ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صنعت نیمه هادی
تکنولوژی

افت درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی در سه ماهه نخست ۲۰۱۸

طبق گزارش یک موسسه آماری در لندن به نام IHS Markit درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی افتی ۳.۴ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

طبق گزارش یک موسسه آماری در لندن به نام IHS Markit درآمدهای جهانی صنعت نیمه هادی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی افتی ۳.۴ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۱۵.۸ میلیارد دلار رسیده است. عملکرد صنعت نیمه هادی دنیا در ماه های اخیر به خاطر افت فروش و همچنین وضعیت نه چندان مطلوبی که معمولا در سه ماهه نخست هرسال بازار ارتباطات وایرلس را تحت تاثیر قرار می دهد دچار تنزل شده بود.

در سه ماهه نخست امسال گروه محصولات حافظه رشدی ۱.۷ درصدی را تجربه کرد و به رقم ۳۹.۷ میلیارد دلار رسید که این رقم در مقایسه با سایر بخش ها بیشترین محسوب می شود. اما علت این رشد را هم می توان در بالا رفتن تقاضا برای محصولات گروه حافظه دانست که هم در بازارهای سازمانی و هم ذخیره سازی با رشد همراه بود.

قیمت گذاری DRAM و صادرات این محصولات در طول سه ماهه نخست امسال هر دو روندی افزایشی داشته و همزمان تقاضا برای DRAM سروری نیز بالا رفته که این مساله بازار نیمه هادی را داغ تر نموده.

علیرغم این مساله اما بازار محصولات NAND در این بازه روندی افولی داشته و درآمدهای حاصل از این بخش حتی کاهش اندکی را تجربه کرده است که این مساله عمدتا از کاهش قیمت تک رقمی این محصولات ناشی می شود.

Craig Stice مدیر ارشد بخش حافظه و ذخیره سازی IHS در این باره گفت:

حتی با وجود افت درآمد اندکی که در جریان این بازه زمانی اتفاق افتاد، بازار NAND همچنان دومین جایگاه جهانی را از نظر میزان درآمدهای فصلی به خود اختصاص داد و پیش بینی می شود که مشتریان سازمانی و همچنین بازارهای مربوط به حافظه های SSD تقاضا برای NAND را افزایش دهند.

شرکت سامسونگ که به واسطه جایگاه برتر خود در بازار حافظه در سه ماهه نخست امسال پیشتاز صنعت نیمه هادی دنیا بوده، ۱۶.۱ درصد از این بازار را به خود اختصاص داد و بعد از آن اینتل با ۱۳.۶ درصد و SK Hynix با ۷.۰ درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.

صنعت نیمه رسانا

سهم بازار فصل به فصل شرکت ها نیز در سه ماهه نخست امسال شکلی ثابت داشت و تغییری در سه جایگاه نخست جدول مشاهده نشد. با این حال اما در مقایسه سال به سال، سامسونگ توانست اینتل را که پیشتر جایگاه نخست این جدول را در اختیار داشت به کناری بزند.

طبق گزارش IHS شرکت های سامسونگ، SK Hynix، میکرون و توشیبا همچنان در صدر لیست ۱۰ کمپانی برتر تولید نیمه هادی قرار داشتند. در فصل نخست امسال میکرون توانست بالاترین نرخ رشد را داشته باشد و رشدی ۹.۸ درصدی را در سه ماهه اول ۲۰۱۸ در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل تجربه کند. درآمدهای کوالکام اما به خاطر ضعف در بازار ارتباطات بیسیم افتی ۱۳.۶ درصدی را در این بازه تجربه کرد که بالاترین افت متوالی آن محسوب می شود. در واقع کوالکام و انویدیا تنها شرکت هایی هستند که از خودشان تاسیسات تولیدی ندارند و همچنان در لیست ده گانه برترین های نیمه هادی حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی