ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

احتمال فعالسازی قابلیت کراس‌پلی برای کاربران پلی‌استیشن وجود دارد

پس از اینکه بازی Fortnite روی کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ عرضه شد، بار دیگر شرکت سونی به خاطر سیاستش در قبال کراس‌پلی مورد انتقاد قرار گرفت. این شرکت از زمان آغاز محبوبیت این قابلیت در میان ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۵۱

پس از اینکه بازی Fortnite روی کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ عرضه شد، بار دیگر شرکت سونی به خاطر سیاستش در قبال کراس‌پلی مورد انتقاد قرار گرفت. این شرکت از زمان آغاز محبوبیت این قابلیت در میان کاربران تاکنون، نظر مثبتی نسبت به آن نداشته و اجازه نداده است تا علاقه مندان بتوانند از اکانت‌های متصل به پلی‌استیشن روی دیگر پلتفرم‌ها استفاده کنند. البته یکی از کارمندان سونی چندی پیش اظهار نظری درباره‌ی این قابلیت انجام داده است که می‌توان آن را امیدوارکننده در نظر گرفت.

شاون لیدن، مدیر عامل بخش آمریکای سونی، در جریان کنفرانس گیم‌لَب در اسپانیا به سخنرانی درباره‌ی پلی‌استیشن پرداخت. پس از اتمام این سخنرانی، خبرنگار وبسایت یوروگیمر که در جمع حاضر بود، سوالی را پیرامون سیاست آینده‌ی سونی در قبال کراس‌پلی و اینکه آیا این شرکت به فعالسازی این قابلیت برای کاربرانش علاقه مند هست یا خیر مطرح کرد. لیدن نیز در پاسخ گفت:

در حال حاضر مشغول بررسی احتمالات مختلف هستیم، چون می‌دانید که تصمیم گیری پیرامون مسائل این چنینی تاثیرش به یک بازی محدود نمی‌شود. اطمینان دارم به راه حلی برای این مسئله دست پیدا خواهیم کرد که برای جامعه‌ی گیمرها قابل درک و پذیرش خواهد بود. همچنین امیدواریم همچنان به حمایت از کسب و کار ما ادامه دهند.

کراس‌پلی

هر چند صحبت‌های لیدن درباره‌ی کراس‌پلی را نمی‌توان تایید پشتیبانی از این قابلیت توسط سونی در نظر گرفت اما در مقایسه با واکنش مسئولان این شرکت که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شده بود، بسیار امیدوار کننده‌تر بوده است. متاسفانه سونی در بیانیه‌ی خود هیچ گونه توضیحی درباره‌ی دلایل خود برای مخالفت با کراس‌پلی اعلام نکرده است. البته جان اِسمِدلی، یکی از بازی‌سازان سابق سونی، دلیل این مخالفت را مالی می‌داند:

زمانی که در سونی بودم، دلیل مخالفت با چنین قابلیتی «پول» اعلام شده بود. آن‌ها دوست نداشتند فردی بتواند محصولی را روی ایکس‌باکس خریداری و سپس آن را روی پلی‌استیشن استفاده کند.

فورتنایت تنها عنوانی نیست که تحت تاثیر سیاست‌ منفی سونی در قبال کراس‌پلی قرار گرفته است و نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 عناوین راکت لیگ و ماینکرفت نیز از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. این در حالی است که دو شرکت مایکروسافت و نینتندو در این زمینه به توافق رسیده‌اند و کاربران ایکس‌باکس و نینتندو وسوییچ این عناوین به راحتی می‌توانند با یکدیگر بازی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۸ تیر ۱۳۹۷

    من خودم ایکس باکس دارم ولی از لحاظ منطقی sony نباید کراس پلی کنه، چون یک دلیل برای خرید ps4 میره، خود مایکروسافت همین کار رو با سونی کرد موقع ps3, ولی اگه میخواد از موج انتقاد ها بیرون بیاد میتونه این کار رو بکنه.

مطالب پیشنهادی