ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیانیه دیجی کالا در خصوص گرانی موبایل: قیمت‌های واردکنندگان بر اساس ارز آزاد بود

فروشگاه دیجی کالا در خصوص مسائل اخیر بازار موبایل بیانیه‌ای را منتشر کرده است و خبر می‌دهد که از شفافیت استقبال می‌کند. این فروشگاه‌ علاقه‌ و تلاش فراوانش جهت واردات موبایل را بیان می‌کند اما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۴

فروشگاه دیجی کالا در خصوص مسائل اخیر بازار موبایل بیانیه‌ای را منتشر کرده است و خبر می‌دهد که از شفافیت استقبال می‌کند. این فروشگاه‌ علاقه‌ و تلاش فراوانش جهت واردات موبایل را بیان می‌کند اما خبر می‌دهد که تاکنون موفق به وارد کردن یک موبایل هم نشده و طبیعتاً ارز دولتی هم دریافت نکرده است.

دیجیکالا در این بیانیه اشاره می‌کند که موبایل‌ها را از تامین کنندگان رسمی خریداری کرده و قیمت‌های ارائه شده به این فروشگاه، بر مبنای ارز آزاد «یا حتی بالاتر» محاسبه شده است. از سوی دیگر می‌گوید که در حالت مارکت پلیس، یعنی زمانی که خود دیجیکالا فروشنده مستقیم کالا نیست، ۲ درصد سود از فروش را برای خود محاسبه می‌کند.

در ادامه، بیانیه منتشر شده از سوی دیجی‌ کالا را مطالعه می‌کنید:

«بعد از طرح رجیستری که از طرف دولت نگرانی هایی مبنی بر افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی وجود داشت، پیشنهادی از سمت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ورود فروشگاه‌های آنلاین به عرصه‌ی واردات و فروش کالا با قیمت‌های رقابتی و کنترل‌شده مطرح شد، که متاسفانه تاکنون امکان اجرایی شدن آن فراهم نشده است.

بنابراین کلیه‌ی گوشی‌های موبایل عرضه شده در دیجی کالا از توزیع کنندگان و واردکنندگان برندها در داخل کشور با قیمت های تعیین شده توسط خود تامین کنندگان و واردکنندگان به صورت رسمی خریداری شده است و قیمت‌های فاکتور شده توسط آن‌ها بر مبنای قیمت ارز آزاد و یا حتی بالاتر بوده است.

به این ترتیب دیجی کالا با پایین‌ترین حاشیه‌ی سود مورد قبول نهادهای نظارتی، کالا را به دست مصرف کننده‌ی نهایی رسانده است. تاکید می شود که دیجی کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین کننده‌ی دیجی کالا در دسته های محصولی مختلف هستند.

دیجی کالا با اعتقاد به اصل شفافیت و مشتری محوری سوابق قیمت فروش کالای خود را به مصرف‌کنندگان نشان می دهد و این موضوع را یکی از اصول اساسی خود می داند.

موجودی انبار دیجی‌کالا باتوجه به تامین کالا از تامین کنندگان داخلی، همواره بسیار محدود بوده و در بازه‌های زمانی کوتاه با قیمت‌های خرید روز ، تامین مجدد می شود.

حتی در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی کالا که قیمت‌گذاری توسط خود فروشندگان انجام می‌شود، کمیسیون دریافتی دیجی‌کالا در گروه موبایل تنها ۲ درصد می باشد که به صورت شفاف قید شده است.

فروش دیجی کالا هیچگاه حتی در شرایط پرالتهاب بازار که اغلب عرضه‌کنندگان از فروش کالا خودداری می کردند، متوقف نشد و تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی محصولات با بهترین قیمت‌های ممکن، به انجام رساند و همواره هر کالایی که از تامین کننده خریداری شد، به فروش رسید. چناچه کالایی در دیجی کالا ناموجود شده است تنها دلیل آن عدم موجودی آن در انبار دیجی کالا و یا عدم تامین آن توسط تامین‌کنندگان و واردکنندگان بوده است.

تمامی ادعاهای فوق مبتنی بر مدارک و مستنداتی است که آمادگی داریم آن ها را به رویت نهادهای نظارتی و اهالی محترم رسانه برسانیم. از شفاف‌سازی اخیر در این حوزه استقبال می کنیم و تنها راه پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی کشور را شفاف سازی در همه‌ی حوزه‌ها دانسته و همچنین این امر را پیش‌نیازی مهم برای تحقق مهم ترین اصل خود، که همان مشتری محوری است، می دانیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۷ تیر ۱۳۹۷

    الان رفتن دیجیکالا دیدم قسمت سوابق خرید رو حذف کردن ای مارمولکا مدرک جرمتونو پاک کردید شما هم شریک جرم شدید و بدتون نمیومد من که هر چیز وارداتی میزاشتم تو سبد اگه یک روز میگزشت هول میشدن حذفش میکرد مارمولک

  • ehsan hasani
    ehsan hasani | ۶ تیر ۱۳۹۷

    دیجی کالا جدیدا خیلی خیلی گرون فروش شده و شروع کرده تو پاچه ملت کردن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی