ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

بیت کوین رکورد پایین ترین قیمت در سال 2018 را شکست؛ نگاهی به علل این اتفاق

بیت کوین اخیراً به پایین ترین ارزش در تمام سال 2018 رسیده. آیا برخی اتفاقات منفیِ که در سراسر جهان در ارتباط با بیت کوین افتاده، در این ماجرا تأثیر گذار بوده اند؟ در یکشنبه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بیت کوین اخیراً به پایین ترین ارزش در تمام سال 2018 رسیده. آیا برخی اتفاقات منفیِ که در سراسر جهان در ارتباط با بیت کوین افتاده، در این ماجرا تأثیر گذار بوده اند؟

در یکشنبه ای که گذشت ارزش هر واحد بیت کوین تا 5787 دلار افت کرد که این میزان در تمام سال جاری میلادی سابقه نداشته. بنا بر گزارش کوین دسک در 6 فوریه (17 بهمن ماه سال 96) ارزش این ارز مجازی به 5947 دلار کاهش یافته بود، در حالی که تنها چند ماه از زمانی که ارزش بیت کوین به حدود 20 هزار دلار رسید می گذرد.

حتی در ماه های گذشته تعدادی از کارشناسان هشدار داده بودند که احتمالاً حباب  بیت کوین به زودی خواهد ترکید. در سال 2018 بیت کوین 56 درصد از ارزش خود را از دست داده. در حالی که تنها در 2017 به میزان 1300 درصد رشد کرده بود.

از جمله اتفاقاتی که اخیراً تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین گذاشته بود می توان به انتشار اخبار منفی در مورد این رمز پول اشاره کرد. نتیجه تحقیقی که در چند هفته قبل منتشر شده بود خبر از دستکاری هایی می داد که موجب شده بود قیمت بیت کوین تا 20 هزار دلار افزایش پیدا کند.

بیت کوین

گفته شده بود که احتمالاً صادر کنندگان ارز مجازی تِتِر که پشتوانه آن دلار است در این دستکاری ها اثر گذار بوده اند. در این باره اعلام شده بود که پلتفرم تبادل ارزی بیتفَینکس از تتر، ارز مجازی ویژه خود استفاده کرده تا تقاضای کاذب برای خرید بیت کوین ایجاد کند.

البته موارد دیگری نیز در کاهش ارزش بیت کوین اثر گذار بوده اند، که از آن جمله می توان به محدودیت هایی اشاره کرد که اخیراً ژاپن بر تبادل ارزهای دیجیتال اعمال کرده بود. تنظیم کننده قوانین مالی ژاپن به 6 صرافی دستور داده بود بهبودهایی را در سیستم های ضد پول شویی خود اعمال کنند. در این بین «بیت فلایر» از بزرگترین صرافی های ارز مجازی به حساب می آید.

همچنین خبر هک شدن صرافی بزرگ Bithumb که منجر به از دست رفتن 31 میلیون دلار شده بود، نیز در این موضوع بی تأثیر نبوده است.

بیت کوین

علاوه بر بیت کوین، ارزهای مجازی دیگر نیز افت ارزش را تجربه کردند. در بین آنها می توان به اتریوم، دومین رمز پول بزرگ در بازار این ارزها اشاره کرد که افت ارزشی در حدود 10 درصد را شاهد بوده. همچنین ریپِل سومین ارز مهم نیز کاهشی 7 درصدی را تجربه کرده است.

بنا به عقیده «توماس لی» هم-بنیانگذار و از مدیران موسسه تحقیقات بازار «Fundstrat» به نظر می رسد درخواست های سازمانی و نیز خرد برای رمز پول ها در سال 2018 نیز افزایش داشته باشد، البته تصمیمات قانون گذارانی از جمله کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) می تواند بر این مسئله تأثیر منفی بگذارد.

در زمان نگارش این مطلب ارزش بیت کوین 6154 است.

 

تماشا کنید: پلان؛ شتاب و سرعت بالا چه تأثیری روی بدن انسان دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • یاسری
    یاسری | ۴ تیر ۱۳۹۷

    دوستان بنده قصد خرید اتر دارم بنظرتون کار عاقلانه ای هست یا بیخیالش بشم

    • سپهر هدایت
      سپهر هدایت | ۵ تیر ۱۳۹۷

      در جواب به یاسری
      اتریوم الان که دارم مینویسم ۴۷۰ دلار است. و در کوتاه مدت یعنی دو تاچهار ماه قابلیت رسیدن به ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار را داراست. در بلند مدت قابلیت رسیدن بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار را داراست.
      ولی در کل کسی نمیتونه دقیق پیشگویی کنه، اما چارت اینطور نشان میدهد. میتونه همش اشتباه باشد.

      و این خبرایی که دیجیاتو قرار میدهد، فقط خبرای منفی از این ارزها را قرار میدهد، مخصوصا وقتی این ارزها شروع میکنند به اصلاح قیمت زدن یعنی قیمتشون در حال افت است. واگرنه وقتی در حال رشد هستند، یا اتفاق مثبتی میافتد، دیجیاتو اون خبرها را نمیگذاره و اصلا خبری از ارزهای دیجیتال نمیگذاره.

      • Green Arrow
        Green Arrow | ۶ تیر ۱۳۹۷

        الان مثلا اگر من بخوام کم کم بیت کوین خریداری کنم و پس انداز کنم کدام سایت رو پیشنهاد میدین ؟

    • agha
      agha | ۸ تیر ۱۳۹۷

      بیخیالش شین، پول به این راحتی گیر نمیتد اگرم بیاد به راحتی به باد میره

مطالب پیشنهادی