ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مانیومنت ولی 2 نشان داد که بازی‌های پولی موبایل همچنان زنده هستند

بازی‌های رایگان گوشی کاربران را بد عادت کرده‌اند. پرداخت‌های درون برنامه‌ای حالا به بخشی جدا نشدنی از عناوین موبایل تبدیل شده‌ و عملکرد بازی‌های پولی را هم تحت الشعاع قرار داده‌ است. همین مسئله نیز ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

بازی‌های رایگان گوشی کاربران را بد عادت کرده‌اند. پرداخت‌های درون برنامه‌ای حالا به بخشی جدا نشدنی از عناوین موبایل تبدیل شده‌ و عملکرد بازی‌های پولی را هم تحت الشعاع قرار داده‌ است. همین مسئله نیز سازندگانی همانند اسکوئرانیکس مونترال، سازنده Hitman Go و LaraCraft Go، را مجاب کرده تا کمتر به عناوین پولی گوشی توجه کنند.

با این حال «مانتیونت ولی 2» (Monument Valley) نشان داده که بازار بازی‌های پرمیوم موبایل آن‌قدرها هم که فکر می‌کنیم بی‌جان نیست و همچنان نفس می‌کشد. استودیوی ustwo در گزارشی اعلام کرد که قسمت دوم مانیومنت ولی در سال اول انتشار خود توانست بیش از 10 میلیون دلار فروش کند. رقمی که حدود دو برابر مانیومنت ولی 1 در مدت زمان مشابه است.

همانطور که انتظار می‌رفت iOS با 60 درصد پیشتاز فروش مانیومنت ولی 2 به حساب می‌آید. با این حال بخش عجیب آمار به میزان درآمد بازی از فروشگاه گوگل پلی باز می‌گردد؛ تنها 7 درصد از فروش مانیومنت ولی 2 مختص کاربران گوگل پلی است. البته ساخته ustwo با چند ماه تاخیر به اندروید آمد.

فروش Monument Valley

حدود 67 درصد از درآمد بازی از گوگل پلی و اپ استور بوده و 33 درصد باقی مانده نیز به فروش این عنوان در بقیه فروشگاه‌ها مربوط می‌شود. جدا از اپ استور و گوگل پلی، بازی در آمازون و فروشگاه‌های اندرویدی کشور چین نیز منتشر شد و با توجه به گزارش توسعه‌دهنده مانیومنت ولی 2 عملکرد خیلی خوبی در شرق آسیا از خودش به جا گذاشته است.

از دیگر ارقام جالب گزارش ustwo به هزینه‌های ساخت بازی برمی‌گردد؛ بودجه ساخت مانیومنت ولی 2 حدود 2.26 میلیون دلار بود و یک تیم شانزده نفره نزدیک به 70 هفته برای بازی وقت گذاشتند. برای مقایسه بد نیست بدانید توسعه قسمت اول حدود 852 هزار دلار هزینه برد و در آن زمان تیم ustwo تنها هشت نفر داشت. ساخت خود بازی هم پنجاه و پنج هفته طول کشید.

در نهایت هم اعلام شده که بازی 2.3 میلیون نسخه در سال اول انتشارش فروخته و 30 میلیون نفر هم آن را روی موبایل‌هایشان نصب کردند. مانیومنت ولی 2 در چین به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای منتشر شد (تنها چند مرحله اول رایگان بودند) و همچنین با قابلیت اشتراک گذاری، کاربران می‌توانستند بازی را روی دستگاه‌های خانواده‌شان هم نصب کنند.

دلیل تفاوت زیاد دو رقم بالا همین است. البته نباید دانلودهای غیر مجاز را نیز نادیده بگیریم که همیشه بلای جان عناوین پولی محبوب بوده و مانیومنت ولی 2 هم از این قاعده مستثنی نیست. جالب اینجاست بدانید چند سال پیش ustwo گزارشی منتشر کرد که براساس آن تنها 5 درصد از کاربران اندروید مانیومنت ولی 1 بازی را خریداری کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • agha
    agha | ۸ تیر ۱۳۹۷

    کلا بازیای موبایل اکثرا با استاندارد های پایینند

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۷ تیر ۱۳۹۷

    خودشم زیاد بازی خوبی نبود معماهاش خیلی بچگونه بود یه بازی شبیه به این داشتیم شخصیت اصلیش یه ربات بود نمیدونم اسمش چی بود دقیق ولی اون واقعا معماهای چالش برانگیزی داشت ولی این بازی فقط رو گرافیک بصریش کار کردن و از بقیه بخش ها غافل شدن

    • ali
      ali | ۷ تیر ۱۳۹۷

      ماشیناریوم نبوده؟

      • محمد کریمی
        محمد کریمی | ۷ تیر ۱۳۹۷

        فک کنم مکوراما (Mekorama) رو میگن. در ارتباط با معماهای قسمت دوم هم کاملا موافقم، از لحاظ بصری و شنیداری بازی یک قدم رو به جلو نسبت به قسمت قبل بود ولی معماها به اندازه گذشته چالش برانگیز نبودند

  • احد وصال
    احد وصال | ۷ تیر ۱۳۹۷

    بازی های انلاین پرداخت های درون برنامه ای بدی دارند ..

مطالب پیشنهادی