ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با SpearHead 360 آشنا شوید؛ کامیونتی که قادر است گوشی‌ها را از ۵۰۰ متری هک کند

چندی پیش در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد، مبحث حفظ حریم شخصی کاربران به مسئله بسیار مهمی تبدیل شده و شرکت‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

چندی پیش در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد، مبحث حفظ حریم شخصی کاربران به مسئله بسیار مهمی تبدیل شده و شرکت‌های زیادی سعی کردند که قوانین خود در این راستا تغییر داده و به کاربران اطمینان دهند که هیچ خطری اطلاعات آنها را تهدید نمی‌کند. با این حال با این حال شرکتی به نام WiSpear، اخیراً کامیونتی به نام SpearHead 360 تولید کرده که قادر است که تلفن‌های هوشمند را از فاصله ۵۰۰ متری هک کند.

این وسیله‌ی نقلیه با استفاده از ۲۴ آنتن نصب شده روی خود سعی می‌کند از فواصل دور آیفون‌ها و گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود را مشاهده کرده و هدف خود را انتخاب کند. سیستم منحصر به فرد این وسیله‌ی نقلیه پس از نفوذ به تلفن‌های هوشمند، قادر است به ۴ روش مختلف گوشی‌های متصل به وای فای را قفل گشایی کرده و به اطلاعاتشان دسترسی پیدا کند.

SpearHead 360 علاوه بر این سیستم هک موبایل ‌های هوشمند، به چهار بدافزار مختلف مجهز شده و می‌تواند بدین وسیله، برای گجت‌هایی با سیستم‌عامل اندورید و iOS مشکل ایجاد کند.

برخی از هکر‌ها اطلاعات دست اولی از آسیب پذیر‌های دو سیستم‌عامل یاد شده در اختیار دارند که می‌تواند به نقطه نفوذ مناسبی برای دیگران تبدیل شوند و به نظر می‌رسد سیستم تعبیه شده در این کامیونت از همین نقاط ضعف استفاده کرده تا هکر‌ها بتوانند بدین شکل بدافزار‌های خود را در موبایل کاربران فعال کنند.

بدین ترتیب صاحب این ون با پارک کردنش در محلی مناسب قادر خواهد بود چندین گوشی را که در فاصله‌ی ۵۰۰ متری‌اش قرار دارند به صورت همزمان هک کرده و به آنها نفوذ کند.

SpearHead 360 قیمتی معادل ۳.۵ تا ۵ میلیون دلار دارد و برای نیروهای پلیس محلی، قدری گرانقیمت است. ضمن اینکه تجیهزات جانبی مفیدی شامل پهپاد و یک کوله پشتی مخصوص به همراه این کامیونت عرضه خواهد شد که می‌تواند عملکرد مشابهی را در پیش گرفته و به موبایل کاربران نفوذ کند.

این تجهیزات جانبی نیز قیمتی معادل ۱.۲ میلیون دلار خواهدن داشت و بعید نیست بسیاری از نیرو‌های جاسوسی و پلیس این وسیله را تهیه کنند تا در ماموریت‌های مهم خود بتوانند برگ برنده‌ای را از آن خود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • OLD
    OLD | ۵ تیر ۱۳۹۷

    یاشاسین مقام عظما
    فردا ده هزارتا از اینا سفارش میدن برای ایران آزاد و اسلامی :)

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۵ تیر ۱۳۹۷

    10 هزار دلار بده
    خود طرفو بدزدن برات
    چه کاریه ???

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۵ تیر ۱۳۹۷

    وای به روزی که اونا به اینجا بفروشن

    • zarvan
      zarvan | ۵ تیر ۱۳۹۷

      از کجا میدونی تا حالا نفروخته باشه

مطالب پیشنهادی