ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راکت‌ های اسپیس اکس در مقایسه با مجسمه آزادی چه اندازه‌ای دارند؟ [تماشا کنید]

به نظر میٰ‌رسد که ایلان ماسک هنوز از مشاهده‌ی راکت های ساخته شده توسط استارتاپ فضایی خود لذت می‌برد چرا که به تازگی ویدیویی را در توییتر منتشر کرده که به مقایسه راکت‌ های اسپیس اکس با مجسمه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به نظر میٰ‌رسد که ایلان ماسک هنوز از مشاهده‌ی راکت های ساخته شده توسط استارتاپ فضایی خود لذت می‌برد چرا که به تازگی ویدیویی را در توییتر منتشر کرده که به مقایسه راکت‌ های اسپیس اکس با مجسمه آزادی آمریکا می‌پردازد.

این ویدیو چندی پیش توسط استودیویی به نام Corridor Crew ساخته و منتشر شده بود. سازندگان این ویدیو به نکته جالبی در بررسی راکت های اسپیس اکس پرداخته اند. علیرغم انتشار یافتن ویدیو های بسیار زیادی در مورد این راکت‌ها، کسی به بررسی ابعاد و بزرگی آنها با استفاده از جلوه های ویژه نپرداخته بود.

هنرمندان و متخصصان جلوه های ویژه Corridor Crew موفق شده‌اند که از توانایی‌ های کامپیوتریشان بهره گرفته تا این راکت‌ها را در مکان‌های مشخصی به نمایش بگذارند تا بزرگی و غول آسا بودن ابعادشان مشخص شود.

راکت فالکون ۹ به بلندی یک ساختمان ۲۱ طبقه است و با اینکه این اندازه در نظر خوانندگان بسیار بزرگ جلوه می‌کند اما مشاهده‌ی یک ساختمان ۲۱ طبقه می‌تواند میزان غول آسا بودن این راکت را برای مخاطبین قابل فهم تر کند. به همین خاطر است این استودیو با جلوه‌های ویژه سعی کرده اندازه‌ی راکت‌ های اسپیس اکس را برای مخاطبان قابل فهمتر کند.

Corridor Crew سراغ راکت BFR (برگرفته شده از سرواژه‌های Big Falcon Rocket به معنای راکت فالکون بزرگ) نیز پرداحته است.  به تخمین این استودیو، راکت یاد شده از مجسمه‌ی آزادی واقع در نیویورک آمریکا نیز بزرگتر است و مشاهده‌ی این دو در کنار هم می‌تواند بزرگی این موشک را بسیار بهتر نشان دهد.

این ویدیو در عین سادگی و سرگرم کننده بودنش، اطلاعات زیادی را برای طرفداران فضا و اسپیس اکس در خود جای داده است. علاوه بر این با یک نگرش جدید و نگاهی جالب به بزرگی ایم راکت‌ها می‌پردازد که در نوع خود بسیار دیدنی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی