ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 10
تکنولوژی

کمپانی لوسید می خواهد دوربین دوگانه گوشی ها دید انسانی داشته باشند

لوسید، شرکتی که اولین دوربین هماهنگ با فرمت «VR180» گوگل برای ویدیو های واقعیت افزوده را تولید کرده بود، اکنون خبر از انتقال تمرکز خود از کسب و کار مبتنی بر سخت افزار به صدور مجوز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

لوسید، شرکتی که اولین دوربین هماهنگ با فرمت «VR180» گوگل برای ویدیو های واقعیت افزوده را تولید کرده بود، اکنون خبر از انتقال تمرکز خود از کسب و کار مبتنی بر سخت افزار به صدور مجوز در حوزه نرم افزار را داده است. این کمپانی اکنون قصد دارد فناوری نرم افزاری سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به سایر تولید کنندگان سخت افزار ارائه دهد.

در حالی که دوربین بسیاری از گوشی ها از جمله آیفون ها در گذشته حتی قادر به فیلم برداری هم نبودند، ولی اکنون بسیاری از گوشی ها می توانند فیلم های صحنه آهسته، با کیفیت 4K یا تصاویری با پس زمینه محو ثبت کنند.

تولید کنندگان گوشی های هوشمند در سال های اخیر 2 روش را برای  بهبود دادن دوربین این گجت ها در پیش گرفته اند؛ یکی دوربین دوگانه مشابه با آن موردی که در گوشی های آیفون 10، گلکسی اس 9 پلاس، ال جی G7، وان پلاس 6 و حتی هواوی پی 20 پرو با سه دوربین ... می بینیم؛ دیگری به واسطه افزودن قابلیت های هوش مصنوعی از جمله استفاده گوگل از این قابلیت برای ثبت تصاویر HDR.

لوسید
لوسید اولین شرکتی بود که دوربین مبتنی بر واقعیت مجازی «لوسیدکم» با لنز های دوگانه را با قیمتی مناسب در سال 2015 به بازار عرضه کرد.

اکنون شرکت لوسید قصد دارد قابلیت های دوربین ها را یک گام فراتر ببرد و از مزایای دوربین های دوگانه و نیز قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره ببرد. به این ترتیب دستگاه های مجهز به این دوربین ها می توانند دیدی مشابه با انسان ها پیدا کنند.

هوش مصنوعی لوسید پردازش و یادگیری انسان به واسطه مشاهده را تقلید می کند

به گفته «هان جین» هم بنیان گذار لوسید و مدیر اجرایی این کمپانی اکنون دستگاه های بسیاری در بازار وجود دارند که با استفاده از لنزهای دوگانه قادر به درک عمق و نقشه برداری سه بعدی هستند. از جمله این دستگاه ها می توان به گوشی های دارای دوربین دوگانه یا دوربین های سازگار با VR180 گوگل اشاره کرد.

راهکار نرم افزاری لوسید در گوشی، ربات، پهپاد و دوربین های امنیتی کاربرد دارد

جین در ادامه افزوده که سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی کمپانی لوسید می تواند فرایند پردازش و یادگیری انسان ها به واسطه مشاهده با دو چشم را تقلید کند. راهکار نرم افزاری لوسید می تواند علاوه بر گوشی های دارای دوربین چندگانه، در ربات ها، پهپادها و دوربین های امنیتی مبتنی بر واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی به کار رود.

با استفاده از این روش ها دیگر نیازی به دستگاه های گران قیمت یا سخت افزارهای حجیم برای دستگاه ها نخواهد بود و به ادعای این شرکت راهکاری ایده آل برای هر اپلیکیشن مبتنی بر فناوری های بلادرنگ سه بعدی یا مبتنی بر عمق خواهد بود.

با این حال لوسید به کسب و کار حوزه سخت افزار به طور کلی پایان نمی دهد و همچنان به فروش دوربین های لوسیدکم ادامه خواهد داد، البته خبری از نسخه دوم آن نخواهد بود. از مشارکت های کمپانی با تولید کنندگان دیگر می توان به شرکت RED اشاره کرد که پیش از این دوربینی با قابلیت ضبط تصاویر سه بعدی و رزولوشن 8K را به نمایش گذاشته بود.

لوسید اشاره ای به نام شرکت های همکار در زمینه پلتفرم نرم افزاری خود نکرده است.

 

تماشا کنید: پینگ پنگ با طعم واقعیت افزوده؛ ایده ای جالب از لیپ موشن

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی