ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنز 400 میلیمتری سونی برای عکاسی ورزشی و حیات وحش معرفی شد

سونی بالاخره به انتظارها پایان داد و لنز 400 میلیمتری حرفه ای خود را برای عکاسی ورزشی و حیات وحش معرفی کرد. با ورود این لنز سونی از سری G با ضریب اف 2.8، مجموعه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

سونی بالاخره به انتظارها پایان داد و لنز 400 میلیمتری حرفه ای خود را برای عکاسی ورزشی و حیات وحش معرفی کرد. با ورود این لنز سونی از سری G با ضریب اف 2.8، مجموعه دوربین های میرورلس مانت E و به خصوص سونی a9 لنز سریع و ارزشمندی را در کنار خود می بینند.

لنز سونی 400mm f/2.8 GM OSS اولین لنز سوپر تله فوتوی پرایم با مانت E به شمار می رود. البته لنز زوم 400-100 میلیمتری سونی از سری G Master پیش از این هم در اختیار عکاسان قرار داشت، ولی حداکثر ضریب اف متغیر آن (5.6-4.5) اصلاً قابل مقایسه با لنز جدید این شرکت نیست.

لنز سونی 400 میلیمتری

سونی توانسته کیفیت اپتیک فوق العاده را با ویژگی های فیزیکی منحصر به فرد نیز ترکیب کند، چون محصول جدید آنها سبک ترین لنز 400 میلیمتری دنیا با ضریب اف 2.8 به شمار می رود و تنها 2.7 کیلوگرم وزن دارد. این دستاورد به لطف طراحی جدید با کاهش المان های اپتیکال و استفاده از آلیاژ منیزیوم در ساخت قطعات حاصل شده است.

لنز سونی 400 میلیمتری

دو موتور خطی پر سرعت جدید از نوع XD (فوق پویا) وظیفه جابجایی گروه لنزها برای فوکوس روی سوژه را بر عهده دارند تا دنبال کردن سوژه های متحرک تا حد زیادی بهبود یابد. الگوریتم های حرکتی ویژه نیز با کاهش تأخیر و ناپایداری، حداقل نویز را به همراه می آورند.

لنز سونی 400 میلیمتری

روی بدنه لنز سونی چندین گزینه کنترلی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید تمام کارکردهای لنز را تحت کنترل بگیرید. در پشت لنز هم یک اسلات ویژه برای فیلترهای 40.5 میلیمتری قرار گرفته است. از جمله دیگر ویژگی های این لنز می توان به سه المان فلوریت برای کاهش خطای رنگی، پوشش نانو AR برای کاهش بازتاب و سایه، پوشش فلورین برای ایجاد مقاومت در برابر گرد و غبار و لک، و اپرچر 11 تیغه ای مدور برای ایجاد بوکه های زیبا اشاره کرد. این لنز با مبدل های تله 1.4 و 2 برابری سونی هم سازگار دارد.

لنز سونی 400 میلیمتری

همان طور که انتظار می رود، لنز سونی FE 400mm f/2.8 GM OSS قیمت گزافی هم دارد. برای تهیه این لنز باید دوازده هزار دلار ناقابل بپردازید، یعنی بالای 50 میلیون تومان با در نظر گرفتن نرخ دلار معروف، و بالای صد میلیون تومان با در نظر گرفتن شرایط واقعی. در ادامه چند عکس که با این لنز ثبت شده اند را می بینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۸ تیر ۱۳۹۷

    عالیه

  • بابک
    بابک | ۷ تیر ۱۳۹۷

    لنز خوب بهتر از بچه خوبه!

مطالب پیشنهادی