ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۴۲۹
تکنولوژی

چیپ های جدید کوالکام هوش مصنوعی و دوربین دوگانه را به موبایل های اقتصادی می آورند

کوالکام از سه چیپ جدید برای موبایل های اقتصادی رونمایی کرده که قابلیت های هوش مصنوعی را به این دستگاه ها خواهند آورد. چیپ های جدید اسنپدراگون ۴۲۹، ۴۳۹ و ۶۳۲ در سری های ۴۰۰ و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

کوالکام از سه چیپ جدید برای موبایل های اقتصادی رونمایی کرده که قابلیت های هوش مصنوعی را به این دستگاه ها خواهند آورد.

چیپ های جدید اسنپدراگون ۴۲۹، ۴۳۹ و ۶۳۲ در سری های ۴۰۰ و ۶۰۰ جای می گیرند. این دو خانواده که از پرفروش ترین سخت افزار های کوالکام به شمار می روند به ترتیب  در ۲۳۰۰ و ۱۳۵۰ نوع مختلف از دستگاه های تجاری به کار برده شده اند.

مدل های جدید کارایی سریع تر، بهبود عمر باتری، پردازش گرافیکی بهینه و قابلیت های هوش مصنوعی را به موبایل های اقتصادی خواهند آورد. امکان پیاده سازی دوربین دوگانه در دستگاه های مقرون به صرفه از دیگر مزایای محصولات جدید کوالکام به شمار می رود.

اسنپدراگون ۴۲۹

پلتفرم های موبایل اسنپدراگون ۴۲۹ و ۴۳۹ که بر مبنای معماری FinFET تولید شده اند، جایگزین مدل های ۴۲۵ و ۴۳۰ شده و از نظر کارایی و مصرف انرژی ۲۵ درصد کارایی بهتری خواهند داشت. به گفته کوالکام مودم X6 LTE در این دو مدل دانلود سریع، استریم روان ویدئو و تجربه وبگردی مطلوبی را به ارمغان می آورد.

پردازشگر گرافیکی ادرنو ۵۰۴ موجود در اسنپدراگون ۴۲۹ سرعت رندر گرافیکی را ۵۰ درصد بهبود بخشیده و از رزولوشن نمایشگر HD پلاس پشتیبانی می کند.

اسنپدراگون ۴۳۹ به لطف پردازنده هشت هسته ای و پردازشگر گرافیکی ادرنو ۵۰۵ توانایی پشتیبانی از دوربین با یک سنسور ۲۱ مگاپیکسلی، دوربین دوگانه با سنسورهای ۸ مگاپیکسلی و نمایشگر با رزولوشن FHD پلاس را دارد.

چیپست میان رده اسنپدراگون ۶۳۲ هم که جایگزین مدل ۶۲۶ شده به پردازنده کریو ۲۵۰ و ادرنو ۵۰۶ مجهز شده که نسبت به مدل قبلی ۴۰ درصد سریع تر است. چیپست جدید از رزولوشن FHD، دوربین با یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی یا دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و ثبت ویدیو با رزولوشن 4K پشتیبانی می کند. مودم X9 LTE نیز نوید انتقال داده با سرعت بالا را به همراه دارد.

به گفته کوالکام دستگاه های مجهز به چیپست های مذکور تا ابتدای زمستان سال جاری از راه خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی