ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات کالا با ارز دولتی

لیست تمامی واردکنندگان با ارز دولتی منتشر می‌شود؛ برخورد با شرکت‌های متخلف

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان خبر داده بود که بانک مرکزی قول داده لیست تخصیص ارزهای دولتی به تمامی واردکنندگان اجناس گوناگون را به زودی منتشر می‌کند و حالا خبر رسیده که در این بین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان خبر داده بود که بانک مرکزی قول داده لیست تخصیص ارزهای دولتی به تمامی واردکنندگان اجناس گوناگون را به زودی منتشر می‌کند و حالا خبر رسیده که در این بین لیست واردکنندگان لوازم خانگی به زودی اعلام می‌شود.

«محمد طحانپور» رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی تهران در گفتگوی خود با تجارت نیوز نوید انتشار این لیست را در هفته آینده داده و از آنسو سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در طی یک نشست خبری، از مقابله با واردکنندگان متخلف سخن به میان آورده است.

واردات کالا با ارز دولتی

طحانپور با اشاره به وضعیت نابسمان بازار، انتشار این لیست‌ها را راهی مناسب برای آرام کردن التهاب بازار دانست و گفت:

«شرکت‌های تولیدکننده داخلی نیز عرضه خود را کم کرده‌اند و محصولاتشان را بدون تخفیف و تنها به صورت نقدی عرضه می‌کنند که این امر منجر به کمبود کالا در صنف ما شده است. اصناف در حوزه لوازم‌ خانگی مغازه‌های خود را از روز گذشته باز کرده‌اند و فعالیت اقتصادی اصناف در سه راه امین‌ حضور در جریان است.»

«محمود نوابی»، معاون وزیر صنعت در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره دستور مستقیم رییس جمهور درباره انتشار لیست‌های واردکنندگان گفت. او با اشاره به انتشار فهرست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی جهت واردات موبایل، خبر داد که «حسن روحانی» رییس جمهوری کشورمان دستور داده که اعلام شود چه کسانی چه مقدار کالا با ارز رسمی وارد کشور کرده‌اند:

«در تعامل با بانک مرکزی، تمامی کالاها و کلیه واردکنندگان اعم از گوشی و تجهیزات که با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور شده را در سایت ۱۲۴ قرار دهیم و مردم هم از آن مطلع شوند. به همه واردکنندگان اعلام کرده‌ایم که با خوداظهاری قیمت کالا را برمبنای ضوابط عمومی قیمت‌گذاری کنند و در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت فهرست این کالاها را اعلام می‌کنیم»

واردات کالا با ارز دولتی

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در نشست خبری اخیر خود خبر داده که اولین برخوردها با واردکنندگان متخلف آغاز شده و پلیس از حق مردم در این باره نمی‌گذرد. سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی ضمن استقبال از اقدامات تعزیرات در این باره گفت:

«۳۵ شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به خرید کالا کرده‌اند و کالاها را بعد از ورود به کشور بر اساس ارز ۸ هزار تومانی به فروش رساندند؛ تعدادی ارز را دریافت کرده و کالایی وارد نکردند، تعدادی هم کالای خریداری شده را احتکار کرده‌اند. برخورد قضایی با اولین شرکت متخلف دریافت کننده ارز دولتی شروع شده و کار تحقیقات انتظامی آن در دست اقدام است. این شرکت ۲۲ میلیون یورو ارز با نرخ دولتی از کشور خارج کرده و گوشی تلفن همراه با مارک خاصی را وارد کشور کرده است. برخورد با دلالان ارزی و کسانی که مبادرت به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌پردازند در دستور کار پلیس است.»

انتشار این لیست‌ها و شفافسازی‌ها در ابتدا به دست «محمدجواد آذری جهرمی» و در حوزه واردکنندگان موبایل آغاز شد و با استقبال از این موضوع به نظر می‌رسد تمامی بخش‌های دولتی به دستور ریاست جمهوری باید به وضعیت واردکنندگان و ارزهای دولتی که به آنها اختصاص داده شده رسیدگی نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hassan ch
    hassan ch | ۶ تیر ۱۳۹۷

    انحصاری کردن رفت

  • saeid hanifi
    saeid hanifi | ۶ تیر ۱۳۹۷

    هه بنظرتون چیکارشون میکنن؟ نهایتا یه جریمه فسقلی میشن و دوباره روز از نو و روزی از نو !! فقط میگن بذار مردمو یکم آروم کنیم با این حرکتا

  • علی جهانشاهی
    علی جهانشاهی | ۶ تیر ۱۳۹۷

    حتما میخوان اوفشون کنن بگن چه بچه های بدی بودین دیگه از این کارا نکنین
    همشون یه ماه دیگه اونور اب کیف میکنن
    قشر ضعیف جامعه چه گناهی کردن باید اینجور سختی بکشن تقاص خود خواهی اقا زاده ها بدن
    ایرانی نیستی اگه‌ ساکت بشینی

    • فرشاد
      فرشاد | ۶ تیر ۱۳۹۷

      الان میگیرن هرکدومو 200 هزارتومن جریمه‌شون میکنن ?

مطالب پیشنهادی