از خدای جنگ تا ندای وظیفه؛ جایگزین معروف‌ترین بازی‌های کنسول‌ها روی موبایل

در پی افزایش قدرت تلفن‌های هوشمند، این دیوایس‌های کوچک هم فرصت پیدا کردند تا میزبان بازی‌هایی شبیه به معروف‌ترین عناوین کنسولی باشند، عناوینی که نشان دادند اسمارت‌فون‌ها دیگر پلتفرمی برای گیمرهای کم‌تجربه‌تر نیستند و بازیکن‌هایی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

در پی افزایش قدرت تلفن‌های هوشمند، این دیوایس‌های کوچک هم فرصت پیدا کردند تا میزبان بازی‌هایی شبیه به معروف‌ترین عناوین کنسولی باشند، عناوینی که نشان دادند اسمارت‌فون‌ها دیگر پلتفرمی برای گیمرهای کم‌تجربه‌تر نیستند و بازیکن‌هایی که صنعت گیم را جدی‌تر دنبال می‌کنند نیز می‌توانند با آن‌ها سرگرم شوند.

امروز به سراغ همین بازی‌ها رفته‌ایم و اگر می‌خواهید سرگرمی از جنس پلتفرم‌های خانگی را این بار روی تلفن‌های هوشمند تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید و با بازی‌های موبایلی که شبیه به عناوین معروف کنسول‌ها هستند آشنا شوید. اما شما چه عناوینی می‌شناسید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دارک سولز: Animus

Animus

انیموس (Animus) هر چند در ارائه بهترین تجربه ممکن از دارک سولز نتوانسته کاملا موفق عمل کند ولی همچنان نزدیک‌ترین بازی موبایل به این عنوان سخت پلتفرم‌های خانگی است. بازی از مرحله‌های کوچکی تشکیل شده و در تمام آن‌ها به مبارزه با دشمنان می روید. در نهایت هم به یک باس می رسید. اگر او را شکست دادید، به مرحله بعد رفته و همین روند تا پایان ادامه می یابد. البته در این بین می‌توانید شخصیت اصلی را ارتقا داده و تجهیزات جدیدی بگیرید.

Animus - Stand Alone

Animus - Stand Alone

سازنده: 10Birds قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 1000 مگابایت زبان:

دستینی: Shadowgun Legends

بازی کنسول برای گوشی

شادوگان هر چند در قسمت‌های اولیه خود بیشتر یادآور سری Gears of War بود ولی در نسخه سوم کاملا تغییر رویه داد و بیشتر حکم دستینی اسمارت‌فون‌ها را پیدا کرد. دوربین بازی از سوم شخص به اول شخص تغییر کرده و مبارزات هم با سرعت به مراتب بیشتری دنبال می‌شوند. جدا از اینکه سازنده با ترکیب سبک شوتر و ویژگی‌های عناوین آنلاین بزرگ توانسته تجربه‌ای کاملا متفاوت با چیزهایی که دیدیم را به گوشی‌های همراه بیاورد: گرافیک بالا، محیطی برای گشتن و دیدار بقیه بازیکن‌ها، دوئل با آن‌ها یا انجام ماموریت‌های مختلف.

Shadowgun Legends

Shadowgun Legends

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1600 / 768 مگابایت زبان:

کال آو دیوتی: Modern Combat Versus

کال آو دیوتی از بلک آپس 3 یک جهش زمانی بزرگ‌تر از گذشته را تجربه کرد و به همین خاطر تجهیزات نظامی بازی بیشتر رنگ و روی آینده به خودشان گرفتند. مدرن کامبت ورسوس که بی‌شباهت به بلک آپس 3 نیست هم دقیقا همین وضعیت را نسبت به مدرن کامبت‌های قبلی دارد و بازی با سفر در زمانی که تجربه کرده، نبردهای مدرن را به تصویر می‌کشد. در نبردهای بازی می‌توانید از قدرت‌های مختلفی کمک بگیرید، از روی دیوار حرکت کنید و با تجهیزات متفاوت خود بازیکن‌های تیم مقابل را شکست دهید.

Modern Combat Versus

Modern Combat Versus

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 432 / 1700 مگابایت زبان:

گاد آو وار: باز هم گاد آو وار

می‌خواهید گاد آو وار را روی موبایل بیاورید؟ بهترین گزینه این است که به سراغ خود گاد آو وارهای اصلی بروید. به لطف شبیه‌ساز PPSSPP که بازی‌های کنسول دستی پی‌اس‌پی را روی گوشی‌های اندرویدی اجرا می‌کند، می‌توانید دو بازی Chains of Olympus و Ghost of Sparta را در تلفن‌های هوشمند تجربه کنید. البته بازی‌های دیگری مشابه گاد آو وار نیز هستند و اگر می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «بازی های موبایلی که تجربه ای شبیه به God of War ارائه می دهند» را از دست ندهید.

کانتر استرایک: Standoff 2

بهترین بازی های موبایل

Standoff 2 در کنار داشتن حالت «خنثی کردن بمب» (Defuse the Bomb) هم شبیه‌ترین رابط کاربری به کانتر را دارد، هم نقشه‌هایش یادآور این بازی معروف هستند و هم شوتینگش رنگ و بوی کانتر استرایک را می‌دهند. اما با تمام این شباهت‌ها، جالب‌ترین بخش Standoff 2 به کنترل بازی باز می‌گردد. قسمت چپ و بالای صفحه هم برای تیراندازی فعال بودهو با استفاده از آن، همزمان که شلیک می‌کنید می‌توانید جهت نشانه‌گیر را عوض نموده و راه بروید.

 Standoff 2

Standoff 2

سازنده: Axlebolt قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 657.5 / 285.7 مگابایت زبان:

PES و فیفا: Dream League Soccer

Dream-Leauge-2016

با وجود اینکه بازی‌های معروف PES و فیفا خودشان دارای یک نماینده روی تلفن‌های هوشمند هستند ولی اگر می‌خواهید تجربه‌ای شبیه به عناوین داشته باشید Dream League Soccer گزینه بهتری است. آن هم به یک دلیل: وجود مودهای معروف عناوین فوتبالی. بازی بخش آفلاین دارد، تیم‌ها و بازیکن‌ها لایسنس شده‌اند و جدا از حضور در لیگ‌های آنلاین می‌توانید از طریق هات اسپات با دوستان‌تان نیز به تجربه بازی بنشینید.

Dream League Soccer 2018

Dream League Soccer 2018

سازنده: .First Touch Games Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 428 / 340 مگابایت زبان:

پابجی: پابجی موبایل

بهترین بازی های اندروید

موفقیت‌های زیاد پابجی راه را برای عرضه نسخه گوشی بازی هموار کرد و اگر یک سیستم قدرتمند ندارید دیگر جای نگرانی نیست، چون می‌توانید به رایگان و بدون پرداخت هزینه‌ای پابجی موبایل را تجربه کنید. در بازی چندین بازیکن بدون مهمات خاصی در محیطی بزرگ رها می‌شوند و همه باید با دست آوردن مهمات سعی کنند زنده بمانند. تنسنت پشتیبانی خیلی خوبی از پابجی موبایل تاکنون داشته و اگر هنوز وارد دنیای بی‌رحم بازی نشده‌اید، حالا زمان مناسبی است.

PUBG Mobile

PUBG Mobile

سازنده: Tencent Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 / 1350 مگابایت زبان:

فورتنایت: فورتنایت موبایل و Creative Destruction

Creative Destruction

فورتنایت هم دقیقا همانند پابجی، چند ماه بعد از موفقیت‌های حالت بتل رویال خود راهش را به تلفن‌های هوشمند پیدا کرد. بازی از همان قوانین پابجی پیروی می‌کند، با این تفاوت که حضور قابلیت «ساخت و ساز» فورتنایت را کاملا متفاوت با دیگر عناوین هم سبک کرده است. بازی فعلا تنها برای iOS انتشار یافته و اگر به دنبال تجربه‌ای مشابه روی دیوایس‌های اندرویدی هستید، فعلا گزینه‌ای بهتر از Creative Destruction وجود ندارد.

فورتنایت

فورتنایت

سازنده: Epic Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2000 مگابایت زبان:
Creative Destruction

Creative Destruction

سازنده: ZuoMasterDeveloper قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 780 مگابایت زبان:

جایگزین تیم فورترس: Blitz Brigade

14

گیم‌لافت همیشه به کپی از بازی‌های موفق کامپیوتری معروف است و در Blitz Brigade هم آن‌ها به سراغ یکی از معروف‌ترین عناوین شوتر رفته بودند: تیم فورتس (Team Fortress). گیم‌لافت در اینجا بیشتر تمرکزش را روی ارائه یک تجربه مفرح گذاشته و با گرافیک رنگارنگ و گیم‌پلی آرکیدتر سعی کرده تا از فضای جدی‌تر مدرن کامبت‌های قدیمی فاصله بگیرد. بازی بیش از صد اسلحه مختلف داشته و با وسایل نقلیه و حالت‌های گوناگون گیم‌پلی گزینه خوبی بین عناوین شوتر موبایل به شمار می‌رود.

Blitz Brigade

Blitz Brigade

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 734 / 673 مگابایت زبان:

جایگزین League of Legends و دوتا 2: وین گلوری و Arena of Valor

Arena of Valor

از آرنا آو ولور (Arena of Valor) به عنوان پورت موبایل League of Legends یاد می‌کنند و به همین خاطر برای داشتن یک تجربه شبیه به این عنوان آرنا آو ولور بازی بهتری است. با این وجود اگر به دنبال اثری حرفه‌ای تر از آرنا آو ولور هستید، بد نیست نیم نگاهی هم به وین‌گلوری (Vainglory) داشته باشید. هر دو این بازی‌ها عناوینی در سبک MOBA هستند و در آن‌ها باید با انتخاب قهرمان خود، با بقیه بازیکن‌ها هم‌گروه شده و سعی کنید منطقه حریف را نابود کنید.

Vainglory 5V5

Vainglory 5V5

سازنده: Super Evil Megacorp قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 مگابایت زبان:
Arena of Valor

Arena of Valor

سازنده: Tencent Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 956 / 485 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • agha
    agha | ۵ تیر ۱۳۹۷

    خارجی ها به کپی ها میگن rip off.

  • Toyp
    Toyp | ۵ تیر ۱۳۹۷

    ای کاش بازی های RPG با مقیاس بزرگ یا متوسط هم برا موبایل وجود داشت ? یه چیزی تو مایه های Witcher III، Persona 5، Ys VIII, Skyrim V و... هر چند این Skyrim Blades که جدیدا میخواد بیاد یه جورایی چشممو گرفته ولی امیدوارم پولی باشه حتی اگه ۱۵ دلار هم قیمت گذاری کنن حاضرم پول بدم بخرم ولی اگه پرداخت درون برنامه ای داشته باشه باز هم میشه یه بازی بد دیگه روی موبایل چون آزادی عملی که تو Skyrim داری رو عملا ازت میگیره مگر اینکه مثل Final Fantasy XV PE با یک بار پرداخت همه ی بازی رو در اختیارت بزاره و اینجوری نباشه که باسه زره و شمشیر و لباس بخوای پول پرداخت کنی.
    در کل ممنون میشم این پست رو آپدیت کنین ( یا یه پست جداگانه برای ادامه این عنوان بذارین ) و توش ژانر های RPG یا Stealth ( مثل Hitman یا Dishonored ) رو برای موبایل پوشش بدین ?❤
    با تشکر ?

مطالب پیشنهادی