ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری
تکنولوژی

ترامپ شمشیر مقابله با شرکت های فناوری چینی را از رو می بندد

دونالد ترامپ در پی ایجاد موانع متعدد برای جلوگیری از سرمایه گذاری چینی ها در صنایع فناوری آمریکا و صادرات محصولات تکنولوژی به این کشور آسیایی است. هدف اصلی از این دو سیاست که در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

دونالد ترامپ در پی ایجاد موانع متعدد برای جلوگیری از سرمایه گذاری چینی ها در صنایع فناوری آمریکا و صادرات محصولات تکنولوژی به این کشور آسیایی است.

هدف اصلی از این دو سیاست که در راستای منازعه تجاری چین و آمریکا قرار دارند، مقابله با برنامه «ساخت چین ۲۰۲۵» دولت پکن است که با هدف پیشرفت چشمگیر در فناوری و پشت سر گذاشتن کشورهای دیگر طراحی شده است.

بدین منظور وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال تدوین قوانینی است که از فروش مراکز فعال در زمینه فناوری های صنعتی برجسته به شرکت هایی که حداقل ۲۵ درصد مالکیت آنها در دست چینی ها است، جلوگیری می کند.

«رویترز» با استناد به منابع مطلع تدوین چنین سیاستی را تایید می کند اما مدعی شده که احتمالا حداقل درصد در نظر گرفته شده برای مالکیت چینی ها تغییر کند. منازعه تجاری چین و آمریکاعلاوه بر این «انجمن امنیت ملی» و «وزارت بازرگانی» آمریکا نیز به صورت مشترک روی طرحی برای محدود کردن صادرات فناوری های برجسته صنعتی به چین تمرکز کرده اند. اتخاذ چنین سیاست های نه تنها به افزایش قیمت محصولات فناوری منجر می شود بلکه کسب و کارهای چینی را هم با مخاطره مواجه می سازد.

همزمان با اوج گرفتن منازعه تجاری چین و آمریکا، واشنگتن تعرفه ۲۵ درصدی را برای کالاهای تکنولوژیک چینی در نظر گرفته که از ماه آتی اجرایی خواهد شد. چین هم که در ابتدا واکنش ملایمی نشان داده بود حالا از اعمال تعرفه های مشابه روی کالاهای آمریکایی خبر داده است. از سوی دیگر ترامپ که ظاهرا قصد عقب نشینی ندارد، تهدید کرده اگر طرف مقابل دست به اقدام تلافی جویانه بزند تعداد کالاهای مشمول تعرفه را تا دو برابر افزایش خواهد داد.

مقامات چینی پس از تحریم ZTE توسط وزارت بازرگانی آمریکا، از آمادگی خود برای افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه چیپست های داخلی خبر داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ تیر ۱۳۹۷

    دم ترامپ گرم. این پر رو ها با تکنولوژی امریکا رشد کردن حالا واسش شاخ شدن

  • محمدی
    محمدی | ۴ تیر ۱۳۹۷

    نمونه اوم داعون ضایع

  • ناصر
    ناصر | ۴ تیر ۱۳۹۷

    حاجی برو اشغالتو بساز بفرست ایران شماها نمیتونین با امریکاییا مقابله کنین

    • agha
      agha | ۵ تیر ۱۳۹۷

      چین اشغال نمیسازه، اگه اشغال میساخت پس یعنی شما با اشغالا زندگیتون میگرده.

مطالب پیشنهادی