ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین نمایش‌های E3 2018 از نگاه تحریریه دیجیاتو [بخش اول]

به سال‌های پایانی یک نسل از کنسول‌ها که نزدیک می‌شویم، ساختار تغییر یافته نمایشگاه E3 هم قابل لمس می‌شود. خیز شرکت‌های بازی‌سازی برای تصاحب جایگاه اول صف ورود به نسل جدید و اعلام آمادگی شرکت‌های ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

به سال‌های پایانی یک نسل از کنسول‌ها که نزدیک می‌شویم، ساختار تغییر یافته نمایشگاه E3 هم قابل لمس می‌شود. خیز شرکت‌های بازی‌سازی برای تصاحب جایگاه اول صف ورود به نسل جدید و اعلام آمادگی شرکت‌های صاحب کنسول برای ارائه بهترین‌ها به مخاطبینشان چه در نسل کنونی و چه نسل بعد از آن دسته نشانه‌های واضحی است که سوسوی آن را امسال شاهد بودیم.

مایکروسافت بی پرده از ایکس باکس بعدی سخن گفت، سونی آمادگی‌اش را برای عرضه سری آخر انحصاری‌های پلی استیشن ۴ اعلام کرد و بتسدا هم تلویحا دو بازی نسل نهمی را نمایش داد. عجیب اینکه یوبی‌سافت برخلاف سال‌های گذشته هیچ بازی جدیدی معرفی نکرد و باقی شرکت‌ها هم قمار بزرگی در این شرایط نداشتند.

با این وجود نمایشگاه E3 امسال چکیده‌ای از تلاش بازی‌سازها طی چند سال اخیر بود و نمایی کامل از نسل هشتم در غایی‌ترین حالت ممکن را داشت. هوش مصنوعی، انیمیشن‌ها، گیم‌پلی و هر المان فنی دیگری حالا در سال ۲۰۱۸ به نسبت سال‌های نه چندان دور پایانی نسل هفتم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و در لیست پیش‌رو به معرفی ۳۰ نمایشی که این برتری را به وضوح نمایش می‌دهند پرداخته‌ایم.

30. Halo Infinite

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: 343 Industries
  • ناشر: Microsoft Studios
  • پلتفرم: ایکس باکس وان
  • تاریخ انتشار: نامشخص

کنفرانس امسال مایکروسافت در E3 2018 با نمایشی چشم نواز از یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول های ایکس باکس یعنی هیلو آغاز شد؛ اما این اتفاق موجی از خوشحالی را همراه با سوالاتی بی انتها در دل هواداران ایجاد کرد و بدون حتی پاسخ دادن به یک سوال به اتمام رسید. حتی یکی از مدیران کمپانی 343 یا خود مایکروسافت روی استیج نیامدند تا چند کلمه ای از این بازی مورد انتظار سخن به زبان بیاورند.

درست است هیلو اینفینیت بعد از سه سال غیبت فرنچایز با تریلری جذاب رسماً معرفی شد، اما نمایشی که از آن مشاهده کردیم در واقع فقط یک رندر گرافیکی توسط موتور قدرتمند و اختصاصی 343 به نام SlipSpace engine بود که به نوعی توانایی های آن را به رخ تماشاگران می کشید. تمام آنچه در تریلر پخش شد در داخل موتور گرافیکی بازی ضبط شده بود، اما صرفاً خود بازی نبود؛ طوری که کریس لی در وب سایت 343 هم عنوان کرده که هنوز مسیر بسیار زیادی تا نهایی شدن هیلو اینفینیت وجود دارد. هرچند وعده داده شده که نسخه نهایی بازی که معلوم نیست چه زمانی منتشر می شود، تکامل یافته تر از این حرف ها باشد.

با اینکه اطلاعات خاصی در مورد این بازی به بیرون درز نکرده، فعلا در همین حد می دانیم که روایت اینفینیت، مستقیماً ماجراهای هیلو 5 را دنبال می کند و البته به خواست همیشگی هواداران بیشتر از همیشه حول محور مستر چیف می گذرد. ناگفته نماند برخی از کارشناسان با توجه به صحبت های مرموز فیل اسپنسر در مورد نسل آینده ایکس باکس، بازی هیلو اینفینیت را یک عنوان لانچ نسل آینده می دانند.

29. Death Stranding

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Kojima Productions
  • ناشر: Sony
  • پلتفرم ها: پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: نامشخص

در نمایشگاه E3 امسال، نظاره گر سومین حضور متوالی Death Stranding در کنفرانس سونی بودیم و با هم به تماشای چهارمین تریلر عنوان مورد انتظار کارگردان نام آشنا، هیدیو کوجیما نشستیم. پس از این همه مدت، انتظار می رود که اطلاعات نسبتا زیادی از این بازی در دسترس باشد، اما جالب این جا است که هنوز هیچ کسی کوچک ترین سرنخی درباره این عنوان ندارد.

تریلر های قبلی این عنوان همگی سینمایی بودند و بیشتر از این که بازی را برای مخاطبین تشریح کنند، معرف بازیگران هالیوودی حاضر در آن بودند. حضور چهره های سرشناسی چون Norman Reedus و Mads Mikelsen، به خوبی نشان می دهند که سونی و کوجیما چه بودجه هنگفتی را صرف این بازی کرده اند. اما در نهایت Death Stranding یک بازی است و نه یک فیلم کلان بودجه هالیوودی، پس این سوال مطرح می شود که گیم پلی این بازی دقیقا به چه شکلی است؟

پیش از E3، کوجیما نشانه های کوچکی را به نمایش گذاشت و طرفداران امیدوار شدند تا بلکه بالاخره چشم‌شان به جمال گیم پلی عنوان مورد انتظارشان روشن شود. کوجیما هم روی‌شان را سفید نکرد و تریلری از گیم پلی عنوان در حال ساخت خود پخش کرد. احتمالا شوکه شوید، اما آنچه که از این تریلر برداشت می شود این است که بازیکنان بیشتر وقت خود را در این بازی به حمل و تحویل بسته‌های پستی اختصاص خواهند داد!

جدا از شوخی، تریلر Death Stranding بسیار ناامید کننده بود. کوجیما باز هم به جای به نمایش گذاشتن گیم پلی این بازی، تریلر خود را صرف معرفی دو بازیگر هالیوودی دیگر کرد: Lea Seydoux و Lindsay Wagner. آقای کوجیما، ۳ سال است که از معرفی بازی شما گذشته، تا کی می خواهید مخاطبین‌تان را به بازی بدهید؟ نکند تمام پول بی زبان سونی را صرف استخدام بازیگران معروف هالیوودی کرده اید؟ اصلا فرایند ساخت بازی شروع شده؟ شاید هم اصلا مدیوم مناسبی را برای پروژه‌تان انتخاب نکرده باشید؟ باور کنید که هالیوود یک قاره آن ورتر است.

28. The Elder Scrolls VI

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Bethesda Game Studios
  • ناشر: Bethesda Softworks
  • پلتفرم: نامشخص
  • تاریخ انتشار: نامشخص

نسخه ششم بازی پرطرفدار الدر اسکرولز بالاخره بعد از مدت ها انتظار در جریان نمایشگاه E3 2018 رونمایی شد. هرچند بدیهی است که روند ساخت و توسعه بازی در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما با این وجود مشخص است همچون گذشته، استودیوی خوش نام بتسدا و مغز متفکر آن یعنی تاد هاوارد ایده های جذاب و بسیار خوبی برای این بازی در سر پرورش می دهند.

کارگردان این بازی طی مصاحبه ای که با گیم اسپات در جریان نمایشگاه داشت، تایید کرد که ساخت الدر اسکرولز 6 به تازگی شروع شده، اما تاکید نمود که از همین حالا تاریخ عرضه آن را می داند ولی قصد ندارد آن را بیان کند؛ فقط بهتر است هواداران در همین حد بدانند که حالا حالاها باید انتظار عرضه این عنوان را بکشند و حتی دیگر فرنچایز بتسدا یعنی Starfield که آن هم اخیرا معرفی شده زودتر از نسخه جدید الدر اسکرولز روانه بازار خواهد شد. با همه این تفاسیر در حالی که 7 سال از انتشار نسخه اولیه اسکایریم سپری شده، هواداران پروپاقرص اکشن نقش آفرینی وسیع کمپانی آمریکایی بتسدا باید تا ماه های آینده برای آشنایی بیشتر با عنوان مورد انتظارشان صبر کنند.

27. Kingdom Hearts 3

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Square Enix
  • ناشر: Square Enix
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷

کم پیش می آید که یک بازی هم در کنفرانس سونی نمایش داشته باشد و هم در کنفرانس مایکروسافت. با این حال، Kingdom Hearts 3 در هر دو این کنفرانس ها حضور داشت که البته تریلر کامل تر در چنگ سونی بود. اما اگر موفق نشدید این تریلر را مشاهده کنید اصلا نگران نباشید، چون دقیقا همان تریلری که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، در کنفرانس Square Enix هم به نمایش در آمد. جا داشت که این تریلر در دو سه کنفرانس دیگر هم پخش شود، بالاخره کار از محکم کاری عیب نمی کند.

خود تریلر اما بسیار جالب و پر هیجان به نظر می رسد و با نشان دادن دنیاهای متعددی از شاهکار های دیزنی چون هرکول، توی استوری، فروزن، رالف خراب کار، دزدان دریایی کاراییب و کارخانه هیولاها، تضمین می کند که این بازی قرار است در سفری پر هیجان بازیکنان را با خود همراه کند. گیم پلی بازی در همین تریلر چند دقیقه ای بسیار پرتنوع به نظر می آمد و پر بود از المان های مختلف، منحصر بفرد و جذاب و ما را به این عنوان بسیار امیدوار کرد.

خبر خوب دیگر این بود که امسال، طلسمی که ۵ سال گریبان گیر این اثر شده بود هم بالاخره شکست. ۵ سال است که از معرفی این بازی گذشته و طرفدارانش چشم به انتظار انتشار آن هستند. اما تا همین چند روز پیش زمان عرضه این عنوان حتی مشخص هم نشده بود. اما سومین نسخه از سری Kingdome Hearts حالا یک روز مشخص به عنوان تاریخ انتشار دارد. ۵ بهمن همین امسال، شما می توانید این بازی را برای پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس وان تهیه کنید.

26. The Quiet Man

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Sqaure Enix
  • ناشر: Square Enix
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ویندوز
  • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸

بعد از تریلر بازی Death Stranding که مثل همیشه با روح و روان مخاطب بازی می‌کند، تریلر بسیار کوتاه بازی The Quiet Man را می‌توانیم جزو رازآلودترین ویدیوهای نمایش E3 سال ۲۰۱۸ بدانیم. اسکوئر انیکس در طی حرکتی بسیار مخاطره‌آمیز، از یک بازی لایو اکشن رونمایی کرد.

اتفاق خاصی هم در تریلر نیفتاد ولی اینکه قهرمان بازی، فردی ناشنوا به نظر می‌رسد که بنا به دلایلی نامعلوم ملت را به باد کتک می‌گیرد، ایده نسبتا جدید و جالبی است. بعد مدت‌ها، یک استودیوی بازی‌سازی تصمیم گرفته از المان‌های سینماتوگرافی در فیلم‌های سینمایی به طور مستقیم در یک بازی ویدیویی استفاده کند. از این عملکرد جسورانه تیم سازنده دو حالت بیشتر نمی‌توان در محصول نهایی برآورد کرد.

The Quiet Man یا به فجیع‌ترین شکل ممکن به باد انتقاد گرفته می‌شود یا هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ فروش می‌تواند منتقدین و گیمرها را راضی نگه دارد. هر چه باشد با همین تریلر ۹۰ ثانیه‌ای، اکثر علاقه‌مندان به بازی‌های ماجراجویی، باید مجذوبش شده باشند. در هر صورت باید منتظر اخبار بیشتری از این بازی در چند ماه آینده بمانیم چون از روی لایو اکشن کوتاهی از این بازی مرموز نمی‌توان حکم بر خوب یا بد بودن بازی صادر کرد.

25. Control

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Remedy
  • ناشر: 505Games
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ویندوز
  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۹

رِمِدی هم عادت دارد که تریلری بی سر و ته برای کنفرانس‌های خبری آماده کند. اصلا هم اهمیتی ندارد کسی از قصه بازی سر در بیاورد یا خیر. این مرضی است که از گذشته تا به امروز، رِمِدی در سر دارد. شاید پیش خودتان فکر می‌کنید کوجیما هم چندین سال می‌گذرد با Death Stranding ملت را سر کار گذشته ولی هر چه باشد، کوجیما و تیمش سرنخ‌های زیادی در تریلرها، از حکاکی یک حرف انگلیسی گرفته تا موسیقی تریلر، جلوی چشم مخاطبین قرار می‌دهد تا خودشان رمزگشایی کنند.

در تریلر رسمی این بازی، جس فیدن (قهرمان بازی) به عنوان رئیسِ جدیدِ واحدِ سازمانیِ کنترل معرفی می‌شود. جس باید با موجود و هویتی ماورا الطبیعه به نام «هیس» مقابله کند. عاملی گمنام که اعضای سازمان را تسخیر کرده و بنا به دلایلی نامعلوم دنیای واقعی را نیز دچار تغییر و تحولاتی اساسی می‌کند.

می‌توان گفت محیط و تم این ماجرا تا حدودی به بازی Quantum Break شباهت دارد. نکته جالب اینجاست که با استناد به منبعی معتبر، ساخت بازی Control پیش از ساختِ بازی کوانتوم بریک آغاز شده و با این وجود هر دو بازی توسط انجین نورث لایت توسعه پیدا کرده‌اند.

از طرفی قدرت‌های ماورایی جس با قهرمان بازی کوانتوم بریک نیز  شباهت قابل توجهی داشته و بعید به نظر می‌رسد این دو بازی، هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند. اصلا شما تریلر بازی «کنترل»‌ را به فردی که صرفا تریلر بازی کوانتوم بریک را قبلا دیده نشان دهید، ناخودآگاه فکر می‌کند «کنترل» باید دنباله یا پیش‌ درآمدی بر بازی کوانتوم بریک باشد.

24. Ori and the Will of the Wisps

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Moon Studios
  • ناشر: Microsoft Studios
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۹

نمایشگاه E3 سال گذشته بود که دنباله ای جذاب برای یکی از دوست داشتنی ترین بازی های انحصاری مایکروسافت در سال 2015 معرفی شد؛ Ori and the Blind Forest که توانست نظر اغلب منتقدان و البته هواداران را به خودش جلب کند، پلتفرمر دو بعدی خوش رنگ و لعابی که الگوی سبک بازی های متروید پیروی کرده و گاهی هم یادآور مجموعه عناوین مشهور ریمن بود.

در حالی که پارسال هیچ اطلاعاتی جز یک تریلر کوتاه از این بازی منتشر نشد، امسال هم شاهد نمایشی مشابه بودیم و معرفی بیشتر نسخه دوم ماجراهای فرشته سفید رنگ «مون استودیو» که Ori and the Will of the Wisps نام دارد تنها به یک تریلر گیم پلی محدود شد. تاریخ انتشارش هم فقط سال 2019 عنوان شد تا همچنان هواداران را مشتاق و چشم انتظار نگاه دارد.

بازیکن کنترل کاراکتر اصلی بازی Ori را به دست می گیرند و داستان پیرامون کشف و سیاحت در دنیایی فراتر از نیبل و شناخت حقایقی در مورد سرنوشت حقیقی و فرازمینی Ori دنبال می شود؛ گیم پلی بازی تقریباً مانند نسخه قبلی خواهد بود، با این تفاوت که گویا این بار Ori می تواند توانایی ها و مهارت هایش را ارتقا ببخشد. ناگفته نماند که این بازی تنها برای پلتفرم های ایکس باکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد.

23. Sea of Solitude

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Jo-Mei Games
  • ناشر: Electronic Arts
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۹

از Electronic Arts بعید به نظر می رسد اما این ناشر عظیم بازی های ویدیویی از بازی سازان مستقل هم تحت برنامه ای به نام EA Originals پشتیبانی می کند. Sea of Solitude که حاصل حمایت این ناشر از استودیو کوچک Jo-Mei Games است، یکی از معدود نمایش های خوب کنفرانس الکترونیک آرتز بود.

سی آو سالیتود، طبق تریلرش عنوانی است زیبا و در عین حال حال وحشت آور و تکان دهنده. این بازی مستقیما احساسات و عواطف انسانی را هدف گرفته و می خواهد نشان دهد که احساس تنهایی و ناراحتی، چه تاثیری روی انسان می گذارد. در دنیای سی آو سالیتود، انسان هایی که بیش از حد در تنهایی و ناراحتی غرق شده اند، تبدیل به هیولاهایی دهشتناک می شوند و کای، دخترک قصه ما هم یکی از قربانیان این احساسات فلج کننده است.

تریلر بازی نشان می دهد که کای چگونه با تصویر هیولایی خود به نبرد می پردازد تا بلکه بتواند مشکلاتش را ریشه یابی کند، به شناخت بالاتری از خود برسد و بر خودِ هیولایی اش پیروز شود. سی آو سالیتود سعی می کند که در غالب داستان کای، بازیکنانش را وادار کند به درون خود نگاهی بیاندازند و این احساسات را در خودشان هم مرور کرده تا بلکه بتوانند بر آن ها غلبه کنند. گرافیک هنری بازی هم در این تریلر بسیار خاص و زیبا به نظر می رسد. سی آو سالیتود می تواند یکی از آن عناوین مستقلی باشد که سال های سال در خاطره ها می ماند و تاثیر شگرفی روی بازی های ویدیویی می گذارد.

 

22. Super Smash Bros. Ultimate

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Nintendo
  • ناشر: Nintendo
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۶ آذر

می‌دانستیم که Super Smash Bros. Ultimate قرار است در نینتندو دایرکت امسال حضور داشته باشد. اما مطمئنا انتظار چنین نمایشی را از بازی نداشتیم. Super Smash Bros. Ultimate حالا رسما معرف بزرگترین کراس‌اور تاریخ بازیسازی است و بعید به نظر می‌رسد اثر دیگری بتواند به راحتی جا پای نینتندو بگذارد. از اسنیک و کلود استریف بگیرید تا استارفاکس، مگامن و ریو همگی در بازی حضور دارند و می‌توان با آن‌ها به مبارزه با دیگر کاراکتر‌ها پرداخت.

نینتندو هم تا می‌توانست روی ۶۰ کاراکتر حاضر در بازی مانور داد و سنگ تمام گذاشت. انصافا نینتندو جهان بزرگی خلق کرده که نمی‌توان برای آن ذوق زده نبود. اغلب کاراکترهای معروف دنیای بازی‌های ویدیویی نینتندو در Super Smash Bros. Ultimate حضور دارند و هر کس بسته به سلیقه‌‌اش می‌تواند کاراکتری را انتخاب کند که با آن کلی خاطره ساخته. در کل اینطور به نظر می‌رسد که با یک شاهکار در سبک فایتینگ طرف هستیم و باید منتظر باشیم و ببینیم که نسخه‌ نهایی در نهایت چطور از آب در می‌آید.

21. Hitman 2

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: IO Interactive
  • ناشر: Warner Bros
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی
  • تاریخ انتشار: 22 آبان 1397

هیتمن 2 به عنوان دنباله ای مستقیم برای قسمت قبلی که در سال 2016 به صورت اپیزودیک منتشر شد، مدتی قبل از E3 2018 توسط کمپانی برادران وارنر معرفی و نهایتاً در جریان نمایشگاه رونمایی شد. ماهیت و محوریت کلی این بازی به طور کامل مشابه با نسخه سال 2016 است و مامور 47 در آن می بایست یکی از اهداف مرموز همیشگی و تمام دارودسته اش را نابود کند، در حالی که در همین حین با حقایق زندگی شخصی و گذشته اش بیشتر آشنا می شود.

مثل قبل هیتمن محیطی گسترده و پر از المان های پویا و قابل تغییر را به بازیکن ارائه می کند که می توان از طرق مختلف و با بهره گیری از انواع اسلحه ها و تجهیزات متنوع دست به کشتار و به سرانجام رساندن ماموریت ها زد. گفتنی است در جریان همین نمایشگاه IO Interactive از مُد آنلاین مخصوصی به نام Sniper Assassin پرده برداشت که به محض پیش خرید هیتمن 2 در اختیار هواداران قرار می گیرد و البته در نسخه نهایی نیز برای تمام کاربران حاضر است.

خبر خوب برای بازیکنانی که مدت ها به این موضوع اعتراض می کردند، هیتمن 2 به صورت اپیزودیک منتشر نخواهد شد و تمام محتوای بازی به صورت یکجا ارائه می شود. ناگفته هم نماند که این بازی در تاریخ 22 آبان برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه می شود.

20. Star Citizen

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Cloud Imperium Games
  • ناشر: Cloud Imperium Games
  • پلتفرم: پی‌سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

در میان تمام بازی‌هایی که روی صحنه E3 2018 آمدند، Star Citizen هم مجالی برای یک نمایش کوتاه‌تر پیدا کرد. این بازی که مدت‌هاست مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد، با نمایش تازه‌اش ما را به قلب کهکشان برد و نبردهایی که در آن قرار است اتفاق بیفتد را به ما نشان داد.

تریلر تازه Star Citizen از جمله نمایش‌های خوبی بود که در E3 امسال دیدیم. بالاخره یک بازی دارد نشان می‌دهد که می‌توان یک جهان بزرگ فضایی خلق کرد و از دل آن یک اثر خوب و متفاوت بیرون کشید. Star Citizen دقیقا چنین ویژگی‌هایی دارد و بازی با آن گرافیک خیره کننده‌اش هر لحظه یادآور می‌شود که قرار نیست یک اثر تکراری و خسته کننده باشد. همین هم هست که انتظار برای تجربه نسخه نهایی آن را سخت می‌کند.

19. FIFA 19

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: EA Vancouver
  • ناشر: EA Sports
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی، نینتندو سوییچ، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3
  • تاریخ انتشار: 6 مهر 1397

فیفا 18 یک گام بزرگ به سمت جلو بود، اما الکترونیک آرتز طی انتشار چند آپدیت در ماه های نخست عرضه، تمامی قدم های پیش رفته را برگشت تا صدای هواداران در بیاید و رسماً گیم پلی متفاوت را نسبت به نسخه دمو و روزهای نخست آن تجربه کنیم. طبق روال همیشگی، فیفا 19 در جریان E3 2018 معرفی شد و حالا امیدواریم که الکترونیک آرتز آن مسیر هوادارپسند سال گذشته را دوباره تکرار کند.

بزرگترین افزونه ای که به شکلی واضح در تریلر رسمی فیفا 19 دیده می شود، رقابت های جام باشگاه های اروپا است که بعد از اتمام انحصار 10 ساله کونامی به این بازی شبیه ساز فوتبال اضافه شده است. الکترونیک آرتز هم که از هایپ همیشگی چمپیونز لیگ آگاه است تمرکز خودش را کاملاً روی این مسابقات گذاشته و با ساخت موسیقی اختصاصی با کمک هانس زیمر افسانه ای، علاوه بر وارد ساختن آن به بخش آلتیمیت تیم، مودهای اختصاصی مختلفی برای جام باشگاه های اروپا تدارک دیده و حتی روایتی اختصاصی از آن را در The Journey قرار داده است.

فیفا 19 ششم مهر ماه سال جاری برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی و نینتندو سوییچ عرضه می شود؛ گفتنی است نسخه های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 این بازی از چمپیونز لیگ بی بهره خواهند بود.

18. Forza Horizon 4

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Turn 10 Studios
  • ناشر: Microsoft Studios
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، ویندوز 10
  • تاریخ انتشار: 10 مهر 1397

به اعتقاد اغلب کارشناسان و هواداران، فورتزا هورایزن 3 که سال 2016 پای به بازار گذاشت بهترین بازی اتومبیل رانی آرکید نسل هشتم است. اما انتظار می رود این دیدگاه تا چند ماه آینده تغییر کرده و لقب یاد شده به نسخه بعدی همین عنوان یعنی فورتزا هورایزن 4 اعطا گردد. در میان نمایش های رضایت بخش کنفرانس E3 2018 مایکروسافت، همانطور که انتظار می رفت، نوبرانه جدید پلی گراند گیمز با آب و تاب فراوانی معرفی شد؛ همان فورتزای دوست داشتنی سابق اما این بار با چاشنی های دلپذیر جدیدی که تجربه آن را لذت بخش تر خواهد کرد.

پیش از هر سخنی باید گفت هورایزن 4 هوادارانش را به سرزمین بریتانیا می برد، این یعنی باز هم باید در لاین سمت چپ رانندگی کنیم! اما جالب ترین نکته ای که تاکید زیادی هم روی آن شد، اضافه شدن اتمسفر و آب و هوای چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان به دنیای بازی است. بازه های زمانی متنوعی که هر کدام تجربه ای متفاوت را پیش روی بازیکن قرار می دهند و چالش های سنگینی را برای رانندگی در شرایط بارانی، برفی، تندباد و غیره می سازند. هر فصل به اندازه یک هفته در دنیای واقعی طول می کشد و این اوضاع برای تمام بازیکنان سراسر دنیا یکسان است. چراکه با مکانیزمی بهتر از گذشته، فورتزا هورایزن 4 از دنیای آنلاین یکپارچه و متصل بهره می برد و تمام اتومبیل های حاضر در نقشه (یعنی 71 نفر غیر از شما) افراد واقعی هستند که در هر نقطه ای روی پلتفرم های ایکس باکس وان و ویندوز 10 بازی می کنند.

فورتزا هورایزن 4 به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی های سال 2018، خصوصاً برای علاقه مندان به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، دهم مهر ماه سال جاری روانه بازار می شود.

17. Unravel 2

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده:Coldwood Interactive
  • ناشر: Electronic Arts
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی
  • تاریخ انتشار: 19 خرداد 1397

بعضی از بازی ها از آن دسته هایی هستند که چندان سر زبان ها نمی افتند و شاید نمرات خیلی بالایی هم کسب نکنند، اما برای برخی بازیکنان چنان خاطره ای دلنشین و تجربه ای به یاد ماندنی به جا می گذارند که تا سال ها مزه اش زیر زبانشان باقی می ماند. یکی از این بازی های عنوان کوچک و جالب Unravel است.

دو سال بعد از انتشار اولین نسخه از دنیای بافتنی های کُلدوود اینتراکتیو، دومین نسخه از این بازی جالب با یک نکته قابل توجه و دوست داشتنی در جریان کنفرانس الکترونیک آرتز رونمایی و در کمال تعجب در همان لحظه منتشر شد!

اتمسفر کلی آنرول 2 تفاوت فاحشی با قسمت قبلی ندارد و با همان بازی پلتفرمر معمایی و ماجراجویی دوبعدی طرف هستیم که فقط حالا چالش ها و مکانیزم کنترلی دشوارتری دارد. اما نکته اصلی و جذاب این نسخه اضافه شدن حالت دونفره Co-Op است که می توان آن را به صورت آنلاین یا آفلاین تجربه کرد.

البته گفتی است که اغلب مراحل این پلتفرمر به تنهایی قابل انجام نیست و هر دو بافتنی رنگارنگ باید درگیر ماجرا شوند، در نتیجه بازیکن می تواند هر دو کاراکتر قابل بازی را به تنهایی نیز کنترل کند. آنرول 2 برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر شده است.

16. Gears 5

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: The Coalition
  • ناشر: Microsoft Studios
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، ویندوز 10
  • تاریخ انتشار: سال 2019

اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، گیرز 4 به اندازه نسخه های قبلی موفق نبود و نتوانست خودش را در جایگاهی که شایسته این عنوان است قرار دهد، اما به عبارتی زمینه سازی مناسبی برای خلق یک گیرز دیگر را فراهم نمود. حالا بعد از یک سال غیبت، شاهد بازگشت یکی از معدود عناوین موفق انحصاری مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 با رنگ و بویی آشنا اما نکاتی متفاوت و منحصر به فرد هستیم.

گیم پلی درگیر کننده و جذاب مجموعه بازی های تیراندازی سوم شخص ردموندی ها که این بار هم مثل نسخه قبل توسط کوالیشن ساخته و پرداخته شده، همچنان بر قوت خود باقی است اما با وجود حضور نسبتاً پررنگ مارکوس فنیکس، کاراکتر اصلی قابل بازی گیرز 5 یک شخصیت مونث به نام کایت دیاز است؛ او که یکی از سربازان تیم گیرز است، به خاطر برخی رویدادهای تلخ و تاثیرگذار گذشته زندگی اش و البته روحیات خاصی که با آن بزرگ شده، در جریان بازی تصمیم می گیرد دستورات مجموعه را پشت گوش بیاندازد و به دنبال برخی از اهداف شخصی اش برود.

اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از جمله تاریخ عرضه دقیق این بازی اعلام نشده، اما به راحتی می توان گفت گیرز 5 یکی از بهترین بازی هایی خواهد بود که به کمک آن می توان قدرت فوق العاده کنسول میان نسلی ایکس باکس وان ایکس را با تصاویر 4K و HDR تجربه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rad
    rad | ۶ تیر ۱۳۹۷

    الکی این همه زحمت کشیدین هیچکس هم نمیخونه ?

    • Reza Goodarzi
      Reza Goodarzi | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

      کی گفته من همیشه تا اخر میخونم مقاله های بازیشونو

  • سینا بابایی
    سینا بابایی | ۶ تیر ۱۳۹۷

    این چه وضع نقد death stranding عه؟؟؟؟ مگر ما این همه سال برای cyberpunk صبر نکردیم اونم یه ویدیو سینمایی چند ثانیه ای؟؟؟ اون وقت شما همینجوری هرچی دلت میخواد به کوجیما و ساخته‌ش میگی؟؟ مگر این همه عنوان سینمایی مثل heavy rain خلق نشد؟ یعنی چون بازیگر هالیوودی گذاشته و هیچ دانشی نسبت به گیم پلی‌ش ندارید هنوز، باید اینجور حرف بزنید؟ چرا دریای تناقض هستید

مطالب پیشنهادی