ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون Wear 2500
تکنولوژی

رونمایی کوالکام از چیپست اسنپدراگون Wear 2500 برای ساعت های هوشمند

نزدیک به دو سال از معرفی آخرین چیپست کوالکام برای ساعت های هوشمند می گذرد و حالا این کمپانی از چیپی رونمایی کرده که بیشتر با تمرکز بر نیازهای کودکان طراحی شده است. چیپ جدید اسنپدراگون ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

نزدیک به دو سال از معرفی آخرین چیپست کوالکام برای ساعت های هوشمند می گذرد و حالا این کمپانی از چیپی رونمایی کرده که بیشتر با تمرکز بر نیازهای کودکان طراحی شده است.

چیپ جدید اسنپدراگون Wear 2500 نام دارد و «پانکاج کدیا»، مدیر بخش پوشیدنی های کوالکام هدف از توسعه آن را تداوم یادگیری و اتصال کودکان به گجت هایی می داند که ممکن است در مدرسه در دسترس آنها قرار نداشته باشد:

کودکانی که با الکسا بزرگ شده اند به استفاده از آن در مدرسه نیز علاقه دارند. با استفاده از این دستیار هوشمند یافتن پاسخ سوال هایی نظیر پایتخت آمریکا گذاشت یا ۳۵ رئیس جمهور کشور چه نام دارد و موارد دیگری مثل فراگرفتن زبان های خارجی بسیار ساده خواهد بود.

اسنپدراگون Wear 2500اسنپدراگون Wear 2500 حدود یک سوم از نمونه های قبلی کوچکتر بوده و از نظر مصرف انرژی بهینه تر است. این چیپ از اتصال LTE، دوربین ۵ مگاپیکسلی، ردیابی مکان و سنسورهای بسیار دیگری پشتیبانی می کند.

از آنجا که این چیپ برای کودکان طراحی شده انتظار می رود که از دیگر چیپ های سری وی یر ضعیف تر باشد اما کدیا این مساله را توضیح نداده که چرا نمی توان از اسنپدراگون Wear 2500 به عنوان چیپی برای ساعت های هوشمند معمولی بهره برد:

من یک تسلا و یک پورشه دارم که هر دو مرا از نقطه A به B می رسانند، با این حال هریک از آنها برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند.

اسنپدراگون Wear 2500 از پلتفرم ساعت هوشمند گوگل، Wear OS پشتیبانی نمی کند اما با نسخه خاصی از اندروید که کوالکام برای ساعت های کودکان طراحی کرده، سازگاری دارد. این نسخه Android for Kids نام داشته و به جای ارائه مارکت اپ به صورت پیش فرض با برنامه ها و بازی های مناسب کودکان ارائه می شود.

کوالکام از همین حالا Wear 2500 را در اختیار شرکای سخت افزاری از جمله هواوی قرار داده و احتمالا در آینده نزدیک شاهد عرضه گجت های مجهز به آن خواهیم بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی