ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

المپیک ۲۰۲۰ توکیو با استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌ های تجدیدپذیر برگزار خواهد شد

به تازگی کمیته‌ی برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرده که قرار است این مسابقات با استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌ های تجدیدپذیر برگزار گردد. علاوه بر این کمیته‌ی یاد شده اعلام نموده که با استفاده از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

به تازگی کمیته‌ی برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرده که قرار است این مسابقات با استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌ های تجدیدپذیر برگزار گردد.

علاوه بر این کمیته‌ی یاد شده اعلام نموده که با استفاده از سرویس‌هایی خاص تقریبا ۹۹ درصد کالاهای این مسابقات می‌توانند بازیافت شده یا دوباره مورد استفاده قرار گیرند. بدین ترتیب اگر این وعده‌ها محقق شود، پاکیزه‌ترین مسابقات المپیک برای  زمین رخ خواهد داد و به حفظ محیط زیست کمک قابل توجهی خواهد شد.

به باور مسئولین این مسابقات، المپیک اصولاًباعث هجوم ناگهانی هزاران ورزشکار و طرفدار به یک شهر می‌شود تا در آن سکونت پیدا کنند. این مسئله موجب می‌شود که مقادیر بسیار زیادی از زباله در محل برگزاری مسابقات تولید شود.

از این رو کمیته یاد شده سعی کرده تا با استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌ های تجدیدپذیر به همراه در اولویت قرار دادن مسئله بازیافت و حفظ محیط زیست با مسابقات سالهای قبلی تفاوت ایجاد کنند. آنها امید دارند تا با تغییرات رویه خودشان، بنیانگذار تغییرات گسترده‌‌ای در مسابقات بعدی شوند و توجه جامعه را به حفظ محیط زیست جلب کنند.

طبق گفته‌ی مسئولین، مرکز اصلی مسابقات، مرکز پخش بین المللی و شهری که ورزشکاران در آن اقامت خواهند داشت به طور کامل از  انرژی‌ های تجدیدپذیر  استفاده و بدین شکل نیروی الکتریسته‌ی آنها تامین خواهد شد. البته باید گفت ژاپن در حال حاضر قدم‌های بلندی برای تامین انرژی تجدید پذیر برداشته است. این کشور با فعالیت‌هایی نظیر نصب کردن پنل‌های خورشیدی در کنار  جاده، قادر است که این هدف را عملی کند.

ژاپن علاوه بر نصب پنل‌های خورشیدی قصد دارد که انرژی تجدیدپذیر زیادی از شرکت تولیدکنند‌ه‌ی آنها خریداری کند تا بتواند در هدف خود برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو تنها با استفاده از انرژی‌ های تجدیدپذیر موفق باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی