ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم تشخیص چهره مایکروسافت برای شناسایی افراد با پوست تیره بهبود می یابد

مایکروسافت به تازگی در وبلاگ خود اعلام کرده که ابزارهای تشخیص چهره اش برای شناسایی افرادی با پوست تیره تر بهبود می یابند. در این پست اعلام شده که خطاها برای آقایان با پوست تیره ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مایکروسافت به تازگی در وبلاگ خود اعلام کرده که ابزارهای تشخیص چهره اش برای شناسایی افرادی با پوست تیره تر بهبود می یابند.

در این پست اعلام شده که خطاها برای آقایان با پوست تیره به میزان 20 برابر کاهش یافته، در حالی که این میزان برای خانم ها به میزان 9 برابر بوده. کمپانی ساکن ردموند اعلام کرده که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را توسط مجموعه داده های بیشتر و متنوع تری آموزش داده تا بهبود مذکور حاصل شود.

گزارشی که در ماه فوریه سال جاری میلادی توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) منتشر شده بود اشاره به آزمایش سیستم های تشخیصی از مایکروسافت، IBM و سیستم Megvii چین داشت. این گزارش اعلام کرده بود که جنسیت تا 35 درصد از خانم هایی که پوست تیره تری داشتند، به اشتباه تشخیص داده شد.

به نقل از وبسایت ورج این گزارش، موضوعی که سال ها در مورد آن گمانه زنی می شد را تأیید کرده بود: سیستم های تشخیص چهره، به واسطه مجموعه داده های محدود و برخی فاکتورهای دیگر از جمله نژاد پرستی سیستمیک می توانند متعصبانه تصمیم بگیرند. به عنوان نمونه پیش از این نیز در سال 2015 سیستم گوگل یک مهندس نرم افزار سیاه پوست را به واسطه یک عکس به عنوان گوریل تشخیص داده بود. البته گوگل به علت این اشتباه عذرخواهی کرد.

پست اخیر مایکروسافت نشان از کاهش تعصب نژادی سیستم تشخیص چهره آن دارد. این کمپانی اکنون با آژانس اِعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده مشارکت می کند و ابزار تشخیص چهره آنها توسط آژانس های دولتی استفاده می شود. آژانس مذکور از زیر مجموعه های وزارت امنیت میهن ایالات متحده است که مسئول تشخیص، تحقیق و از بین بردن نقاط ضعف امنیت مرزها، اقتصاد، حمل و نقل و زیرساخت‌های کشور است.

البته ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در هفته پیش در یادداشتی شفاف سازی کرده بود که مایکروسافت با دولت ایالات متحده روی هر پروژه مرتبط با جداسازی فرزندان از خانواده های آنها در مرز همکاری نخواهد کرد. البته او اشاره ای به این موضوع نکرده بود که سیستم تشخیص چهره چه نقشی در امور مرتبط با آژانس اِعمال مهاجرت و گمرک دارد.

 

تماشا کنید: پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی