ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت مایکروسافت
تکنولوژی

پتنت مایکروسافت نوید هولولنز جدید با میدان دید بهتر را می دهد؟

علاوه بر قیمت بالا یکی از انتقادهای اصلی که به هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت وارد بوده، زاویه دید محدود آن است، بر اساس پتنتی جدید به نظر می رسد کمپانی ساکن ردموند به این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

علاوه بر قیمت بالا یکی از انتقادهای اصلی که به هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت وارد بوده، زاویه دید محدود آن است، بر اساس پتنتی جدید به نظر می رسد کمپانی ساکن ردموند به این موضوع توجه کرده و شاید در مدل آتی آن را رفع کند.

میدان دید هولولنز به 35 درجه محدود است؛ این محدودیت به حدی است که به قول وبسایت mspoweruser انگار از شکاف یک صندوق پستی به بیرون نگاه می کنید. تا کنون می دانیم که مایکروسافت در حال کار روی نسخه دوم این هدست است. هولولنز بعدی قرار است از واحد پردازش هولوگرافیک بهبود یافته در کنار واحد حسگر عمق بهینه تری بهره مند باشد.

آنچه که هنوز مایکروسافت در مورد هولولنز بعدی سخن چندانی در موردش نگفته، بخش مرتبط با اُپتیک است؛ همان بخشی که پتنت جدید راهکارهایی برای بهبود آن را پیشنهاد می دهد.

پتنت مایکروسافت

یکی از کاربران توییتر به نام «WalkingCat» که معمولاً پتنت هایی از مایکروسافت را منتشر می کند، به تازگی پتنت جدیدی را منتشر کرده. این مورد که نام «اسکنر لیزری MEMS برای افزایش محدوده میدان دید» نام گرفته، اولین بار در دسامبر 2016 (آذر تا دی ماه سال 95) درخواست ثبتش ارائه شده است.

پتنت مورد بحث تشریح می کند که چگونه یک اسکنر لیزری MEMS می تواند در نمایشگری نزدیک به چشم به کار رود تا به واسطه آن میدان دید افزایش پیدا کند.

بر اساس گمانه زنی هایی که پیش از این منتشر شده انتظار می رود هولولنز بعدی با اسم رمز «سیدنی» در اوایل سال 2019 از راه برسد و از نمایشگر هولوگرافیک به شدت بهبود یافته بهره مند باشد. البته مهم تر از همه اینکه احتمالاً قیمت آن به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. در پایان باید اشاره کرد که پتنت مذکور الزاماً به معنی بهبود میدان دید مدل بعدی هولولنز نخواهد بود.

 

تماشا کنید: نسخه واقعیت افزوده بازی سوپرماریو به طرز خطرناکی سرگرم کننده است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی