ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کار پسری ۱۰ ساله‌ به علت ۸ ساعت بازی کامپیوتری به بیمارستان کشیده شد

به تازگی گزارش شده که کار پسری ۱۰ ساله‌ که به بازی‌های کامپیوتری اعتیاد داشته، به بیمارستان کشیده شده است. او که ۸ ساعت کامل پشت کامپیوترش مشغول بازی ورلد آو وارکرفت بوده، به توالت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

به تازگی گزارش شده که کار پسری ۱۰ ساله‌ که به بازی‌های کامپیوتری اعتیاد داشته، به بیمارستان کشیده شده است. او که ۸ ساعت کامل پشت کامپیوترش مشغول بازی ورلد آو وارکرفت بوده، به توالت نرفته و به همین دلیل نیاز بوده سریعاً روده‌اش جراحی شود.

به باور کارشناسان، اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری موجب شده که کودکان دچار مشکلات سلامتی طولانی مدت شوند. آنها زمان زیادی را جلوی دستگاه‌های مختلف بازی می‌پردازند که این مسئله موجب آسیب‌های جدی می شود.

دکتر «جو بگنت» متخصص کودکان می‌گوید که این کودک ۱۰ ساله چنان تغییر شکلی شدیدی در روده‌ی خود داشته که به نظر می‌رسید توموری سرطانی در آن قسمت دارد.

تحقیقات بیشتر نشان داد که روده‌‌ این کودک ۱۰ ساله به علت تحرک پایین و نرفتن به توالت گسترده شده است. کودک یاد شده که در این ۸ ساعت به بازی‌های مختلفی نظیر فیفا، ورلد آو وارکرفت و کال آو دیوتی پرداخته، علاقه‌ای به توالت رفتن نداشته که موجب شده دچار مشکلات عدیده‌ای شود.

این دکتر می‌گوید که در ابتدا به علت نشانه‌های عجیب و غریب این کودک تصور کرده که وی به سرطان مبتلا است و توموری در روده‌‌اش دارد.

او پس از بررسی سوابق گیمر ۱۰ ساله متوجه شد که او پیش از این نیز مشکلات زیادی داشته و بازی بیش از حد موجب شده که فعالیت روده و مثانه اش با مشکل مواجه شود. این مسئله به علت جلوگیری از دستشویی رفتن و فراموش کردن نیاز‌های بدنی به هنگام بازی است.

این متخصص عقیده دارد که بازی های کامپیوتری و شبکه های اجتماعی دست به دست هم داده‌اند و تاثیرات منفی بسیار زیادی به سلامت فیزیکی و ذهنی نوجوانان وارد می‌کنند.

گیمر‌های نوجوان برای آنکه بتوانند شب و روز بازی کنند، به دستشویی نرفته، غذا نمی خورند و خواب کافی ندارند. این مسئله در بهترین حالت، بیخوابی، مشکلات دستگاه گوارش و همچنین عدم رشد طبیعی در آنها را نتیجه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد gh
    محمد gh | ۴ تیر ۱۳۹۷

    خب سنش کم بوده تازه اونا امکانات دارن خدایش من پنج ساعت روی صندلی کامپیوتر میشنم کمرم درد میگیره و مچ دستم و چشمام و علتش هم صندلی نامناسب و نداشتن موس گیم و کیفیت نمایشگر و اصلا هدفون و اینقدر راحت بازی نمیکنم اونا ک دغدغه ی دلار ندارن من امسال میخواستم ps4 بخرم و اینطوری شد ک مگه آرزو هام رو ب گور ببرم با این اوضاع اقتصادی.....

  • rad
    rad | ۴ تیر ۱۳۹۷

    من بعد از ۱۲ ساعت تازه گرم میشدم

    • agha
      agha | ۵ تیر ۱۳۹۷

      ??

مطالب پیشنهادی