ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به ویژگی جدید اینستاگرام؛ ویدیو چت اینجاست

اینستاگرام از قبل نشان داده که همیشه آماده‌ی ایجاد ویژگی‌های جدید است. چندی پیش بود که اینستاگرام با ویژگی IGTV امکان آپلود ویدیو‌هایی تا شصت دقیقه را فراهم کرد. اتفاقی که فعلا با بازخورد مناسبی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۵

اینستاگرام از قبل نشان داده که همیشه آماده‌ی ایجاد ویژگی‌های جدید است. چندی پیش بود که اینستاگرام با ویژگی IGTV امکان آپلود ویدیو‌هایی تا شصت دقیقه را فراهم کرد. اتفاقی که فعلا با بازخورد مناسبی مواجه شده و مورد استقبال قرار گرفته. اما حالا اینستاگرام با ویدیو چت ضربه‌ای دیگر به اسنپ چت، فیس تایم و HouseParty می‌زند.

اینستاگرام در آخرین به روزرسانی خود ویژگی ویدیو چت یا تماس تصویری را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نگاهی دقیق تر به ویدیو چت در اینستاگرام داشته باشیم. با ما همراه باشید.

مکالمه ویدیویی اینستاگرام

ویدیو چت در اینستاگرام، آخرین ضربه‌ به اسنپ چت و فیس تایم

یکی از ویژگی‌هایی که بدون شک فیس تایم را از اپلیکیشن‌های دیگر متمایز می‌کرد، کیفیت و سرعت بسیار مناسب آن در برقراری تماس‌های تصویری بود. موضوعی که همیشه باعث می‌شد کاربران آیفون از داشتن چنین اپلیکیشنی به خود ببالند. حتی زمانی که این ویژگی در اپلیکیشن‌های مشابه دیده می‌شد، اما تقریبا همه به قدرت بی چون و چرای فیس تایم ایمان داشتند.

موضوعی که پر بی راه نبود و همیشه کاربران اندروید به دنبال اپلیکیشنی در حد فیس تایم بودند. اما حالا اینستاگرام با یک دیتابیس غنی و تعداد کاربران بالا پا به این عرصه گذاشته. ویدیو چت اصلی ترین و جدیدترین ویژگی اضافه شده به اینستاگرام است که روز گذشته عرضه شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.

بعد از اضافه شدن ویژگی‌هایی نظیر استوری، پیام‌های مستقیم، لایو، IGTV و حالا هم ویدیو چت در اینستاگرام، به نظر می‌رسد اینستاگرام به دنبال برآورده کردن همه‌ی نیاز‌های کاربران است. اینستاگرام حالا با یک میلیارد کاربر با اعتماد به نفسی بیش از گذشته ویژگی‌های جدید را یکی پس از دیگری اضافه می‌کند و یقینا کاربران از آن‌ها لذت می‌برند.

ویدیو چت عنوانی است که اینستاگرام برای تماس تصویری خود برگزیده است. در مراحل زیر به صورت گام به گام مراحل برقراری تماس مستقیم را مرور می‌کنیم.

۱. به دایرکت مخاطب خود بروید.

۲. بالا سمت راست صفحه، روی آیکن دوربین بزنید تا تماس برقرار شود. در صورتی که تماس شما توسط مخاطبتان مورد موافقت قرار بگیرد، تماس تصویری برقرار می‌شود.

بعد از برقراری تماس، در زیر صفحه چند گزینه مشاهده می‌کنید که عملکرد هرکدام را توضیح خواهیم داد.

ویدیو چت در اینستاگرام

  • ۱. در صورتی که روی این گزینه بزنید، دوربین شما قطع شده و مخاطبتان شما را نخواهد دید. اگر مجددا روی آن بزنید تصویر شما برای مخاطب قابل رویت خواهد بود.
  • ۲. در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید، تماس تصویری قطع می‌شود.
  • ۳. با انتخاب این گزینه، صدای ارسالی از سمت شما قطع می‌شود.

علاوه بر مطالبی که در بالا گفته شد، بعد از برقراری تماس تصویری شما دو گزینه‌ی دیگر در بالا سمت راست و چپ تصویر می‌بینید. یکی از ویژگی‌های جالبی که ویدیو چت در اینستاگرام از آن بهره می‌برد، امکان گشت و گذار در صفحات مختلف در حین برقراری تماس است. گزینه‌ای که در سمت بالا و سمت چپ صفحه قابل مشاهده است، برای کوچک نمایی صفحه‌ی تماس تصویری است. بعد از زدن این گزینه، تصویر همانطور که در شکل زیر می‌بینید قابل مشاهده خواهد بود.

ویدیو چت در اینستاگرام

بعد از انتخاب این گزینه، شما می‌توانید بدون قطع کردن تماس تصویری، در حین استفاده از ویدیو چت در اینستاگرام، در صفحات مختلف به گشت و گذار بپردازید. موضوعی که جذابیت این ویژگی را بالاتر خواهد برد.

گزینه‌ی دیگر مربوط به تغییر دوربین در تصاویر ارسالی است. گاهی ممکن است که بخواهید مخاطبتان با کیفیت بهتر منظره‌ای که پیش چشم شماست را مشاهده کند. برای انجام این کار می‌توانید به راحتی با زدن این دکمه، از دوربین پشت تلفن همراهتان استفاده کنید. با زدن مجدد این گزینه می‌توانید به راحتی دوربین سلفی را مورد استفاده قرار دهید.

به یاد داشته باشید که همه‌ی کسانی که قبلا به شما پیام مستقیم ارسال کرده‌اند، می‌توانند از طریق ویدیو چت با شما تماس بگیرند. در صورتی که نمی‌خواهید فرد یا افراد خاصی با شما تماس تصویری برقرار کنند، می‌توانید آن‌ها را بلاک یا گفت و گوی گروهی مورد نظر را Mute کنید. برای Mute کردن گروه مراحل زیر را طی کنید:

۱. روی گزینه‌ی موشک کاغذی در بالا سمت راست صفحه بزنید.

۲. گفت و گوی گروهی مورد نظر را انتخاب کنید.

۳. روی نام گروه بزنید و سپس گزینه‌ی Mute Videochat یا Mute Messages را انتخاب کنید.

۴. گزینه‌ی Done را بزنید.

هر زمانی که از این کار پشیمان شدید، می‌توانید با طی کردن همین مراحل، گزینه‌ی Mute Messages یا Mute Videochat را غیر فعال کنید.

مکالمه ویدیویی اینستاگرام

به طور کلی ویدیو چت در اینستاگرام پتانسیل‌های بالایی دارد. البته مثل خیلی از ویژگی‌های دیگر اینستاگرام می‌توان درباره‌ی ویدیو چت هم به اینستاگرام خرده گرفت و به خاطر استفاده از ایده‌های دیگر اپلیکیشن‌ها آن را مورد سرزنش قرار داد. اما واقعیت اینجاست که اینستاگرام آنچنان این سرزنش‌ها برایش اهمیتی ندارند و به دنبال ارائه‌ی ایده‌های خوب به بهترین نحو است.

ویدیو چت در اینستاگرام یکی از آن ایده‌های است که مال اینستاگرام نیست، اما شاید به زودی بهترین ارائه کننده‌ی این ایده، شرکت جاه طلب و موفقی باشد که بار‌ها با فیسبوک و اینستاگرام موفقیت‌هایش را به رخ کشیده است.

شما هم تجربه‌ی استفاده‌تان از ویدیو چت اینستاگرام را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad
    milad | ۸ تیر ۱۳۹۷

    واسه من هنوز فعال نشده !!!!!

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۶ تیر ۱۳۹۷

    ایرانیا برنامه هایی imo رو بیشتر بخاطر تماس تصویری ش استفاده میکنن که با اومدن این قابلیت باید فاتحه ی این برنامه ها خونده بشه

مطالب پیشنهادی