ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه اولیه ای از کارت گرافیک انویدیا با رم GDDR6 رویت شد

در حالی که هنوز مشخص نیست انویدیا در حال کار روی چه کارت گرافیکی به عنوان نسل بعدی است، تصویری از یک کارت گرافیک در حال تست منتشر شده است. تصویری که در پستی در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

در حالی که هنوز مشخص نیست انویدیا در حال کار روی چه کارت گرافیکی به عنوان نسل بعدی است، تصویری از یک کارت گرافیک در حال تست منتشر شده است.

تصویری که در پستی در فروم ردیت منتشر و اندکی بعد حذف شد، اشاره به بُردی داشت که به نقل از وبسایت تک رادار به نظر می رسید یک نمونه اولیه از کارت گرافیک بعدی انویدیا با رم GDDR6 باشد. گزارش شده حساب کاربری فردی که این تصویر را منتشر کرده نیز حذف شده است.

شاید این مورد همانی باشد که گیمرها به عنوان معماری کارت گرافیکی بعدی از سری جی فورس GTX انویدیا انتظار دارند. با این حال شاید هم شاهد برد کارتی مبتنی بر پردازشگرهای گرافیکی سری کوادرو یا تسلا بوده ایم که احتمالاً از رم های GDDR6 بهره می برند.

GDDR6
برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.

در این تصویر واضح است که این برد کارت گرافیک یک نمونه اولیه با زیادی اجزا است؛ اجزایی که بر خلاف نمونه های نهایی، چندان فشرده در کنار یکدیگر قرار نگرفته اند. مسئله دیگری که در این جا به چشم می خورد، این است که شاهد هیچ چیپ پردازشگر گرافیکی روی برد نیستیم.

آن طور که از روی ظاهر کارت به نظر می رسد، 12 ماژول رم GDDR6 ساخت میکرون به چشم می خورد که مکان قرار گیری چیپ گرافیکی را احاطه کرده اند. بنا بر ادعای وبسایت WCCFtech خصوصیات کلیدی این کارت به این شرح است:

  • 12 گیگابایت رم از نوع GDDR6
  • رابط باس حافظه 384 بیت
  • سه درگاه اتصال 8 پین برق
  • یک درگاه نسل دوم اتصال NVLINK

به نظر می رسد شماره قطعه رم ها 8BA77 D9WCW باشد که بر اطلاعات برگه مشخصات کمپانی میکرون حافظه هایی 8 گیگابیتی با سرعت 14 گیگابایت در ثانیه هستند. بر اساس تخمینی که توسط WCCFtech انجام شده، شاهد کارت گرافیک مورد بحث خروجی پهنای باند 672 گیگابایت در ثانیه دارد.

در نهایت باید گفت اطلاعاتی که می توان از این تصویر به دست آورد، در آن حدی نیست که بتوان با اطمینان گفت شاهد کارت گرافیک انویدیا جی فورس GTX 1180 هستیم یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی