ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابزار اندازه گیری جدیدی به گوگل ارث اضافه شد

به تازگی ساکنین مانتین ویو با انتشار یک پست در وبلاگ اختصاصیشان اعلام کردند که ابزار جدیدی به اپلیکیشن گوگل ارث اضافه خواهد شد تا قابلیت اندازه‌گیری فاصله و سطح زمین را دوباره برای این اپ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

به تازگی ساکنین مانتین ویو با انتشار یک پست در وبلاگ اختصاصیشان اعلام کردند که ابزار جدیدی به اپلیکیشن گوگل ارث اضافه خواهد شد تا قابلیت اندازه‌گیری فاصله و سطح زمین را دوباره برای این اپ به ارمغان آورد.

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد که فاصله‌ی میان دو نقطه روی زمین را با یکدیگر اندازه‌گیری کرده یا مساحت قسمت به خصوصی از یک منطقه را بدست آورد.

البته سیستم اندازه‌ گیری فاصله میان دو نقطه، قابلیت جدیدی نیست چرا که نقشه‌ گوگل از قابلیت خط کش مجازی بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌داد فاصله میان دو نقطه روی نقشه را محاسبه کند. با این وجود تفاوت دو ویژگی یاد شده در این است که گوگل ارث می‌تواند طول، عرض و مساحت هر قسمت انتخابی را محاسبه کند.

این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد که نقاط مرزی و رئوس یک شکل دلخواه را انتخاب کرده تا اندازه‌ها و مساحت اشکال مختلف و غیر عادی را بدست آورید. این ویژگی موجب می‌شود هر کابر به راحتی بتواند اطلاعات مناسبی درباره‌ی پارک‌ها، ساختمان‌ها، حتی ایالات و کشور‌ها را نیز به دست آورد.

کاربران قادرند که تصاویر این قابلیت ویژه در فایلی مجزا ذخیره کرده تا بعد‌ها بتوانند به آنها مراجعه کنند. بدین شکل این ویژگی، ابزاری کاربری برای دانش آموزان، مدرسین، حتی خریداران زمین به حساب می‌آید چرا که آنها دیگر می‌توانند از این تصاویر در راستای اهدفشان استفاده کنند.

مشخص نیست که این ویژگی به اپلیکیشن نقشه‌ی گوگل نیز انتقال پیدا خواهد کرد یا خیر اما این روزها دو اپلیکیشن یاد شده هر روز با یکدیگر شباهت بیشتری پیدا می‌کنند. به همین دلیل ممکن است در آینده‌ای نزدیک چنین قابلیتی به نقشه ی گوگل نیز اضافه شود.

کاربران می‌توانند هم اکنون از ابزار اندازه‌گیری گوگل ارث در مرورگر کروم استفاده کنند. قرار است به روز رسانی جدیدی برای اپلیکیشن‌های تحت اندورید و iOS  عرضه گردد و ویژگی یاد شده را برای فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی