ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن به دنبال همخوانی بیشتر با نیازهای مشتریان؛ هر منطقه یک راهبر

کمپانی آلمانی فولکس واگن که جزو بزرگ ترین گروه های خودروسازی جهان به شمار می رود، برای بازاریابی و فروش بهتر محصولات خود به استراتژی جدیدی رو آورده است. بر این اساس ژرمن ها در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

کمپانی آلمانی فولکس واگن که جزو بزرگ ترین گروه های خودروسازی جهان به شمار می رود، برای بازاریابی و فروش بهتر محصولات خود به استراتژی جدیدی رو آورده است.

بر این اساس ژرمن ها در ساختار سازمانی خود تجدید نظر کرده و قصد دارند مدیریت هر منطقه جغرافیایی را به یکی از برندهای خود اعطا کنند. به عبارت دیگر با توجه گسترده بودن شرکت های زیر مجموعه، فولکس واگن وظیفه اتخاذ تصمیم های مهم در مناطق مختلف جهان را به این شرکت ها محول خواهد کرد.

هدف اصلی این استراتژی همخوانی بهتر محصولات و مدل های تولیدی با نیازهای مشتریان هر نقطه اعلام شده است. از آنجایی که نیازها و فاکتورهای مورد توجه مشتریان با شتاب بالایی تغییر پیدا می کند، با این استراتژی برندهای زیرمجموعه فولکس واگن خواهند توانست در زمان کمتری خودروهایی متناسب با سلایق هر کشور توسعه دهند.

آنطور که در اطلاعیه رسمی آمده برند فولکس واگن بر روی آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا تمرکز خواهد کرد. برند سئات بازارهای در حال رشد در آفریقای شمالی را زیر نظر می گیرد؛ آئودی هم عمده توجه خود را معطوف آسیا-اقیانوسیه می کند.

فولکس واگن ماموریت تقویت جایگاه این گروه در روسیه و هند را بر عهده برند اقتصادی اشکودا گذاشته است. این برند اصالتا اهل جمهوری چک بوده و با حمایت های آلمانی ها توانسته جانی دوباره بگیرد.

نکته جالب توجه اینکه فولکس واگن بطور ویژه به بازار هند چشم دوخته و توسعه مدل های مخصوص این کشور و مونتاژ در خاک آن را در دستور کار قرار داده است.

البته طبق انتظار چین مهم ترین بازار برای آلمانی ها به شمار می رود. با توجه به رشد بسیار سریع این بازار و برنامه هایی که چینی ها در راستای حمایت از اتومبیل های الکتریکی دارند، فولکس واگن می تواند با سیاست های درست به موفقیت قابل ملاحظه ای در این کشور پر جمعیت دست یابد.

دکتر هربرت دیس (Herbert Diess) مدیرعامل گروه فولکس واگن در این باره گفته:

ما مسئولیت هایمان را بر روی چند شانه پخش می کنیم. این به معنای تمرکززدایی بوده و در آینده احتمال اتخاذ تصمیمات غیر مرکزی تا حد زیادی قوت خواهد گرفت. همچنین هیئت مدیره نیز خواهد توانست بر روی موضوعات استراتژیک و مهم تمرکز کند. با این شیوه ما فولکس واگن را سریع تر، ساده تر و کاراتر خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی