ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال موقتی بودن ممنوعیت واردات خودرو

پس از کش و قوس های فراوان در مورد تامین ارز خودروهای وارداتی و انتشار شایعاتی مبنی بر فروش ارز 6500 و یا 8000 تومانی به وارد کنندگان خودرو، سرانجام چند روز قبل وزارت صنعت ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۶

پس از کش و قوس های فراوان در مورد تامین ارز خودروهای وارداتی و انتشار شایعاتی مبنی بر فروش ارز 6500 و یا 8000 تومانی به وارد کنندگان خودرو، سرانجام چند روز قبل وزارت صنعت معدن و تجارت دستور توقف واردات کالاهای غیر ضروری گروه 4 را صادر کرد و براین اساس واردات خودرو نیز به عنوان کالایی ارز بر و مشمول این دسته بندی به کلی ممنوع اعلام شد.ممنوعیت واردات خودروبا این حال رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به موقتی بودن ممنوعیت واردات خودرو گفت: با آرام شدن فضای اقتصادی، ممنوعیت واردات خودرو برداشته خواهد شد.
میثم رضایی، با اشاره به لزوم مدیریت منابع ارزی کشور در شرایط خاص کنونی گفت:

اخیرا دولت تصمیم به ممنوعیت واردات 1339 قلم کالا در گروه های مختلف گرفت که برخی از ردیف های آن مرتبط با خودروهای سواری و سنگین است اما این مهم را نباید فراموش کرد که دولت در این شرایط چاره ای جز این کار نداشته است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، ایجاد موانع غیر تعرفه ای و غیر فنی برای واردات به جز در مواردی که رعایت دستورات و موازین شرعی اقتضا می کند ممنوع است و دولت تنها می تواند با اعمال تعرفه در واردات آن کالاها از جمله خودرو محدودیت ایجاد کند، در نتیجه این ممنوعیت در واردات خودرو قطعا مقطعی خواهد بود.
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو همچنین به موقتی بودن ممنوعیت واردات خودرو اشاره کرد و گفت:

این تصمیم با توجه به شرایط فعلی و در این زمان حساس اتخاذ شده و قطعا با آرام شدن فضای اقتصادی و برنامه ریزی های بلند مدت دولت، واردات خودرو دوباره به روال عادی و منطقی خود بر می گردد.

وی ادامه داد:

نمی شود به راحتی اشتغال و سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته در این بخش را برای همیشه از بین برد و قطعا مسئولان دولتی هم به این مهم واقف هستند.

رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به قانون تجارت و غیر قانونی بودن واردات خودرو برای مدت طولانی گفت:

با توجه به غیرقانونی بودن ممنوعیت واردات خودرو، اگر این موضوع برای مدت زمان متمادی ادامه پیدا کند قابل پیگیری در مراجع قضایی و ذی ربط خواهد بود.

رضایی با اشاره به مضرات طولانی شدن ممنوعیت واردات خودرو به کشور هم اشاره کرد و گفت:

اگر واردات خودرو برای مدت طولانی به طور کلی متوقف بماند قطعا باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی و در مرحله بعد افزایش قیمت خودروهای داخلی در کارخانه و بازار خواهد شد و باز هم در این شرایط این مشتریان هستند که ضرر می کنند.

رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با تشریح هدف دولت از محدود کردن واردات خودرو خاطرنشان کرد:

این تصمیم دولت بیشتر برای حمایت از تولید داخل و حرکت واردکنندگان خودرو به سمت تولید و مونتاژ است چراکه واردات خودرو به صورت (سی بی یو) هیچ ارزش افزوده ای برای کشور نخواهد داشت و بیشتر از همه به سود شرکتهای خارجی خواهد بود اما اگر واردکنندگان ولو به صورت مونتاژ این خودروها را در بازار عرضه کنند هم موجب اشتغالزایی خواهد شد و هم در کشور ارزش افزوده بیشتری تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • حامد
    حامد | ۶ تیر ۱۳۹۷

    احتمال نیست قطعا همین تجربه گذشته هم همین نشون میده
    نتیجه اش هم غیر از ولع برخی مردم برای خرید باعث یک گام بزرگ در افزایش قیمت هاشونِ ... بعد دوباره روز از نو روزی از نو

  • Hamed A
    Hamed A | ۵ تیر ۱۳۹۷

    آخی بمیرم واسه دولت که این همه ماشین وارد کرده سودی هم واسش نداشته

  • Parsa Rezaei
    Parsa Rezaei | ۵ تیر ۱۳۹۷

    خیلی عجیب بود که همین چند وقت پیش یه جایی هک شد و ۵۰۰۰ خودرو وارداتی وارد کشور شدن و بلافاصله بعد از اون واردات خودرو ممنوع شد. حداقل به نظر من که مشکوکه

    • b b b
      b b b | ۵ تیر ۱۳۹۷

      جالب تر از اون اینکه اینایی که حواسشون به همه جا هست هم حواسشون نیوده

    • محمدرضا ترابی
      محمدرضا ترابی | ۵ تیر ۱۳۹۷

      مردم رو خر فرض کردن.آره ما هم باورمون شد سایت رو هک کردن ماشینا رو هم دانلود کردن فروختن???

مطالب پیشنهادی