ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلان؛ شتاب و سرعت بالا چه تأثیری روی بدن انسان دارد؟ [تماشا کنید]

همین حالا که این مطلب را می خوانید، با سرعت بیش از 100 هزار کیلومتر بر ساعت به دور خورشید در حال حرکت هستید. البته این موضوع را حس نمی کنید، چون سرعت حرکت زمین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

همین حالا که این مطلب را می خوانید، با سرعت بیش از 100 هزار کیلومتر بر ساعت به دور خورشید در حال حرکت هستید. البته این موضوع را حس نمی کنید، چون سرعت حرکت زمین تقریباً همیشه ثابت بوده است و زمانی که با سرعت ثابت در حرکت باشیم، احساسش نمی کنیم.

بدن انسان هر سرعتی را می تواند تحمل کند، به شرط اینکه ثابت بماند. اما زمانی که پای شتاب به میان بیاید اوضاع به سرعت به هم می ریزد. در این ویدیو از پلان می خواهیم ببینیم شتاب و سرعت بالا چه بلایی سر بدن انسان می آورد. با دیجیاتو همراه باشید.

همان طور که دیدید، نیروی گرانش یا نیروی جی (G-Force) نقش مهمی در تأثیر شتاب روی بدن انسان دارد و هر گاه با شتاب بیشتری در مقایسه با شتاب جاذبه زمین (1g) حرکت کنیم، با مشکل مواجه می شویم.

با آغاز حرکت، شتاب به دو شکل افقی و عمودی بر بدن وارد می شود. تحمل انسان برای شتاب افقی نسبتاً زیاد است ولی شتاب عمودی اگر به اندازه کافی زیاد و طولانی باشد، می تواند انسان را بیهوش کند یا حتی از بین ببرد. بنابراین تا زمانی که فناوری های حمل و نقل فوق سریع به بهره برداری عمومی نرسیده اند، باید چاره ای هم برای غلبه بر این معضل بیندیشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • کیانا صفایی
    کیانا صفایی | ۵ تیر ۱۳۹۷

    مرسی دیجیاتو،، یه چند دقیقه حواسم پرت شد ازین وضعیت بد کشور

  • Mr NoBody
    Mr NoBody | ۴ تیر ۱۳۹۷

    نگرانی اونا شتاب نگرانی ما دلار

مطالب پیشنهادی