ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فریب نسخه های تقلبی فورتنایت اندروید را نخورید

همان طور که احتمالاً می دانید، هنوز نسخه سیستم عامل اندروید بازی فورتنایت موبایل منتشر نشده است اما نسخه های جعلی آن که اکثراً حاوی بدافزار هستند، به صورت گسترده ای در سطح اینترنت پخش ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

همان طور که احتمالاً می دانید، هنوز نسخه سیستم عامل اندروید بازی فورتنایت موبایل منتشر نشده است اما نسخه های جعلی آن که اکثراً حاوی بدافزار هستند، به صورت گسترده ای در سطح اینترنت پخش شده اند.

از آن جایی که گوگل جلوی انتشار اپلیکیشن های تقلبی روی پلی استور را می گیرد، بسیاری از این نسخه های جعلی، از طریق ویدیویی در یوتیوب معرفی می شوند تا کسانی را که به دنبال نسخه اندروید این بازی هستند را به سمت دانلود فایل های مخربی سوق دهند.

متاسفانه این اپلیکیشن ها معمولاً ظاهری شبیه به نسخه ای او اس بازی دارند و حتی در اهنگام اجرای آن ها، نام اپیک گیمز و صفحه لودینگ اصلی فورتنایت را هم خواهید دید. بعد از پایان لودینگ، صفحه عجیبی به نمایش در خواهد آمد که یک «به روزرسانی جدید» برای بازی را به اطلاع شما خواهد رساند.

کلاهبرداری از همین جا شروع می شود، بعد از باز کردن صفحه این آپدیت، این اپلیکیشن تقلبی به شما اطلاع می دهد که برای ادامه کار نیاز به تایید تلفن همراه دارید و بعد از آن به صفحه ای هدایت می شوید که ربات نبودن شما را چک می کند، اما در واقع بعد از باز کردن آن، دانلود اپلیکیشن دیگری آغاز می شود.

به نظر می رسد خود این اپلیکیشن هایی که کاربر به اجبار آن ها را دانلود کرده، مخرب نیستند ولی فریب دادن کاربران به دانلود اپلیکیشنی که آن را نمی خواهند، آن هم با فورتنایتی که به هیچ عنوان فابل بازی نیست، کلاهبرداری محسوب می شود.

بسیاری از افرادی که این نوع برنامه ها را نصب می کنند، سن و سال کمی دارند و با ساز و کار این نوع کلاهبرداری ها آشنا نیستند. بنابراین بهتر است در صورت دیدن اپ فورتنایت روی تلفن همراه اندرویدی خود یا فرزندتان، برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی بعدی، آن را پاک کنید.

با انتشار فورتنایت روی نینتندو سوییچ، تنها کمبود نسخه اندروید این بازی حس می شود که به گفته سازندگان آن در اپیک گیمز، باید در ماه های آتی سال جاری میلادی منتظر آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۶ تیر ۱۳۹۷

    این که برای برنامه های ایرانی یه کار عادیه، خیلی هاشون میان توی نوتیفیکیشن پیامی مثل "گوشی شما ویروسی شده" رو نشون میدن بدون این که اشاره ای به اسم برنامه بشه (خیلی از کاربرای عادی هم بلد نیستن منبع نوتیفیکیشن رو مشخص کنن) بعد که کلیک میشه یک برنامه دیگه رو نصب می کنن. فقط هم به برنامه های بازار محدود نیستن بعضی هاشون توی Play Store هم هستن.

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۵ تیر ۱۳۹۷

    پابچی برای موبایل مناسبه نه فورنایت که ساخت و ساز داره و تو کنسول هم اذیت میکنه

مطالب پیشنهادی