ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

WPA3
تکنولوژی

بهبود امنیت وای فای پس از 14 سال؛ عرضه تأییدیه WPA3 برای دستگاه ها آغاز شد

امنیت وای فای بالاخره پس از 14 سال شاهد یک به روز رسانی جدید بوده. نهاد مرجع این حوزه یعنی «وای فای الاینس» (Wi-Fi Alliance) به تازگی شروع به عرضه تأییدیه برای محصولاتی کرده که از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

امنیت وای فای بالاخره پس از 14 سال شاهد یک به روز رسانی جدید بوده. نهاد مرجع این حوزه یعنی «وای فای الاینس» (Wi-Fi Alliance) به تازگی شروع به عرضه تأییدیه برای محصولاتی کرده که از پروتکل امنیتی WPA3 پشتیبانی می کنند.

اولین بار در دی ماه سال 96 بود که WPA3 به طور رسمی معرفی شد. به گزارش وبسایت انگجت این استاندارد نوید مقابله با بسیاری از آسیب پذیری های پیشین مرتبط با شبکه های بیسیم وای فای را می دهد. از مهمترین این موارد فراهم کردن رمزگذاری داده جداگانه است که از داده های کاربران در برابر شنود در شبکه های وای فای حفاظت می کند. علاوه بر این امکان حدس زدن پسوردها در این پروتکل مشکل تر از پیش شده است.

WPA3

در صورتی که از درجه حرفه ای امنیت سازمانی WPA3 استفاده کنید، می توانید از رمزگذاری معادل با 192 بیتی بهره ببرید که به این ترتیب امکان نفوذ به داده های امن مشکل تر می شود. علاوه بر این به لطف قابلیتی به نام «Easy Connect»، امکان اتصال آسان دستگاه های خانه هوشمند و اینترنت اشیاء به راحتی فراهم می شود. به واسطه این قابلیت می توان به سادگی با استفاده از گوشی های هوشمند دستگاه ها را برای اتصال به وای فای راه اندازی کرد؛ حتی دستگاه هایی که فاقد نمایشگر هستند.

با این حال به نظر می رسد به این زودی ها شاهد به تاریخ پیوستن WPA2 نباشیم. البته پس از این WPA3 به عنوان یک اجبار برای هر محصولی که تأییدیه وای فای الاینس را دریافت می کند به شمار می رود. در نهایت باید گفت که در آینده گوشی های هوشمند و هر دستگاه دیگری که به وای فای متصل می شود، از WPA3 پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می رود در سال 2020 این پروتکل را در دستگاه های بیشتری ببینیم.

 

تماشا کنید:  پلان؛ شتاب و سرعت بالا چه تأثیری روی بدن انسان دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی